کد خبر: ۶۴۵۶۹
 
 

حکیم مهر: سازمان دامپزشکی کشور در بیانیه‌ای یکم ژوئن (11 خرداد ماه) را به عنوان روز جهانی شیر گرامی‌داشت و از جامعه دامپزشکی، دامداران و تمام افراد دخیل در روند تامین شیر و فرآورده های لبنی سالم و بهداشتی در کشورمان قدردانی کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دفتر سازمان‌های تخصصی و امور بین‌ الملل سازمان دامپزشکی کشور که چندی پیش در 20 ام می ( 30 اردیبهشت) «روز جهانی زنبور» را گرامی داشت و بیانیه ای به این مناسبت صادر کرد، در ابتکار عملی ارزشمند دیگری نسبت به ادوار گذشته، مناسبت دیگری را نیز یاد کرد و آن «روز جهانی شیر» است.

این دفتر تخصصی با استناد به اطلاعات منتشره در سال 2001  که بر اساس آن «روز جهانی شیر» توسط سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد معرفی شده است تا اهمیت شیر را به عنوان یک غذای جهانی به رسمیت بشناسد و بخش لبنیات را جشن بگیرد نوشته است: «از آن زمان هر سال، مزایای شیر و محصولات لبنی به طور فعال در سراسر جهان ترویج می‌شود، از جمله چگونگی حمایت لبنیات از معیشت یک میلیارد نفر . »

 دفتر سازمان‌های تخصصی و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور در ادامه این بیانیه آورده است: «برای کمک به ایجاد یک جریان مثبت ارتباطی، جشن روز جهانی شیر در سال 2021 با رالی لذت بردن از لبنیات از 29 تا 31 مه آغاز می‌شود که با روز جهانی شیر در روز سه شنبه، یکم ژوئن (11 خرداد ماه) به اوج خود می‌رسد. امسال شعار این روز «تضمین مداومت تولید لبنیات سالم با رویکرد حفظ محیط زیست، تغذیه سالم و اقتصاد اجتماعی» خواهد بود. با این ابتکار ما دوباره محصولات لبنی را به دنیا معرفی خواهیم کرد.

همه ساله روز اول ژوئن ( 11 خرداد خورشیدی) به عنوان روز جهانی شیر معرفی می‌شود. شیر تامین کننده 15 ماده غذایی ضروری بوده و بالغ بر یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به طور مستقیم و غیر مستقیم در  صنعت لبنیات دخیل هستند.

این دفتر در ادامه نوشته است: تصور کنید یک روز تمام گاوهای شیری از روی زمین نابود شوند، این موضوع می‌تواند زندگی بیش از یک میلیارد نفر انسان را به خطر بیندازد و همه مردم دنیا را از این منبع با ارزش غذایی محروم کند. سازمان‌های دامپزشکی کشورها با اجرای برنامه های گسترده فنی و راهبردی در راستای تامین سلامت شیر در کشورها نقش اساسی بازی می‌کنند. یکی از مهمترین اهداف و چشم اندازهای برنامه‌های مبارزه و کنترل بیماریهای نشخوارکنندگان بزرگ و کوچک در راستای تامین و تداوم تولید شیر سالم در جامعه است که هر ساله با درس گرفتن از تجربه‌های داخلی و بین المللی و استفاده از استانداردهای موجود این برنامه‌ها تدوین و در راستای اجرایی شدن ابلاغ می‌شود. شیر یک منبع مهم پروتئین و مواد مغذی برای 6 میلیارد انسان در کره خاکی مان زمین است. بیایید همه باهم و در راستای تامین و تداوم تولید شیر سالم و بهداشتی یاور و یاری رسان جامعه دامپزشکی کشور باشیم.

پس فقط بیایید یک لحظه تصور کنید شیر سالم در جامعه وجود نداشته باشد؛ در یک مرکز خرید مواد غذایی چند درصد از کالاها وجود نخواهد داشت. پس بیایید همه با هم این روز را ارج نهاده و از جامعه دامپزشکی کشور و دامداران زحمتکش و تمام افراد دخیل در این روند تامین شیر و فرآورده های لبنی سالم و بهداشتی قدردانی کنیم.

روز جهانی شیر گرامی باد
 
نظر شما
ادامه