کد خبر: ۶۴۵۴۲

در حالی که کشور در فضای انتخاباتی ریاست جمهوری بسر می برد هیاتی از وزارت جهادکشاورزی به سرپرستی کاظم خاوازی به مسکو سفر کرد تا به توسعه همکاری ها با روسیه در زمینه های کشت و زرع، آبزی پروری، دامپروری و چالش‌های موجود کشاورزی میان دو کشور بپردازد سفری که به گفته این هیات پربار بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، در این سفر دو روزه که تا بامداد شنبه ادامه یافت علاوه بر «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی، «سیروس وطن‌خواه مقدم» رییس مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری،  «امید گیلان پور»، معاون وزیر توسعه تجارت، «مهدی برومندی»، معاون وزیر امور باغبانی، «کامبیز بازرگان»، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی»، رئیس سازمان دامپزشکی، «علیمراد سرافرازی»، رئیس روابط عمومی و مرکز امور بین‌الملل این وزارتخانه نیز حضور داشتند.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز در همه مذاکرات و بازدیدهای هیات ایرانی با طرف روس حضور داشت.

مذاکرات فنی و کارشناسی هیات وزارت جهاد کشاورزی با طرفهای روس 

معاونان وزیر جهاد کشاورزی که در سفر خاوازی به روسیه وی را همراهی می کردند بطور جداگانه با همتایان روس خود ملاقات و زمینه های فنی گسترش همکاری های دو کشور را بررسی کردند.

دکتر ماکنعلی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور با «ساوینکوف» معاون سرویس فدرال نظارت بر بهداشت دامی و گیاهی روسیه دیدار کرد.

در این دیدار مقرر شد طرف روس محدودیت های اعمالی بر شرکت های ایرانی از جمله شرکت کاله و صباح را لغو  کند.

وی همچنین در ملاقات با مارکویچ، مدیر دپارتمان همکاری های بین المللی وزارت کشاورزی روسیه صادرات انواع محصولات لبنی صادراتی ایران  به روسیه و نیز سرمایه گذاری مشترک در زمینه ایجاد کارخانه و پالایشگاه شیر با تکنولوژی ایران در روسیه از ابعاد مختلف فنی بررسی کرد.

گیلانپور معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز، در دیدار با سرگیف، رئیس اتحادیه غلات روسیه،  همکاری در زمینه ارسال انواع غلات و نهاده های دامی به ایران و همکاری های مشترک برای ایجاد خط اعتباری به منظور حمایت از تجارت غلات مورد بحث و بررسی قرار داد که توافقاتی در این زمینه حاصل شد.

 
نظر شما
ادامه