کد خبر: ۶۴۱۴۵

بیش از ۱۰ هزار نفر با امضای کارزاری خواستار رسیدگی به وضعیت حیوانات باغ وحش صفادشت شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، باغ وحش صفادشت این روزها در راس اخبار محیط زیستی ایران قرار دارد. انتشار فیلمی از کتک‌زدن گورخرهای آفریقایی که در راه رسیدن به این باغ وحش بودند و در نهایت تلف‌شدن یکی از گورخرها با واکنش گسترده مردم و فعالان حقوق حیوانات روبرو شده است.

حالا بیش از ۱۰ هزار نفر با امضای کارزاری خواستار رسیدگی به وضعیت حیوانات این باغ وحش شده‌اند. در بیانیه این کارزار که خطاب به «سمیه رفیعی»، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و «دکتر شهاب‌الدین منتظمی»، مدیرکل دفتر حفاظت و نظارت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست نوشته شده است آمده: «اخیرا ویدئوی تکان‌دهنده‌ای از نحوه برخورد با سه رأس گورخر آفریقایی در باغ وحش صفادشت موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی و به خصوص حامیان حیوانات شد که صحنه‌هایی تکان‌دهنده و غیر قابل باور را به معرض نمایش گذاشت. متأسفانه یک رأس از این گورها تلف شد و خاطر افراد بسیاری را مکدر کرد.

از شما و دیگر دست‌اندرکاران محترم تقاضا داریم نظارت بیشتری بر نحوه نگهداری و عملکرد باغ وحش صفادشت داشته باشید تا در آینده شاهد اینگونه برخوردها نباشیم. همچنین درخواست داریم پیگیری‌های لازم درباره برخورد قانونی و مجازات مقصرین برخورد خشن با گورهای ذکر شده را در دستور کار قرار دهید.»

واکنش مدیران باغ وحش صفادشت به انتقادها هم خود باعث افزایش انتقاد به این باغ وحش شد. اما در نهایت این باغ وحش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که علت مرگ گورخر نر استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان برای تحویل حیوانات به باغ وحش بوده است.

پیش تر هم کارزاری برای تعطیلی تمام باغ‌وحش‌های ایران و انتقال حیواناتشان به یک پارک وحش استاندارد به راه افتاده بود که بیش از ۳۷ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

کارزار حمایت از حیوانات باغ وحش صفادشت تا ۱۴ تیرماه در آدرس (https://www.karzar.net/safadasht-zoo) در حال جمع‌آوری امضاست.


خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه