کد خبر: ۶۳۹۳۴
 

باند‌های خلافکار در انگلیس، با دزدیدن سگ‌های مردم، صاحبان این حیوانات را تهدید می‌کنند در صورت نپرداختن باج، جنازه سگ‌ها را تحویل خواهند گرفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، سگ دزدی در این کشور، همه گیر شده است و صاحبان سگ‌ها در این کشور، مدام نگرانند سگ هایشان دزدیده شود .

روزنامه دیلی میرور در این باره نوشت: در سال ۲۰۲۰ میلادی، فقط ۲۳ درصد از سگ‌های دزدیده شده در انگلیس، به صاحبانشان بازگردانده شدند و از یک هزار و ۴۹۲ سارقی که به علت سگ دزدی بازداشت شدند، فقط ۴۸ دزد، کم‌تر از ۳ درصد از مجموع دزدان سگ، محکوم شدند .

این روزنامه نوشت: به علت قرنطینه‌ها و محدودیت‌های کرونایی در انگلیس، مردم بیش تری در منازل باقی ماندند و به همین علت، تقاضا برای خرید حیوانات خانگی، به ویژه سگ بیش‌تر شده است و به همین علت، کاروبار دزدان حیوانات خانگی در این کشور نیز بیش‌تر شده است .

دیلی میرور نوشت: یکی از راه‌های کسب درآمد سگ دزدادن در انگلیس، باج گیری از صاحبان سگ هاست و شماری از دزدان هزاران پوند، برای بازگردادن زنده سگ ها، باج می‌خواهند .

به نوشته دیلی میرور ‎‎ ؛ باند‌های تبهکار در انگلیس، اکنون برای باج خواهی، سگ‌ها را از منازل، حیاط منازل، پارک‌ها و بیرون فروشگاه‌ها می‌دزدند. برآورد شده پارسال، دو هزار و ۴۳۸ سگ در انگلیس دزدیده شده است .

دیلی میرور نوشت: صاحبان سگ‌های دزدیده شده در انگلیس، چون می‌دانند که پلیس این موارد را جدی نمی‌گیرد، معمولا دزدیده شدن سگ هایشان را گزارش نمی‌دهند .

در پی همه گیری کووید ۱۹ در انگلیس، همچنین گربه دزدی در انگلیس شایع شده است و به همین علت، دولت از صاحبان گربه‌ها در این کشور خواست تا ریز تراشه به گربه‌های خود وصل کنند وگرنه جریمه می‌شوند. بر اساس ضوابط جدید اعلام شده میلیون‌ها نفری که در انگلیس، گربه دارند باید اطلاعات مربوط به گربه خود را به صورت ریز تراشه به بدن این حیوانات متصل کنند وگرنه تا ۵۰۰ پوند جریمه خواهند شد .

دولت انگلیس اعلام کرده است هدف از این قانون، مبارزه با دزدی گربه‌ها و بازار سیاه خرید و فروش گربه‌های دزدیده شده است که در جریان همه گیری جاری، رونق فراوان یافته است .

روزنامه گاردین در این باره نوشت: دزدی گربه در پنج سال اخیر در انگلیس، سه برابر شده است و پارسال در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۲.۳ درصد بر گربه دزدی در این کشور افزوده شد .

گاردین افزود: پیش از این، برای مبارزه با دزدی سگان و بازار سیاه خرید و فروش سگ‌های دزدیده شده نیز قانون مشابهی وضع و کار گذاشتن ریز تراشه در بدن سگ ها، اجباری شده بود .

روزنامه دیلی تلگراف نیز در این باره نوشت: با کار گذاشتن این ریز تراشه ها، حیوانات در صورت دزدیده شدن، قابل ردیابی اند و می‌توان با این روش، بازار سیاه حیوانات دزدیده شده را کساد کرد .

این روزنامه نوشت وزرای دادگستری، کشور و محیط زیست، مسئول حسن اجرای این قانون در انگلیس شده اند .
به نوشته دیلی تلگراف، استفن بلکیستون مور  (Stefan Blakiston Moore) ، مسئول حفاظت از گربه‌ها در گروه مشورتی دولت انگلیس گفته است ۲.۶ میلیون گربه در این کشور، هنوز با ریز تراشه‌ها مجهز نشده اند .

در پی چندین ماه قرنطینه سراسری ناشی از همه گیری کرونا در انگلیس و افزایش حس تنهایی افراد بهای حیوانات خانگی به طور چشمگیری افزایش یافته و انگیزه سرقت را بیش‌تر کرده است به گونه‌ای که بهای شماری از گربه‌ها به دو هزار پوند رسیده است .

به نوشته رسانه‌های انگلیسی، بیش از ۱۲ میلیون سگ در این کشور وجود دارد که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی، پارسال دو میلیون قلاده، بر سگ‌های این کشور افزوده شده است. همه گیری کووید، سست شدن بنیان خانواده‌ها و افزایش تنهایی افراد به ویژه کهنسالان موجب روی آوری بیشتر آنان به داشتن حیوانات خانگی شده است .
نظر شما
ادامه