کد خبر: ۶۴۶۸۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران:
«دکتر سعید کرمی» افزود: امروز در فرایند صدور پروانه دامپزشکی، سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کنار گذاشته شده و مقررات و ضوابط و اختیار اظهارنظر به نظام مهندسی سپرده می‌شود که این مساله خیلی خطرناک است ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: نشست هم‌اندیشی دامپزشکی پویا، حامیان «آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی» با حضور جمعی از پیشکسوتان و نام‌آوران دامپزشکی ایران، عصر روز دوشنبه در محل ستاد مرکزی کمیته کشاورزی دولت مردمی آیت‌الله رییسی برگزار شد. 

به گزارش حکیم مهر، در این نشست که با حضور «مهندس محمدرضا اسکندری» وزیر اسبق جهاد کشاورزی، «دکتر سید محمد آقامیری» رئیس سابق سازمان نظام دامپزشکی، «دکتر سید مهدی قمصری» رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و چند تن از مدیران سابق سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد، نقطه‌نظرات سخنرانان در ارتباط با سیاست‌های دامپزشکی ستاد اطلاع‌رسانی گردید.

عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران به‌عنوان نماینده بخش خصوصی دامپزشکی، با بیان اینکه جامعه آزمایشگاهیان دامپزشکی بخشی مهم از بخش خصوصی دامپزشکی است، گفت: «آنچه در مورد طرح تقویت امنیت غذایی مطرح شده، به نگرانی‌های صنف دامن زده و ما را بنا می‌دارد که با تشریک مساعی و همکاری، به موارد ناقص این طرح اشاره کنیم.»

 «دکتر سعید کرمی» با تاکید بر اینکه امنیت غذایی و ایمنی غذایی دو موضوع متفاوت از یکدیگر هستند، تصریح کرد: «در مقوله امنیت غذایی بحث کمیت و در مقوله ایمنی غذایی بحث کیفیت مطرح است و اینجاست که نقش سازمان‌هایی که عهده‌دار کنترل و تضمین ایمنی غذایی هستند، بسیار پررنگ است. در طول تاریخ، خدمات دامپزشکی به‌عنوان یک تشکل قدیمی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و اگر کسی در این زمینه شک دارد، می‌تواند تاریخ را ورق بزند.»

وی خاطرنشان کرد: «اگر نقش تخصصی و نظارتی دامپزشکی در زمینه امنیت غذایی و ایمنی غذایی مغفول بماند، مشکلات و عوارض در آینده نه چندان دور دامن‌گیر کل کشور خواهد شد. کمااینکه امروز در فرایند صدور پروانه دامپزشکی، سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کنار گذاشته شده و مقررات و ضوابط و اختیار اظهارنظر به نظام مهندسی سپرده می‌شود که این مساله خیلی خطرناک است و باید در مورد آن تجدید نظر صورت گیرد.»

دکتر کرمی ادامه داد: «نظارت بهداشتی یک نظارت مستمر است و امکان ندارد که یک نفر مساله‌ای را یک بار از نظر بهداشتی نظارت کند و بگوید دیگران تا ابد از روی نوشته به آن نگاه کنند. لذا کسی که باید از نقطه نظر تخصصی به این موضوع رسیدگی کند، باید آشنا به علم مربوطه باشد و این علم در اختیار دامپزشک است.»

وی در پایان گفت: «ما انتظار داریم دولت جدید با اتخاذ رویکرد جدید نسبت به بخش کشاورزی، نقش تخصصی سازمان‌های مرتبط را که در اینجا سازمان دامپزشکی است، در این‌گونه طرح‌ها و لوایح ببیند. این حداقل حق این جامعه نخبه کشور است که از ‌گروه‌های مرجع به شمار می‌رود و مردم هم به گروه‌های مرجع مراجعه می‌کنند.»

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
2
1
درود بر دولت مردمی، دولت قوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
0
6
يكي از نشانه هاي ديده شدن دامپزشكي از سوي كانديداها و واقف بودن به خدمات آن در جامعه اين است كه موافق ارتقاي ساختار سازمان دامپزشكي و افزايش بودجه آن باشند و بخشي از يارانه سلامت را به دامپزشكي اختصاص دهند و قول آن را به طور شفاف بدهند
القاصی المهر
|
United States of America
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
0
دکتر کرمی کارش درسته. تا آنجا که خبر دارم طرفدار هیچ دارو دسته ای نیست. بقیه آقایان بخصوص ............. خیلی کارنامه روشنی ندارن و زمانی طرفدار چماقداران و ............ بودند.
نظر شما
ادامه