کد خبر: ۶۴۵۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

در راستای نظارت وجمع آوری داروهای غیر مجاز و گزارش های محرمانه از یک ابزار فروشی در سطح شهرستان داروی دامپزشکی کشف و ضبط گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی قاینات، «دکتر رضا محمودی زاوه» رئیس شبکه گفت: در راستای نظارت های دامپزشکی و همچنین پیرو گزارشات واصله مبنی بر فروش داروی دامپزشکی در یک مغازه ابزار فروشی در یکی از روستاهای سطح شهرستان، طی بازدید از محل واحد صنفی وجود تعداد 270 قلم داروی دامپزشکی تایید و با هماهنگی مقام قضایی نسبت به توقیف و ضبط محموله اقدام گردید.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی قاینات اظهار داشت فروش و توزیع داروی دامی صرفا با مجوز دامپزشکی امکان پذیر است و اینکه فردی از روی اگاهی و یا عدم اگاهی اقدام به فروش و توزیع داروی دامی نماید تخلف و پیگرد قانونی دارد.

محمودی بیان داشت این اقدام به دلیل عدم اطلاع از نحوه تجویز و عوارض دارو احتمال به خطر افتادن سلامت دام و انسان را پی دارد و تهدیدی علیه بهداشت عمومی می باشد که در خصوص پرونده مذکور شبکه دامپزشکی از خاطی پرونده به مقام قضایی اعلام جرم نموده است که در دست بررسی می باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قاینات خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک یا طرح شکایات در این رابطه، با شماره گیری 32566450-51  مراتب را برای پیگیری به اداره دامپزشکی گزارش دهند.

محمودی در پایان یادآور شد: دامداران حتماً نسبت به تهیه دارو از داروخانه های دامپزشکی با نسخه و تجویز دکتر دامپزشک اهتمام لازم را به عمل آورند و از تهیه و مصرف خودسرانه دارو پرهیز نمایند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
0
0
سازمان بی صاحب دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
0
و همینطور در شهرستان بهشهر استان مازندران ، یک مرکز فروش خوراک دام بطور قاچاق دارو و حتی واکسن میفروشه و با اینکه چند بار به اداره دامپزشکی پیام و تذکر دادیم در شهرستان ، هیچ اتفاقی نیفتاده چون پارتی داره ، روبروی سه راه مهدیه این اتفاق نیفته.
نظر شما
ادامه