کد خبر: ۶۴۰۷۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

تصاویر کتک زدن گورخر آفریقایی در حالی که پایش شکسته و توان راه رفتن ندارد، به روشنی نشاندهنده علت تلف شدن این حیوان زیباست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، دیروز خبر تلف شدن یک راس گورخر آفریقایی یک هفته پس از انتقال به ایران منتشر شد ولی جزییاتی از نحوه تلف شدن این حیوان زیبا منتشر نشده بود تا اینکه امروز فیلم تاسف باری از مرگ عجیب گورخر در گمرک ایران منتشر شد.

پیش از این، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران از مرگ گورخر نر آفریقایی باغ‌وحش صفادشت که حدود یک هفته پیش به ایران منتقل شده بود خبر داده بود.

 «محمد کرمی» در گفتگو با ایسنا ضمن تایید خبر مرگ گورخر نر آفریقایی باغ وحش صفادشت گفت: هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک، ۱۲ اردیبهشت ماه، به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر دیروز (۱۳ اردیبهشت) تلف شد.

فیلمی که امروز در شبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می دهد سه راس گورخر آفریقایی سرگردان و هراسان در بین گروهی از مردان دستپاچه و وحشتزده، ایستاده اند که یکی از آنها داخل جوی آب می افتد و پای چپش می شکند. شدت شکستن استخوان به حدی است که پا کاملا پیچ خورده و حیوان بینوا حتی امکان خروج از جوی آب را ندارد، با این حال، یکی از مردان خشمگین و عصبی، به شدت با شی ای به سر و گردن او می کوبد و تلاش دارد به زور حیوان را از داخل جوی آب خارج کند.

در توضیح این فیلم عنوان شده که گورخر حین انتقال به خودرو سازمان محیط زیست در گمرک، تلف شده است. پیش از این در آبان سال 97 هم ضمن طرح انتقال 10 گورخر از توران شاهرود به پارک ملی کویر در گرمسار، پنج گورخر تلف شد. سازمان محیط زیست ناآشنایی کارکنان خود به روش انتقال حیوانات و بی تجربگی آنان را عامل مرگ گورهای ایرانی اعلام کرد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رشیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
2
باغ وحش ها را تعطیل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
دمتگرم مهندس احمدرشیدی گل گفتی به ایرانی هاباغ وحش نیومده درباغ وحشهاروببندیدماباغ وحش میخوایم چیکار
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ما که مهم نیستیم ( اونا ) میخوان
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
3
ماشاءالله سازمان محیط زیست نیست سازمان شکنجه و کشتار است این از رفتار این سازمان با پرندگان مهاجر شمال این هم با حیوانات باغ وحش اگر در یک کشور درست و حسابی این شکنجه و زجر کشی اتفاق می افتاد الان سازمان محیط زیست ، باغ وحش را روی سر صاحبان سنگدلش خراب میکرد البته اینجا کشور بی صاحب ایران است ...........
نظر شما
ادامه