کد خبر: ۶۴۷۱۵

کشتارگاه طیور شهرستان خاش پس از چند سال تعطیلی و غیر فعال بودن با حضور مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان افتتاح و آغاز به کار نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، «دکتر  امان ا... رخشانی» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خاش از راه­اندازی کشتارگاه طیور این شهرستان پس از چند سال تعطیلی و غیر فعال بودن خبر داد.

دکتر رخشانی گفت: این افتتاحیه با حضور «مهندس موهبتی» استاندار، «مهندس صالحی» فرماندار خاش، امام جمعه شهرستان، بخشدار مرکزی، «دکتر اصغری» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان و برخی دیگر از مدیران و مسئولین این شهرستان برگزار گردید.

وی ابراز داشت: کشتارگاه طیور آزادگان خاش، دارای ظرفیت کشتار 16هزار قطعه مرغ در یک نوبت کاری و همچنین دارای کارخانه تبدیل ضایعات کشتارگاهی به صورت پودر به میزان 1000 تن در سال می باشد.

موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی چنین کشتارگاهی با این ظرفیت یکی از نیازهای اساسی شهرستان و منطقه می باشد و سبب عرضه مرغ زنده تازه به صورت بهداشتی و اصولی تحت نظر کارشناسان دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی می گردد که این امر باعث ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه خواهد بود.

موهبتی افزود: با توجه به این که راه اندازی کشتارگاه طیور به وسیله سرمایه گذار بخش خصوصی انجام پذیرفته است، ضمن حمایت از سرمایه گذاران و انجام همکاری لازم توسط تمامی ارگان ها، از فعالیت و افتتاح چنین واحد هایی که باعث رونق تولید و اشتغال و جذب نیروهای بومی می گردد استقبال خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان از امامان جمعه شهرستان، معتمدین، ریش سفیدان و شهروندان خواستند در خصوص فرهنگ سازی و آگاهی رسانی عمومی در رابطه با استفاده از مرغ بهداشتی و سالم (کشتار روز) همکاری نمایند.

در پایان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خاش خاطر نشان کرد: شهرستان خاش و تفتان دارای 43 واحد مرغداری فعال بوده که به صورت دوره ای و متناوب به جوجه ریزی و پرورش مرغ زنده  می پردازند و در صورت جوجه ریزی همزمان 43 واحد مرغداری در یک دوره در شهرستان های مذکور بالغ بر یک میلیون قطعه جوجه ریزی انجام خواهد شد.

 
نظر شما
ادامه