کد خبر: ۶۴۳۸۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:
«دکتر حسین رشیدی» افزود: مخاطرات ناشی از احتمال انتقال بین گونه‌ای و جهش‌ها و اپیدمی‌های جدید نیز ضرورت ایجاد ایمنی در کارکنان دامپزشکی را خاطرنشان می‌سازد ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به واکسیناسیون کرونای تیم‌های عملیاتی دامپزشکی در برخی استان‌ها گفت: با وجود پیگیری‌ها تاکنون در کرمان به این امر توجه نشده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، «دکتر حسین رشیدی» در جلسه شورای اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه‌ای اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بعد از پزشکان و کادر درمان و بیمارستان‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشت، تیم های عملیاتی و نظارت بهداشتی دامپزشکی که به ناچار باید در مراکز جمعیتی مختلف تولید تا عرضه مواد غذایی و دامداری ها، در سطح شهر‌ها و روستاها، به طور مستمر بر بهداشت مواد غذایی و بهداشت دام نظارت و برای پیشگیری از بیماری‌های زئونوز (بیماری مشترک انسان و حیوانات) فعالیت کنند و کارشان تعطیلبردار نیست، نیز از گروه‌های در معرض خطر ابتلای بالای کرونا هستند.

او  افزود: چنانچه به علت نگرانی از ابتلا به بیماری، عملیات بهداشتی ضروری که از سوی آن‌ها انجام می‌شود، متوقف شود و یا به خوبی انجام نشود، می‌تواند عواقب بهداشت عمومی خطرناکی همزمان با بحران کرونا در پی داشته باشد.

رشیدی بیان کرد: گروه‌های عملیاتی و نظارت بهداشتی دامپزشکی از مهم ترین گروه‌هایی هستند که امکان مواجهه آنان با ویروس کرونا و ابتلا به بیماری و همچنین انتقال و انتشار آن به دیگران بالا است و به نظر می‌رسد، اولویت بالایی برای واکسیناسیون داشته باشند.

او تصریح کرد: مخاطرات ناشی از احتمال انتقال بین گونه‌ای و جهش‌ها و اپیدمی‌های جدید نیز، ضرورت ایجاد ایمنی در کارکنان دامپزشکی را که به طور دائم با انواع دام در تماس هستند، را خاطرنشان می‌سازد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان افزود: در برخی استان‌ها این اولویت رعایت شده و واکسیناسیون کرونا تیمهای عملیاتی دامپزشکی انجام شده یا در حال انجام است؛ ولی متاسفانه تاکنون در استان کرمان با وجود پیگیری‌های متعدد به این امر عنایت نشده است.

او با اشاره به نقش بیبدیل دامپزشکان در سطح دنیا در ابداع و تولید واکسن کرونا تصریح کرد: بیمهری و کملطفی به این قشر تاثیرگذار در بهداشت عمومی، حق ناسپاسی است.
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
1
4
خسته نباشی دکتر رشیدی و تشکر از پیگیری جنابعالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
6
به مدیرکل استان ....... گفتیم دنبال واکسیناسیون کرونای همکاران باشد
همکاران برده حراست و سین جین می کنه
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
2
1
دامپزشکان انگار متوجه نیستن. در اولویت چهارم هستین. والا اگر الویت پنجم هم براتون بزارن بازم زیاده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
برای تو هم نون خوردن زیادیه،
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
1
ای کاش امار مبتلایان سازمان رو جمع اوری میکردن و ارایه میدادن، الان تو اداره ای که من هستم هشت نفر هستیم شش نفر از همکاران در گیر کرونا شدن که قطعا هم در محل کار حادث شده، نمیدونم طرز تفکر چیه که کارمندان صدا و سیما و پارکبانان عزیز واکسینه بشن ولی دامپزشکها خیر، هم تماس زیاد هست هم تردد به نقاط مختلف و.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
1
خوشا به غيرت دامپزشك ها كه در هر زمان و شرايطي همچنان به وظايف مهم خود عمل مي كنند. وقتي دامپزشكان در زمان مقابله با آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان، ساعت ها در لباس فرم خفه كننده مشغول كار هستند و روانشان از آنچه مي بينند و بايد انجام دهند تحت فشار است و جان خودشان و خانواده هايشان هم تهديد مي شود يا دامپزشكان و واكسيناتورها كه با انواع بيماري هاي مشترك در دامداري ها و روستاها مواجه هستند و... اصلا حرف از فداكاري و خطرپذيري و... آن هم با اين حقوق ومزاياي كم نيست. خدا را شكر كه هست.
نظر شما
ادامه