کد خبر: ۶۳۸۷۶

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: آخرین شنبه ماه آوریل روز جهانی دامپزشکی می باشد که هر ساله توسط انجمن جهانی دامپزشکی گرامی داشته می‌شود و مهمترین اهداف حرفه دامپزشکی مورد بحث و ارزیابی قرار می‌گیرد که در سال جاری، مصادف با چهارم اردیبهشت می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» گفت: از سال 2000 میلادی همه ساله، یک شعار، برای روز جهانی انتخاب می گردد که در سال2021، «پاسخ و نقش دامپزشکان در بحران کوید 19»به عنوان شعار سال دامپزشکی نامگذاری شده است.

دکتر رشیدی با بیان اینکه عملکرد موثر دامپزشکی در حفاظت از سلامت و بهداشت جامعه را بویژه در دوران همه‌گیری کرونا می‌توان  به خوبی مشاهده کرد، افزود: در ایامی که همه‌گیری کرونا را داریم بخش‌های دولتی و خصوصی دامپزشکی بدون تعطیلی و بی‌وقفه در حال فعالیت هستند تا خلل بهداشتی در جامعه مشاهده نشود و خوشبختانه در این زمینه تاکنون با سربلندی و افتخار، ایفای نقش و خدمت‌رسانی شده است.

دکتر رشیدی بیان کرد: کارکرد دامپزشکی در تولید و عرضه سالم محصولات پروتئینی و استراتژیک سبب شده است که شهروندان با اطمینان و احساس امنیت از اینکه محصولی که به دستشان می‌رسد سالم و عاری از عوامل عفونی از جمله ویروس‌ها می باشد به مصرف ان بپردازند.

 وی گفت: نامگذاری امسال تحت عنوان پاسخ و نقش دامپزشکان در بحران کوید 19 نشان دهنده تاثیر دامپزشکی بر پیشگیری از ویروس‌های همه‌گیر از جمله ویروس کرونا و نقش این بخش از فعالان بهداشتی و درمانی جامعه می باشد.

 دکتر رشیدی با اعلام اینکه دامپزشکان پیش از کرونا هم در خط مقدم مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ... قرار داشتند، بیان کرد: دامپزشکان بمنظور تامین سلامت جامعه، پا به پای پزشکان حرکت می نمایند.

وی در این رابطه افزود: با شیوع بیماری کوید19 این اداره کل با نظارت بر اجرای فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و تشدید نظارت های بهداشتی در خصوص اجرای پروتکل های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی و ... و نیز بر مراکز بهداشتی و درمانی در راستای پیش گیری از این ویروس همکاری های موثر با دانشگاه علوم پزشکی داشته است.


نظر شما
ادامه