کد خبر: ۶۴۷۲۷

گربه ها هم مثل سگ‌ها، در حالتهای عجیب و غریب مختلفی می‌خوابند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از 55 آنلاین، شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که هر کدام از این موقعیت‌ها، نوعی از احساسات آن‌ها را نشان می‌دهد.

گربه‌ها به طور متوسط پانزده تا بیست ساعت در روز می‌خوابند، بنابراین فرصت کافی داریم که با تماشای آن‌ها در حالت خواب، اطلاعات زیادی به دست آوریم.

۱. خوابیدن با شکم رو به بالا

گربه‌هایی که ترجیح می‌دهند به پشت بخوابند و  شکمشان رو به بالا باشد، در محیط احساس امنیت و راحتی دارند. در چنین موقعیت‌هایی, گربه‌ها آسیب‌پذیرتر هستند و اندام‌های حیاتی آنها در معرض دید قرار دارند. بنابراین در موقعیت خطر نمی‌توانند سرعت عمل به خرج دهند و فورا پا به فرار بگذارند. بنابراین گربه‌هایی که به این شکل می‌خوابند، به صاحبان خود اطمینان کامل دارند.

گربه‌های خانگی اکثراً به این شکل چرت می‌زنند و دلشان می‌خواهد شکمشان قلقلک داده شود.

2. خوابیدن به شکل مچاله

گربه‌هایی که موقع خواب دم‌شان را دورشان حلقه می‌کنند و مثل توپ مچاله می‌شوند، طبق طبیعتشان عمل می‌کنند. گربه‌های خیابانی، اغلب به این شکل می‌خوابند، زیرا این موقعیت به آن‌ها احساس امنیت داده و گرمای بدنشان را حفظ می‌کند. 

۳. خوابیدن با چشم‌های نیمه‌باز

گربه‌هایی که خیلی هشیار هستند یا به محیط اطرافشان اطمینان ندارند، ممکن است با چشم‌های نیمه‌باز بخوابند. در این حالت، خواب گربه‌ها عمیق نیست ‌و با کوچکترین صدایی از خواب می‌پرند. گربه‌هایی که تازه به سرپرستی گرفته شده‌اند یا گربه‌هایی که در فضاهای پر سر و صدا زندگی می‌کنند، اغلب تا زمانی که به محیط خو بگیرند، به این شکل می‌خوابند.

۴. خوابیدن به پهلو

گربه‌هایی که آرامش و اطمینان و امنیت دارند، به پهلو می‌خوابند و پاهای خود را دراز می‌کنند. اگر گربه‌ای به پهلو خوابیده باشد، خوابش عمیق است و نباید مزاحمش شد.

۵. خوابیدن در فضاهای دنج و پنهانی

حتما تا به حال دیده‌اید که گربه‌ی خانگی‌تان پشت بالش، زیر پتو یا داخل جعبه پنهان شود. گربه‌ها عاشق محیطهای گرم و راحت هستند و پنهان شدن در فضاهای دنج، این گرما و راحتی را برایشان فراهم می‌کند. اغلب گربه‌ها گاه‌گاهی به این کار علاقه نشان می‌دهند، اما اگر گربه‌ی شما دوست دارد مدام خود را در فضاهای دنج پنهان کند و بخوابد، احتمالأ سردش است یا احساس عدم امنیت دارد.

گربه‌های خجالتی هم اغلب یک گوشه‌ی دنج برای چرت زدن پیدا می‌کنند و ترجیح می‌دهند کسی کاری به کارشان نداشته باشد.

۶. خوابیدن به شکل قرص نان

گربه‌هایی که پنجه‌هایشان را زیرشان جمع می‌کنند و طوری دراز می‌کشند که شبیه یک قرص نان به نظر می‌رسند، فقط در حال استراحت هستند.

این گربه‌ها در خواب عمیق نیستند و به کوچکترین محرکی واکنش نشان می‌دهند. 

۷. خوابیدن به شکل کج و معوج

گربه‌هایی که موقع خواب خودشان را کج و کوله می‌کنند، در محیطشان احساس راحتی بسیاری دارند، حتی اگر این طور به نظر نرسد. هیچ پاسخ منطقی برای این پرسش وجود ندارد که چرا گربه‌ها وقتی تا این حد احساس راحتی دارند، در چنین موقعیت ناراحتی می‌خوابند و سرشان را از کنار صندلی آویزان می‌کنند. این گربه‌های عجیب، عاشق توجه هستند و شاید به همین دلیل این موقعیت را برای خوابیدن انتخاب می‌کنند.


 
نظر شما
ادامه