کد خبر: ۶۴۶۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

حکیم مهر: وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه با همتای گرجستانی خود در تفلیس دیدار و درباره روابط دو کشور در حوزه دامپزشکی، بهداشت دام و زراعت گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «بکر پاکدمیرلی» وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه با لوان داویتاشویلی همتای گرجستانی خود در تفلیس دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، همکاری ها و روابط دو کشور و همچنین طرح های آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دامپزشکی و بهداشت دام از جمله موارد مورد بحث طرفین و همکاریهای آنکارا-تفلیس در این نشست بود.

پاکدمیر پس از آن با ایراکلی گاریباشویلی نخست وزیر گرجستان دیدار و گفتگو کرد.

در بیانیه نخست وزیری در این خصوص آمده است: گاریباشویلی در این دیدار با یادآوری دیداری که در ترکیه داشت، از اردوغان به دلیل میهمان نوازی در بالاترین سطح تشکر کرد. در این دیدار نیم ساعته، صادرات و واردات با ترکیه و همکاری در حوزه کشت و زراعت و دیگر حوزه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گاریباشویلی که هفته گذشته به ترکیه رفته بود پس از دیدار با اردوغان با تاکید بر اینکه میان دو کشور پروژه‌های مشترک مانند خط لوله باکو-تفلیس-قرص و خط لوله باکو-تفلیس-جیحان وجود دارد، اظهار داشت: می‌خواهم بگویم که دیدارمان پرثمر بوده و مسایل به روز مربوط به دو کشور را مورد بحث قرار دادیم.

وی همچنین در ادامه ضمن قدردانی از ترکیه بابت حمایت آن از گرجستان در پلتفرم‌های بین‌الملل، گفت: به خاطر اینکه به عنوان ترکیه در هر زمینه از حاکمیت گرجستان حمایت می‌کنید و همچنین عضویت کشورمان در ناتو نیز حمایت کردید، متشکریم.

وی همچنین با بیان اینکه گرجستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان سرنوشت مشترکی دارند، اظهار داشت: داشتن روابط محکم این سرنوشت و همکاری و دوستی خوب میان این کشورها قابل تحسین است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
0
0
سلام دامپزشکی ایران هم با گرجستان هم با ترکیه پروتکل مبادله کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
بله ترکمن چای
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
0
ناموسا ب ما چه
نظر شما
ادامه