کد خبر: ۶۴۲۳۸
 

حکیم مهر: جلسه وبیناری دست‌اندکاران مسئول در زمینه بهداشت و سلامت موادغذایی ایران و چین بر رعایت تمام ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای بین دو کشور به ویژه در روند واردات و صادرات در این برهه زمانی پاندمی ویروس کووید-۱۹ بحث و تبادل نظر کردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در واپسین روز کاری هفته، طی جلسه‌ای به صورت وبینار که با حضور «دکتر سید بهمن نقیبی» معاون بهداشتی و پیشگیری، «وانگ نینگ» مدیرکل سلامت غذایی صادرات و واردات اداره گمرک مرکزی چین و «علی نعمتی» رایزن اقتصادی سفارت ایران در پکن در خصوص تاثیر ویروس کووید-۱۹ در روند صادرات آبزیان به چین برگزار گردید؛ در خصوص رعایت تمام ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دو کشور روند واردات و صادرات به خصوص در این برهه زمانی پاندمی ویروس کووید-۱۹ بحث و تبادل نظر شد.

دکتر سیدبهمن نقیبی در این جلسه ضمن بیان سابقه دیرین ارتباط دو کشور در خصوص ارتباطات دوجانبه، ابراز امیدواری کرد با رعایت تمام ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دو کشور، روند واردات و صادرات به خصوص در این برهه زمانی شیوع پاندمی ویروس کووید-۱۹ تداوم داشته باشد.

 همچنین وی از طرف چینی درخواست کرد در خصوص فرایند تایید شرکت‌های صادرکننده آبزیان، صادرات پای مرغ، لبنیات و عسل به کشور چین تسریع و تسهیل انجام پذیرد.

در این جلسه «وانگ نینگ» مدیرکل سلامت غذایی واردات و صادرات چین توضیحاتی در خصوص چگونگی پایش ویروس کووید-۱۹ در محموله های آبزیان صادراتی و نگرانی مردم و تمام رسانه های کشور چین و تاثیر آن در بازار و تداوم صادرات کشورها به چین دادند.

در این جلسه «دکتر رحمان میرزایی» مدیرکل دفتر سازمانهای تخصصی و امور بینالملل سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر محمد حبیبی» رییس مرکز ملی تشخیص این سازمان، «دکتر سیمرونی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر و نمایندگان دفترهای قرنطینه و امنیت زیستی و نظارت بر مدیریت و بهداشت فراورده‌های غذایی نیز حضور داشتند.

 

نظر شما
ادامه