کد خبر: ۶۴۶۲۶

اف‌بی‌آی تایید کرده است که یک گروه مرتبط با روسیه عامل اصلی حمله سایبری و هکری به شرکت گوشت جی بی اس آمریکا است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، اف‌بی‌آی رسما اعلام کرده است که یک گروه مرتبط با روسیه مسئول اصلی حمله سایبری اخیر به شرکت جی بی اس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت آمریکا بوده است.

اف‌بی‌آی افزود: ما گروه REvil and Sodinokibi را عامل اصلی این حمله سایبری می دانیم و برای اجرای عدالت علیه عاملان اصلی این حمله، همکاری نزدیکی را با شرکای خود آغاز کرده‌ایم. ما به تلاش های خود برای پاسخگو کردن عاملان اصلی این حمله سایبری ادامه خواهیم داد.

کارشناسان امنیت سایبری پیش از این اعلام کرده اند که گروه هکری موسوم به REvil and Sodinokibi با روسیه در ارتباط است.

کاخ سفید نیز پیش از این ادعا کرده است که حمله سایبری اخیر به شرکت جی بی اس بزرگترین تولیدکننده گوشت آمریکا، توسط هکرهای روسیه انجام شده و در حال تعامل با مسکو برای پاسخگو کردن و مجازات هکرهایی است که مسئول این حمله بوده‌اند.

 کارین ژان پیر معاون سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: جی بی اس به دولت اطلاع داده است که درخواست باج از سوی یک سازمان تبهکار که احتمالا در روسیه مستقر است، مطرح شده است.

وی افزود: کاخ سفید در حال تعامل مستقیم با دولت روسیه درباره این مساله است. شرکت جی بی اس روز یکشنبه به کاخ سفید اطلاع داده است که هدف یک حمله سایبری و باج گیری قرار گرفته است، دقیقا مشابه حمله ای که اخیرا توسط یک گروه هکری روسی علیه شرکت خط لوله کلونیال انجام شد و این شرکت را مجبور به قطع سامانه های انتقال سوخت کرد.

شرکت آمریکایی «جی.بی.اس» پیش از این طی بیانیه‌ای اعلام کرد، بلافاصله تمامی سیستم های که هدف حمله سایبری قرار گرفتند را به حالت تعلیق در آورده و تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار گرفته است.

این شرکت آمریکایی گفته، سعی کرده سرورهای پشتیبان را به کار بگیرد و اطلاعات آسیب دیده را بازیابی کند.

شرکت آمریکایی جی.بی.اس بزرگترین تولید کننده فرآورده های گوشتی در آمریکا و سایر نقاط جهان محسوب می شود و این حمله باعث اختلال سایر شرکت ها و زیرمجموعه ها شده است.

 
نظر شما
ادامه