کد خبر: ۶۴۴۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تهران:
«سیدآرش حسینی میلانی» افزود: لایحه حمایت از حیوانات شهری در حال نهایی شدن در مجلس است؛ این لایحه می‌تواند اثرات هم‌افزا با کار دامپزشکان داشته باشد ...
 
 

حکیم مهر: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا خرید حیوانات شهری افزایش قابل توجهی یافته که در این چهارچوب، دامپزشکان می‌توانند کمکی بزرگ برای مدیریت شهری باشند چرا که بیماری‌های مشترک می‌تواند سلامت شهروندان را با خطر روبه‌رو کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «سید آرش حسینی میلانی» در دیدار با رئیس نظام دامپزشکی استان تهران با اشاره به طیف متنوع موضوعات مورد بررسی محیط زیستی و خدمات در کمیته محیط زیست و خدمات شهری، به دو تذکر خود در مورد جلوگیری از برخورد با مراکز دامپزشکی اشاره و اظهار کرد: برخوردهای سلیقه‌ای و گاه همراه با تخلفاتی طی سال‌های گذشته با مراکز دامپزشکی انجام می‌شد که این موضوع ناشی از خلأهای قانونی است. ما در گام اول، تلاش کردیم این خلأ را پر کرده، برخوردهای سلیقه‌ای را متوقف کرده و موضوع استقرار مراکز دامپزشکی را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده و مسیر طی شده باید در دوره‌های بعدی شورا ادامه یابد، افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا خرید حیوانات شهری افزایش قابل توجهی یافته است. در این چهارچوب، دامپزشکان می‌توانند کمکی بزرگ برای مدیریت شهری باشند چرا که بیماری‌های مشترک می‌تواند سلامت شهروندان را با خطر روبه‌رو کند. همه‌گیری کرونا این موضوع را برای همگان ثابت کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با بیان اینکه باید تلاش شود مشکلات ایجاد شده به شکل اصولی حل شود، تصریح کرد: در بحث ترویج فرهنگ حمایت از حیوانات، دامپزشکان نقش مهمی می‌توانند داشته باشند و در صف مقدم حمایت‌طلبی از حیوانات و تنوع زیستی قرار دارند.

حسینی میلانی با اشاره به لایحه حمایت از حیوانات شهری خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از حیوانات شهری در حال نهایی شدن در مجلس است که می‌تواند زیرساخت‌های قانونی را در موضوع حیوانات شهری و تنوع زیستی فراهم کند. این لایحه می‌تواند اثرات هم‌افزا با کار دامپزشکان داشته باشد.

به گزارش  ایمنا، طرح «ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات شهری در تهران» به ابتکار کمیته‌های محیط زیست و خدمات شهری و اجتماعی شورا و برای حل و فصل مشکل مراکز دامپزشکی با همکاری سمن‌های محیط زیستی تهیه و در صحن شورا مورد تأیید و تصویب نمایندگان مردم در پارلمان شهری قرار گرفت.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
0
انشااله آینده بهتر باشه
محمد جباری راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
0
0
دامپزشکی می تواند ذبح دام های نذری در ایام محرم را به راحتی با همکاری شهرداری های کشور مدیریت بهداشتی نماید.
نظر شما
ادامه