کد خبر: ۶۳۸۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان مازندران:
«دکتر محمدحسن گلپایگانی» افزود: متاسفانه در اولویت‌بندی برای تزریق واکسن کرونا، دامپزشکان جزو گروه‌های اولویت‌دار نیستند و تقاضا داریم دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران در این زمینه مساعدت لازم را به عمل آورد ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با اعلام این که دامپزشکی در تقسیم‌بندی مشاغل صنفی در جمع مشاغل گروه یک قرار دارد، گفت: درخواست ما این است که دامپزشکان در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمدحسن گلپایگانی» روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی دامپزشکی در ساری افزود: متاسفانه در اولویتبندی برای تزریق واکسن کرونا، دامپزشکان جزو گروه‌های اولویت‌دار نیستند و تقاضا داریم دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران در این زمینه مساعدت لازم را به عمل آورد.

وی با اظهار این که دامپزشکان در مقابله با کرونا نقشی موثر دارند، گفت: دامپزشکی دارای حوزه‌های مختلف فعالیت است و جلوگیری از بروز بیماری در جمعیت دامی، تامین امنیت غذایی، جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان از مهم ترین این حوزه‌ها است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: در گذشته این دغدغه در مقابله با ویروس آنفلوآنزا فوق‌حاد پرندگان بود و دامپزشکان در خط مقابله با این ویروس قرار داشتند و امروز در خط مقدم مقابله با کووید-۱۹ هستند.

وی ادامه داد: دامپزشکی با اقدامات به موقع در حوزه پیشگیری، بیماری‌های مشترک مانند آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب کریمه کنگو را مهار می‌کنند و به همین دلیل هم در سالی که گذشت، بیماری در این حوزه نداشتیم.

گلپایگانی با اشاره به فعالیت علمی و پژوهشی دامپزشکان در مقابله با کرونا، گفت : فعالیت دامپزشکان در حوزه ساخت واکسن از این جمله است. دو مرکز ساخت واکسن برای کرونا موسسه رازی و پاستور است که از خدمات دامپزشکی و دامپزشکان بهره می‌برند. در تمام مدتی که با کووید-۱۹ مواجه هستیم، همکاران ما همگام با کادر درمان، با حضور در کشتارگاه‌ها و روستاها و واکسیناسیون دام، اجازه ندادند فرآورده‌های گوشتی آلوده به دست مصرف‌کننده برسد.

وی افزود : امیدواریم تلاش‌های همکاران ما هم در این مسیر دیده شده و جزو گروه‌های دارای اولویت برای دریافت واکسن کووید-۱۹ قرار گیرند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه در طرح نوروزی در ۲۵ روز کاری، دامپزشکان و کارشناسان این اداره کل ۱۲۹ هزار بازدید از حوزه کاری خود داشتند، گفت: ۱۴ تن و ۲۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در این بازدیدها ضبط شد. در هفت مورد متخلفان به دادگاه ‌مواد غذایی و ۱۰ مورد به تعزیرات معرفی شدند.

وی افزود: همچنین در ۱۰ روز گذشته در طرح ماه رمضان ۵۴۶ بازدید از سوی این مجموعه انجام شد که نتیجه آن جمع‌آوری و معدوم‌سازی یک‌هزار و ۲۲۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی بود.

گلپایگانی با بیان اینکه درباره بیماری تب کریمه کنگو باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود، گفت: سمپاشی یکی از این اقدامات پیشگیرانه است که با وجود مشکلات مالی که در زمینه تامین سم داشتیم، اما سم مورد نیاز تامین شده است.

وی افزود: نظام دامپزشکی مازندران از سازمان‌های پیشرو بود که در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
آقای دکتر گلپایگانی عزیز
لطفا صریح بفرمائید برخوردتان با اجرای ماده ۱۹ در مازندران چگونه خواهد بود.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
2
تا کارشناس تغذیه و تکنسین بهداشت خانواده واکسن زدند. خداکنه مسئولین دامپزشکی تلاش کنند بتونن تو این شرایطی که هر ارگان و نهادی داره برای گرفتن سهمیه واکسن تلاش میکنند برای شغل مهم و شریف دامپزشکی بتونند سهمیه بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
2
تا کنون هیچ گاه بزرگان دامپزشکی به فکر کارکنان دامپزشکی نبوده اند و موید این موضوع عدم پیگیری تسری/محرومیت از مطب و ضریب 1/1 و.... بوده است
حتی کم بینی به جایی رسیده است که سازمان و مدیران کل اجازه کار نیمه وقت اشتغال به امور درمانی را از همکاران گرفته اند و این ظلم مضاعف ازر جانب خودمان بر خودمان است!!!!1
علی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
1
درود بر دکتر گلپایگانی عزیز
ای کاش به جای این مسائل در مورد بحران‌های موجود در دامپزشکی استان از جمله ماده ۱۹ مواضع صریح خود را بیان کنید و به فکر ارائه‌ی راهکارهای عملی برای برون رفت از این اوضاع نابسامان دامپزشکی استان باشید.
نظر شما
ادامه