کد خبر: ۶۴۶۳۰
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
دبیر انجمن صنفی داروخانه‌های دامپزشکی استان اصفهان:
«دکتر سعید فروتن» افزود: اکنون با اوج شدید و سهمگین فارغ‌التحصیلان دامپزشکی مواجه هستیم که می‌خواهند وارد بازار کار بشوند و ظرفیت‌ها محدود است ...

حکیم مهر: دبیر انجمن صنفی داروخانه های دامپزشکی استان اصفهان، گفت: ما باید یک نسبت منطقی بین جمعیت دامی و تعداد داروخانه ها داشته باشیم. همینطور، درمانگر‌ها باید نسبت منطقی با داروخانه‌ها داشته باشند. بیش از این حد به صلاح نیست و امنیت شغلی همکاران به خطر می‌افتد و از یک طرف امکان اینکه دارویی بی رویه وارد بازار شود زیاد است و سلامت بهداشت غذا را با مخاطره روبه‌رو می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صاحب نیوز، «دکتر سعید فروتن» دبیرانجمن صنفی داروخانه های دامپزشکی استان اصفهان،اظهار کرد: صدور آیین‌نامه جدید در دست ویرایش سوم ضوابط صدور پروانه‌های داروخانه‌های دامپزشکی است. پروانه‌ها با سیاست‌های حاکمیتی در سازمان دامپزشکی کشور همراه هستند .

دبیر انجمن صنفی داروخانه های دامپزشکی استان اصفهان افزود: سازمان دامپزشکی کشور، یک سازمان دولتی است که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است. سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی یک NGO هست که صدور پروانه‌ها به عهده سازمان نظام است.

وی با توجه به قانون بهره‌بری بخش کشاورزی منابع طبیعی، گفت: چند سال اخیر سازمان نظام، پروانه‌ها را صادر می‌کند. تغییراتی که به مرور روی صدور پروانه‌ها انجام می‌شود از جمله تغییرات مدیریتی، باعث صدور ویرایش‌هایی می‌شود.

فروتن با بیان اینکه  صدور پروانه ها در ویرایش سوم است اما  هنوز ابلاغ نشده و ما در جریان جزئیات آن نیستیم، ابراز داشت: دامپزشکی یک حرفه‌ای است که صنوف مختلفی در آن حضور دارند مانند داروساز، پزشک عمومی، متخصص، آزمایشگاهف آن چیزی که برای ما و جامعه انسانی  اهمیت دارد، این است که دارو باید به صورت سیستماتیک به دست دام طیور یا هر کسی که نیاز دارد، برسد.

دبیر انجمن صنفی داروخانه های دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: درمانگر اول باید معاینه کرده و تشخیص دهد و نسخه بنویسد، داروخانه هم نسخه را تحویل می‌دهد. چیزی که مدنظر من است، باید جمعیت دامی مثل جمعیت انسانی باشد اما متاسفانه در چند سال گذشته کاهش داشتیم.

فروتن ادامه داد: اکنون با اوج شدید و سهمگین فارغ التحصیلان دامپزشکی مواجه هستیم که می‌خواهند وارد بازار کار  بشوند و ظرفیت ها محدود است. امیدواریم تمهیدات لازم برای این جوانان اندیشه شود.

 

