کد خبر: ۶۴۱۲۷

سه پروژه شامل مرکز تخمیر کارخانه کمپوست، واحد بازچرخانی شیرابه های پسماند و دومین مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب  روز شنبه در کرج گشایش یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، شهردار کرج در آیین گشایش این پروژه ها گفت: یکی از دغدغه‌های شهروندان، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب بود که پناهگاه نگهداری و ساماندهی سگ‌های ولگرد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی تأکید کرد: این پناهگاه باهدف جمع‌آوری و کنترل سگ‌های بلاصاحب و پیشگیری از بیماری و همچنین ایجاد امنیت روانی و فراهم‌سازی محیطی امن در سطح شهر صورت گرفته است.

شهردار کرج با اشاره به نگهداری سگ‌های بلاصاحب در مرکز باغستان غربی به متراژ پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع، گفت: تلاش ها براین است که  امکانات لازم در این مرکز فراهم باشد.

«کمالی زاده» افزود: امنیت و آرامش شهروندان کرجی در اولویت برنامه‌های شهرداری و شورای شهر است و افتتاح این مرکز هم به همین جهت ایجادشده تا شهروندان بتوانند به‌راحتی و بدون مزاحمت حیوانات در شهر زندگی کنند.

وی از افتتاح محوطه هوادهی تخمیر کارخانه کمپوست حلقه دره به مساحت ۲ هکتار که باهدف افزایش تولید کود کمپوست و دفن زباله به بهره‌برداری رسید یادکرد و افزود: پروژه بازچرخانی شیرابه نیز از دیگر فعالیت‌های عمرانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج است که به‌منظور کاهش شیرابه‌های حلقه دره امروز به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه این مرکز با رعایت استانداردهای دامپزشکی احداث‌شده است، گفت: طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و نگهداری آن‌ها در مکان‌های مشخص می‌تواند ضمن جلوگیری از انتقال بیماری مشترک انسان و حیوانات در محیط‌های مختلف به سالم‌سازی محیط نیز کمک کند.

«محمد مسیبی» افزود: جلوگیری از شیوع امراض مسری انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب، مریض، مزاحم از وظایف شهرداری است که در همین راستا سگ‌ها پس از زنده گیری به محل نگهداری انتقال داده و در صورت بیمار بودن مراحل درمان و واکسیناسیون و جراحی‌های لازم توسط دامپزشک مورد تأیید انجام می‌پذیرد.

وی  گفت: اولین پناهگاه سگ‌های بلاصاحب در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در مرکز «حلقه دره»کرج راه‌اندازی شد و در آن عقیم‌سازی، غذادهی، غربالگری و معاینه توسط دامپزشک انجام می‌شود با افتتاح دومین پناهگاه سگ‌های زیادی پذیرش می‌شوند.

 

نظر شما
ادامه