کد خبر: ۶۴۴۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان:
«دکتر مجید اسکندرپور» افزود: اگر مرغداری‌ها به موقع نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند، تلفات کمتری را متحمل می‌شوند؛ متوسط تلفات در مرغداری‌ها حدود ۶ درصد است ...

حکیم مهر: معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان با اشاره به شیوع بیماری نیوکاسل و آنفلوانزا در مرغداریهای استان زنجان گفت: شیوع این بیماری باعث شده برخی از مرغداریها دچار خسارت شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از موج رسا، «دکتر مجید اسکندرپور» در مورد مطرح شدن موضوع تلفات سنگین در مرغدایهای استان زنجان اظهار کرد: نمی‌توان میزان تلفات سنگین عنوان کرد اما در این فصل از سال شاهد تلفات در  بسیاری از مرغداریهای استان زنجان به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزا هستیم.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر هم آنفلوانزا و همچنین بیماری نیوکاسل در مرغداریها استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: در این فصل از سال به ویژه در سال‌هایی که بارندگی کمتر است، شاهد شیوع این بیماری در مرغداریها استان هستیم.

معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه اگر مرغداریها به موقع نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند تلفات کمتری را متحمل می‌شوند ادامه داد: متوسط تلفات در مرغداریها حدود 6 درصد است.

اسکندر‌پور با اشاره به اینکه مرغ‌های یکی از مرغداری در زنجان به دلیل افزایش شیوع بیماری آنفلوانزا معدوم شد، گفت: معدوم سازی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری به سایر مرغداریها اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه مرغداریها با مشاهده بیماری در واحد خود به دامپزشکی استان گزارش می‌دهند و بعد از دریافت گزارش بلافاصله نسبت به اخذ نمونه‌گیری از واحد مورد نظر اقدام می‌شود خاطر نشان کرد: آنفلوانزایی که در مرغداریها شیوع پیدا کرده از نوع فوق حاد نیست و خطری برای سلامتی مردم ندارد.

معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان با تاکید براینکه واکسیناسیون همچنان در مرغداریها ادامه دارد، افزود: امسال هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان زنجان مشاهده نشده اما در سال گذشته به صورت موردی در استان زنجان داشتیم.

وی با تاکید براینکه مرغداریها برای جلوگیری از افزایش میزان تلفات امنیت زیستی را در واحدهای خود ایجاد کنند گفت: جلوی ورود پرندگان به سالن مرغداریها را باید گرفته شود چرا احتمال انتقال بیماری از طریق پرندگان وجود دارد.

اسکندرپور خاطر نشان کرد: اقدامات بهداشتی در مرغداریها باید مورد توجه قرار گیرد تا جلوی تلفات در این واحدها گرفته شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
1
در استان قزوین تلفات تا 30 درصد هم رسیده است
متاسفانه نه واکسن ها و نه داروها پاسخ نمی دهد
گرانی این نهاده ها هم باعث شده است بعضی از مرغداران از این نوع نهاده ها استفاده نکنند
نظر شما
ادامه