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
m
|
United States of America
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
3
6
دکتر جان نوش دارو بعداز مرگ سهراب
این افزایش پذیرش رو باید از اول جلوش رو می گرفتن
دیگه الان باید به داد جوان ها برسید
واقعا وقتی میری نظام و این همه بیکار می بینی، آدم دلش می سوزه
دیگه باید مجوز بدن حداقل از درد و آلام اونا با صدور مجوز برایکلینیک و داروخانه کم کرد
واقعا دیگه داروخانه ها انحصاری شده
حتی علوم پزشکی هم شرط جمعیتی رو برداشتن
دامپزشکی که قدرتی نداره بخواد جلوی دیوان عدالت رو بگیره
پس به نظر من هرکی درخواست مجوز داده و موافقت نشده مستقیما به دیوان شکایت کنن و ۱۰۰ درصد به نتیجه می رسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
افزایش پذیرش ، حاصل بی قیدی و بی مسئولیتی داوطلبان کنکور ، نسبت به سرنوشت خود و سرمایه خانواده شان بوده است . و علی رغم هشدارهای مکرر و حتی قید این هشدارها در دفترچه های کنکور ، باز هم فقط برای خرید مدرک و عنوان بی محتوا و فرار از سربازی در رشته اشباع شده دامپزشکی ثبت نام کرده و سالها از عمر خود را به عمد هدر داده اند .
این افراد چگونه میتوانند طلبکار باشند !!؟؟ در حالی که هدفشان واقعا تحصیل نبوده و عملا هم آموزشی ندیده اند چون امکانات و اساتید کافی برای آموزش درست در هیچکدام ازدانشکده های دامپزشکی وجود نداشته !!
این افراد به هدفشان که همانا دریافت مدرک و عنوان صرف و فرار از سربازی بوده رسیده اند و دیگر طلبی ندارند !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
فکر کنم جنابعالی هم یکی از اون فارغ التحصیل های بیکار باشی، چون حرفت منطقی پشتش نیست، امثال شما سبب شده که مملکت به این وضع رسیده، برادر از سر دلسوزی که نمیشه مجوز داد، حرف اصولی و منطقی بزن، راهکار بده نه هرکس از راه اومد چون بیکاره مجوز بهش بدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
چه حرف غیر منطقی هست که شما میزند. قبل از رفتن به این رشته باید چشم و گوششان رو باز میکردن که الان دچار آلام نشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
2
6
داروخانه دار منشأ عدم رعایت قواعد نسخه پیچی هست ، دارو رو بدون ضابطه و نظارت به دامدار و کاردان و تکنسین و ... قرار میدن ، بدون اطلاع کلینیسین تجویز دارو و تعویض داروی نسخه می‌کنن ، کالبد گشایی طیور ، ویزیت دام ، ... می‌کنن ، سمپاشی و دخالت در امر درمان داره و........ .................، بخاطر دادن داروخانه به ایشون مشکلی وجود نداشته ولی بعد از ایشون دیگه مجوز داروخانه ندین ، امنیت شغلی خودشون رو با ناامنی شغلی دیگران فراهم میخوان ، اگر مشکلی در کار همکار کلینیسین و مسوول فنی پیش بیاد هیچ بیانیه و حرفی ندارن اما وقتی پای منافع داروخانه بیافته تعریف ، تحریف و تجویز قانونی می‌کنن ، قانون وقتی بدون ضابطه با اونا برخورد می‌کنن بده اما اگر سنگ سر همکار رو بخوره نگران نمیشن ، دکتر جان انصاف خوب چیزیه ، دل ما خوشه که یک مسوول که نامه و مصاحبه شما رو دیده ، پیام ما رو هم بشنوه والا این سفره انگار فقط مال شماست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
این درگیری ها همه جا هست
مثلاً استان ما باید پای درمانگر ها رو از وسط بخش فروش دارو بیرون بکشم.که با وجود اطلاع شبکه ها دارو میفروشن و هربار باهاشون همکاری کردیم و کیس هارو ارجاع دادیم٫ دامدار با سبدی دارو از کلینیک خارج شد و تکلیف شد پشت دست خود را داغ کنید و کیس به این کلینیسین ندین
همکار
|
United States of America
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
2
5
سلام از جانب خودتون نگاه نکنین اگر قصد کمک دارین سعی در اشتغال داشته باشید نه اینکه هم نوع سما بیکار بماند تا شماها درامد داسته باشید اگر نظر شما محدود کردن پروانه ها هست داروخانه ها اجبار داشته باشن مسئول فنی استخدام کنند این میشه نظر کارشناسی اگر پول مسیول فنی ندارند دیگر اشی که دهن سوز نباشد انقدر حمایت لازم ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
4
0
ممنون از توجه شما
اینطور که سایر مشاغل نسبت به داروخانه ها گارد گرفتن انگار داروخانه دست در جیب اونها داره
هرچند که تا به الان ثابت شده دست همه دوستان کلینیسین و کارمند اداره و واکسیناتور و مسیول فنی در کار داروخانه هاست و مداخله میکنند و سیستم دامپزشکی رو بهم زدن. برای خودشون احترام قایل نیستم که هیچ٫ برای همکار هم احترام قایل نمیشن
بعد یک نفر که در جهت حقوق داروخانه قدمی برمیدارند آنچنان دست اعتراض خود رو بالا می برند که انگار نه انگار همشون درجهت خراب کردن روند کار داروخانه کار میکنم و انگار داروخانه این بلا و سرشون اورده
