کد خبر: ۶۴۶۴۷

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: طرح ساماندهی کشتار غیرمجاز و عرضه مرغ زنده از دهم خرداد در ایلام آغاز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر رامین پورنجف» اظهار کرد: طرح ساماندهی کشتار غیرمجاز و عرضه مرغ زنده در استان ایلام  ازدهم خرداد شروع شده و بر این مبنا، تمام مراکز شناسایی و اخطاریه‌های بهداشتی به آنان ابلاغ شد تا از عرضه و کشتار غیرمجاز خودداری شود چون مرغ زنده تهدید علیه امنیت سلامت جامعه است.

وی گفت: وارد شدن خونابه و امحا و احشا به محیط زندگی موجب افزایش موجودات موذی و افزایش بیماری‌های دامی و همچنین بیماریهای مشترک انسان و دام مانند انفلوانزا و بیماری سالمونلوز و بیماری‌های حاد پرندگان می‌شود و انتشار این بیماری‌ها موجب به خطر افتادن سرمایه دامی استان می شوند و علاوه بر این قیمت تمام شده مرغ زنده در مقایسه با مرغ کشتار روز یا همان مرغ آماده طبخ  بسیار بیشتر تمام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: مرغ زنده خیلی گران تر است و با افت ۳۰ درصدی لاشه با اجاره دستمزد قیمت مرغ زنده به هر کیلو حدود ۴۰ هزار تومان می رسد.

پورنجف گفت: حدود بیش از ۳۲۰ مرکز غیرمجاز  کشتار مرغ داریم و در طرح ساماندهی افراد توجیه می‌شوند به سازمان صمت مراجعه می‌کنند مجوز می‌گیرند و استانداری تضمین کرده که تسهیلات در اختیار آنها قرار دهد.

 وی ادامه داد: این مراکز غیرمجاز با فراهم‌سازی شرایط بهداشتی می‌توانند روزانه مرغ بهداشتی از طرف معاونت بهبود جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران تحویل بگیرند به هیچ عنوان مرغ زنده تحویل دلالان نمی‌شود و در صورت عدم رعایت این موضوع متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

پورنجف گفت:  اجرای این طرح از دهم خردادماه در تمام استان و شهرستان‌ها شروع شده و دستورالعمل و مقررات آن به شهرستانها ابلاغ شده است.

 

نظر شما
ادامه