کد خبر: ۶۴۴۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیو، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور توصیه‌ها و برنامه‌های ضرروری جهت مدیریت زنبورستانها و هماهنگی جهت پیشگیری از تداخل سمپاشی کشاورزان در باغها و مزارع با فعالیت زنبورستانها را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر محمدباقر مقدس»، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور؛ زنبورعسل و کرم ابریشم این سازمان، امروز شنبه 1 خرداد 1400 اعلام کرد: «با توجه به اینکه همه ساله در فصل بهار سم‌پاشی باغات و مزارع کشاورزی، موجب تلفات و خسارات سنگینی به زنبورستان‌های کشور می‌شود، با هماهنگی روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی کشور مقرر شده تا هماهنگی‌های لازم در خصوص اطلاع رسانی موارد ذیل از طریق صدا و سیما و در صورت امکان، ارسال پیامک گروهی به زنبورداران و کشاورزان انجام گیرد.

وی در این راستا از کشاورزان خواست تا در صورت استقرار زنبورستان‌ها در فاصله حداقل 6 کیلومتری مزارع خود، در صورت نیاز به سم‌پاشی نسبت به اطلاع رسانی به زنبورداران اقدام نمایند.

مقدس افزود: زنبورداران نیز در صورتی که قصد استقرار کندوهای خود را در اطراف باغ‌ها و مزارع کشاورزی دارند؛ با توجه به امکان سم‌پاشی این مزارع، به خصوص در فصل بهار، لازم است ضمن اطلاع رسانی در مورد استقرار خود به کشاورزان، از زمان احتمالی سم‌پاشی جهت اقدامات لازم مطلع شوند.

این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: در این میان زنبورداران نیز باید پس از اطلاع از زمان سم‌پاشی، در اسرع وقت از شعاع حداقل 6 کیلومتری مکان سم پاشی کندوها را خارج نمایند و در صورت مواجهه با سمپاشی بدون اطلاع قبلی و بروز تلفات و خسارات به زنبورستان، به منظور ارائه توصیه‌ها و راهکارهای کاهش خسارات، مراتب را به سرعت به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش دهند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
راهکار اداره دامپزشکی در صورت اطلاع از سم پاشی چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
در خصوص آموزش به زنبور داران دامپزشکی چه اقداماتی انجام داده است ؟ خدمات دامپزشکی به زنبور داران را هم اطلاع رسانی کنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
روش های اصولی کوچک با حداقل استرس رو بفرمائید و مکان های مناسب زنبور داری چه ویژگی های دارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
در صورت سم پاشی مزارع احتمال آلودگی عسل با توجه به جاذب الرطوبه بودن وجود دارد؟ راهکار چیست؟
نظر شما
ادامه