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
بله صد در صد. داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
2
2
چرا هیچ صحبتی در مورد مراکز واکسن مستقل نیست؟
چرا صحبت در مورد رعایت نسبت در خصوص مراکز واکسیناسیون نمیشود؟
هزینه دارو در یک دامداری ، گاوداری و یا مرغداری حداقل ۵ برابر هزینه واکسن میباشد، و از این بابت برای حفظ امنیت شغلی مراکز واکسن باید رعایت نسبت برقرار شود.
مراکز واکسن موجود به طور میانگین شرایط اشتغال برای حداقل ۳ یا ۴ نفر ( دکتردامپزشک و واکسیناتورها) عضو نظام را ایجاد میکنند در صورتیکه درآمد یک مرکز واکسن به مراتب کمتر از یک داروخانه است.
چرا انقدر مراکز واکسن در دفاع از خود ضعیف هستند؟
چرا هیچکس از حق و حقوق مراکز واکسن دفاع نمیکند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
3
1
اگر اینطور نباشه و تناسب رعایت نشه به جایی میرسیم که با ازای هر راس دام یک داروخانه خواهیم داشت
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
دوست عزیز کاش اینطور میشد اینطور که دانشگاه آزاد و شبانه شروع کردن به ازای هر بزغاله یک دکتر دامپزشک خواهیم داشت . متأسفانه ریشه اشتغال را در این رشته به لطف فرصت طلبی عده ای خشکانده اند .
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
2
بلائی که فروش مدرک دامپزشکی سر اشتغال این رشته آورد اسرائیل سر فلسطین نیاورده وقتی بزرگان دامپزشکی مدام هشدار میدادن که تعداد فارغ التحصیل ده برابر مورد نیاز کشور است و تعداد دانشکده ها شش برابر مورد نیاز کشور است کسی نتوانست جلوی مافیای فروش مدرک را بگیرد . آخرش این شده در هر کوچه پس کوچه ای داروخانه و درمانگاه تاسیس شده (مثل بقالی سر کوچه !) فاجعه تازه فارغ التحصیلان سرخورده افسرده در راه است . تشکر ویژه از اساتید محترمی که بخواطر چندر قاز پول تدریس تیشه بر ریشه این رشته استراژیک زدند و در تورقوزآباد نتانیاهو دانشکده تاسیس کردند !
کلینیسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
3
1
بله امنیت شغلی داروخانه ها حفظ شود . فقط درمانگاه مجوز بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
0
دکترجان چطوره ریاست سازمان رو هم بر اساس داروخونه ها تعیین کنن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
0
0
در تمام‌دنیا پیشرفته که آموزش مان را با الگوی انها البته از نظر تیوری‌انجام‌میدهیم ولی از تظر نیاز مملکتی نسبت به تعدا دانشجو که پذیرش میشود سبب‌این شده است که تراکم داتش آموخته داریم پس همه باید زندگی کنند همه باید ازدواج‌‌‌‌کنند همه باید بچه دار شوند البته از طریق شغل حلال وطیب وطاهر خود‌پس شما مشکل در آمد شان را وزندگی مردم را از نظر معرفتی وشرعی‌بگردن نگیرید تا اینجا که بی برنامه‌تورم‌فار غ التحصیل تولید شده بس است هرکس باید بررسی کند میتواند کلینک یا داروخانه تاسیس کند اگر متضرر شد خود میداند شما چوب لای چر خش نگذارید تا مقصر شوید این در دنیای آزاد پیش بیبنی‌شده است پس خود خواهی نکنیم کسب در آمد رقابت دارد حقوق دولتی نیست که همه‌در دریافت حداقل حقوق‌دور ازپست و مقام برابر باشتد‌انحصار واحتکار گناه کبیره وحقوقی است پس هنیشه حق با مشتری است‌نه فروشتده وخدمات دهنده مشتری باید بهترین را در مقابل پرداخت بدست آورد نه بلاجبار
مرگ تدریجی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
0
0
جالب اینجاست با وجود افزایش بی رویه و سرطان گونه دامپزشک،ولی مسئول نه تنها اهمیت نمی دن بلکه کمر همت رو بستن تا این رشته کلا نابود بشه.با این سیاست که زیاد بشن،خدمات بهتر و ارزونتر انجام می دن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
0
0
تناسب داروخانه های دامپزشکی فقط با کلینیک‌هایی که درمان دام بزرگ دارند باید انجام بشه بخش عمده ای از کلینیک‌های دامپزشکی، دام کوچک هستند که هیچ ارتباط دارویی با داروخانه های دامپزشکی ندارند، گرچه که انتظار میره باتوجه به تنوع داروهای دامپزشکی، همکاران محترم کلینیسین دام کوچک ارجاع نسخه به داروخونه دامی داشته باشند ولی متاسفانه این مهم اصلا اتفاق نمی افته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
1
دکتر فروتن فقط از دید خوشون به فکر داروخانه های موجود هستند. پس خیل بیکاران تازه فارغ التحصیل چه؟
اگه دانشگاه ها به خصوص آزاد سهمیه منطقی داشته باشه، بله حرف ایشون درسته. ولی در شرایط فعلی چاره ای نیست جز اینکه همه یکمی مهربونتر بشینن تا جای بقیه هم بسه
نظر شما
ادامه