کد خبر: ۶۴۴۸۸

قطعی مکرر برق موجب تعطیلی کشتارگاه مانشت ایلام شد و تامین گوشت مرغ را با مشکل مواجه کرد و مردم را سرگردان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ‌تسنیم، با توجه به بالا بودن قیمت گوشت قرمز و عدم توانایی خرید آن توسط اقشار کم درآمد، مصرف مرغ سال گذشته، به‌ویژه هفته‌های پایانی آن، در سراسر کشور افزایش یافت.

در استان ایلام نیز در روزهای پایانی سال 99 شاهد صف‌های طویل درب مغازه‌های عرضه گوشت سفید بودیم که علاوه بر ائتلاف وقت شهروندان، آنان را در معرض آلودگی به کرونا ویروس قرار می‌داد.

از این رو با تدابیری که در ستاد تنظیم بازار اتخاذ شد، این مشکل در سال جاری تا حد زیادی برطرف شد اما طی روزهای گذشته، مجددا کمبود مرغ در بازار گلایه مردم استان را به دنبال داشته است.

وجود بیش از 400 واحد مرغداری در ایلام

 فتاحی یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: استان ایلام با بیش از 400 واحد مرغداری به یکی از قطب‌های اصلی تولید گوشت سفید در کشور تبدیل شده است.

وی افزود: این مهم در حالی‌ است که هر چند وقت یک بار مردم استان برای تهیه مرغ با مشکل مواجه می‌شوند.

وعده‌های بی‌عمل مسئولان

یکی از شهروندان ایوانی به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: دو روز است در بازار‌های ایلام و شهرستان ایوان به دنبال خرید مرغ کشتارگاه هستم که متاسفانه هر بار با دست خالی به خانه باز میگردم.

وی با بیان اینکه در استان ایلام مرغداری‌های زیادی وجود دارد افزود: هر بار که صحبت از کمبود مرغ به میان آید مسئولان استانی یا این مهم را تکذیب می‌کنند و یا وعده‌هایی در خصوص تامین و کنترل قیمت آن می‌دهند که اکثرا عملی نمی‌شوند.

رفع مشکل کمبود مرغ در ماه‌های گذشته

«سعید شریفی» معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام طی هفته‌های گذشته با بیان اینکه افزایش مصرف سرانه مرغ در سراسر کشور و از سوی دیگر حجم بالای مسافران نوروزی  موجب شد مدتی با کمبود مرغ در استان مواجه شویم.

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام افزود: با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و اخذ تدابیر لازم  از جمله  ذخیره سازی و تامین کالاهای اساسی بعد از آغاز سال جدید هیچ گونه کمبودی در بازار نیست و امید می‌رود با همکاری مردم جهت میزان مصرف مرغ در آینده با کمبود مرغ مواجه نشویم.

صحبت‌های این مسئول در حالی است که طی روزهای اخیر بار دیگر کمبود مرغ در بازار، به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده است.

تعطیلی کشتارگاه مانشت

«عزت الله عبدخانی» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: چند ماهی است به علت تفکیک وظایف، رفع معضل کمبود مرغ به حوزه جهاد کشاورزی محول شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان ایلام افزود: طبق اطلاعاتی که از جهاد کشاورزی بدست آمده مشخص شده کمبود مرغ در چند روز گذشته ناشی از قطعی برق و بروز اتصالات در کشتارگاه مانشت ایوان بوده که در نهایت منجر به تعطیلی این کشتارگاه شده است.

این مسئول با بیان اینکه تقاضای مرغ نسبت به ایام نوروز کاهش یافته تصریح کرد: کشتارگاه دره‌شهر برای جبران کمبود مرغ، تولید خود را افزایش داده و سایر مرغداری‌ها نیز در ازای تحویل نهادهای دامی موظف به تولید مرغ هستند که در همین راستا امید است با کمبود مرغ در استان مواجه نباشیم.

با افزایش قیمت گوشت قرمز، روی آوردن مردم به خرید بیشتر مرغ چیز عجیبی نیست؛ زیرا قیمت کمتری نسبت به گوشت قرمز دارد و برای اقشار کم درآمد به صرفه‌تر است، اما متاسفانه به دلیل افزایش تقاضا و وجود نواقصی که در سیستم تولید و توزیع وجود دارد اکثر مواقع شاهد ایجاد نوساناتی در بازار مرغ هستیم که رفع این معضل نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

 

نظر شما
ادامه