کد خبر: ۶۴۴۶۳

رئیس اداره امور عشایر شهرستان شهرضا با اشاره به مشاهده خرس قهوه‌ای در منطقه عشایری شهرستان دهاقان گفت: خرس‌ها به بیش از ۱۵ کندوی عسل آسیب زدند و بیش از ۲۰ رأس دام را تلف کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «مجید نادری دره‌شوری» امروز با اشاره به مشاهده خرس قهوه‌ای در منطقه عشایری شهرستان دهاقان اظهار داشت: طی تماس تلفنی عشایر شهرستان دهاقان در روز گذشته مبنی بر مشاهده خرس قهوه‌ای به همراه رئیس محیط زیست و شورای عشایری شهرستان دهاقان به منطقه عشایری هرندی و بودجان مراجعه کردیم.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان شهرضا افزود: از چندین خانوار عشایری که در مناطق مختلف منطقه عشایری هرندی و بودجان استقرار داشتند سؤال کردیم که جواب آن‌ها نشان از خرس قهوه‌ای در چند روز اخیر در این مناطق بوده است.

وی با بیان اینکه خرس‌ها به بیش از ۱۵ کندوی عسل آسیب زدند و بیش از ۲۰ رأس دام را تلف کردند، گفت: زندگی مسالمت‌آمیز عشایر با طبیعت این اجازه را به آن‌ها نمی دهد که دست به کشتن گونه‌های نادر جانوری بزنند تا زمانی که جان و امنیت خانواده‌ها عشایری در امان باشد.

نادری با بیان اینکه بر اساس شنیده‌های عشایر احتمال وجود بیش از یک خرس در ارتفاعات وجود دارد، خاطرنشان کرد: وجود جای پا، جای خواب و مسیر حرکت و علائم موجود نشان از وجود تعدادی خرس را نشان می‌دهد.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه این خرس‌ها باید در کوه‌ها و ارتفاعات ونک سمیرم باشند و به دلیل خشکسالی به این منطقه آمده‌اند، بیان کرد: آمدن خرس از ارتفاعات به دامنه سبب ایجاد ترس و وحشت در خانوارهای عشایری شده است، از مسؤولان محیط زیست و مدیریت بحران انتظار داریم برای پاکسازی منطقه و برگرداندن امنیت تلاش بیشتری کنند.

 

نظر شما
ادامه