کد خبر: ۶۳۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو و سوداگر جوجه‌های یک‌روزه قزوین را به ترکیه قاچاق می‌کنند و به همین خاطر سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی باید با پایش مستمر جلوی آن را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «منوچهر حبیبی» در آخرین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا که در محوطه باز استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: میزان کشف کالای قاچاق در قزوین در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 90 درصد رشد کرده و به همین خاطر باید پلیس تخصصی ضد قاچاق کالا در استان ایجاد شود.

وی در ادامه به گزارش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در مورد ثبت نشدن 2 هزار و 588 انبار در سامانه جامع انبارهای استان اشاره کرد و گفت: سازمان صمت تا آخر خردادماه 1400 وقت دارد نسبت به ثبت این انبارها در سامانه یادشده اقدام کند و این فرصت به هیچ‌ عنوان تمدید نخواهد شد.

وی اضافه کرد:‌ در ضمن گزارش‌های سازمان جهاد کشاورزی نشان‌دهنده پلاک‌گذاری شدن 75 درصد ادوات و تجهیزات کشاورزی در استان قزوین است و الباقی ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی پلاک‌گذاری‌نشده از جمله تراکتور و تیلر هم تا آخر خردادماه باید پلاک‌گذاری شوند.

رصد روزانه آمار جوجه‌ریزی مرغداری‌ها برای جلوگیری‌ از قاچاق جوجه‌ها

ریاست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین با اشاره به قاچاق جوجه‌های مرغ یک‌روزه استان قزوین به استان کردستان و مرزهای غربی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو و سوداگر جوجه‌های یک‌روزه قزوین را به ترکیه قاچاق می‌کنند و به همین خاطر سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی باید با پایش مستمر جلوی آن را بگیرند.

حبیبی با اشاره به گرفتاری‌هایی که کمبود مرغ در یک سال اخیر برای ستاد تنظیم بازار استان ایجاد کرد، افزود: به همین خاطر سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه ناظر باید آمار جوجه‌ریزی مرغداری‌ها به ویژه واحدهای مرغ تخمگذار را روزانه بررسی و رصد کند تا مانند ماه‌های منتهی به نوروز دچار کمبود مرغ در بازار مصرف نشویم.

وی همچنین به نهاده‌های کشاورزی اعطاشده به گندم‌کاران در فصل کاشت و داشت گندم اشاره کرد و ادامه داد:‌ برای جلوگیری از خروج گندم از سیلوهای ذخیره گندم در استان باید بنیادهای تعاون روستایی به عنوان متولی خرید گندم از کشاورزان فهرست کشاورزان دریافت‌کننده نهاده را در اختیار کمیته ضدقاچاق گندم استان قرار دهند تا گندم قزوین با وعده‌های اغواگرانه قاچاقچیان گندم از استان خارج نشود.

تزریق رمدیسیویر به کرونایی‌ها؛ منوط به بستری در بیمارستان صحرایی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این جلسه با ارائه گزارشی درباره ذخیره داروی ضدکرونای رمدیسیویر در استان قزوین گفت: در حالی که در استان قزوین استفاده از این دارو آزاد اعلام شده و روزانه بیش از 24 هزار ویال این دارو به بیماران کرونایی تزریق می‌شود، در استان قزوین با مدیریت صورت‌گرفته کمتر از هزار ویال به بیماران تزریق می‌شود.

پیمان قجربیگی با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبودی در حوزه داروی رمدیسیویر در قزوین نداریم، اضافه کرد: با توجه به اینکه ما داروی رمدیسیویر را جزو داروهای بیمارستانی قرار دادیم و تزریق آن به بیماران را منوط به بستری ولو چند ساعته در بیمارستان صحرایی ارتش کردیم، بنابراین استفاده از این دارو در استان قزوین مدیریت شد.

وی ادامه داد: اگر قرار بود مثل استان زنجان عمل کنیم، محموله داروهای رمدیسیویر ورودی به استان قزوین مانند یخ آب می‌شدند و با این حجم بیمار کرونایی و تمایل برای تزریق این دارو هر روز با کمبود رمدیسیویر مواجه بودیم.

به گزارش تسنیم، استاندار قزوین در این جلسه از مسئول سازمان غذا و داروی استان قزوین خواست که در صورت اثرگذار بودن رمدیسیویر در درمان بیماران کرونایی سخت‌گیری در این حوزه کمتر لحاظ شود و دارو به میزان کافی به دست مردم برسد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
متاسفانه ایشون از قوانین و دستورالعملها خبر نداره مبارزه با قاچاق کار ارگان دیگست
نظر شما
ادامه