کد خبر: ۶۳۸۵۹
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، مسلماً هیچکس حیوان خانگی شما را بیشتر از خودتان دوست ندارد. بخشی از این عشق هم شامل بهترین مراقبت های دامپزشکی می گردد.

پیش از رفتن به دامپزشکی  

دامپزشک قطعاً نیاز به یک سری اطلاعات اولیه از حیوانتان دارد؛ بخصوص اگر اولین مرتبه ای باشد که حیوانتان را نزد او می برید بنابراین بهتر است روی برگه ای این اطلاعات را به همراه داشته باشید

اسم دارو/ داروهایی که حیوانتان مصرف می کند به همراه دوز داروها

غذایی که حیوانتان مصرف می کند

عادات غذایی و نوشیدنی

عادات دفع حیوان

آخرین مدارک پزشکی من جمله واکسیناسیون ها 

ویزیت دامپزشک می تواند برای دوست کوچولوی شما پر استرس باشد. بهتر است اسباب بازی مورد علاقه یا پتوی دلخواهش را نیز همراهش بیاورید. در صورت امکان قبل از رفتن به نزد دامپزشک سوال کنید که ایرادی ندارد اگر حیوانتان غذا بخورد چرا که بعضی ویزیت ها نیاز است که معده خالی باشد – البته نوشیدن آب بلامانع است! در صورتی که خوردن غذا هم مانعی نداشته باشد، می توانید از تشویقی های مورد علاقۀ حیوان به همراه بیاورید.

گربه ها و حیوانات کوچک مثل موش خرما، همستر، و پرنده می بایست در قفس ها و باکس های مخصوص خود آورده شوند. سگ ها بایستی حداقل مجهز به قلاده شده باشند؛ اگرچه بهتر است سگ های سایز کوچک در باکس خود آورده شوند.

چنانچه حیوان شما با سایر حیوانات ارتباط خوبی برقرار نمی کند این موضوع را از قبل به کارکنان دامپزشکی اطلاع دهید. شاید اگر در ماشین با حیوان خود منتظر بمانید تا نوبت ویزیت حیوان شما فرا برسد بهتر باشد.

بهتر است دامپزشک را از میزان بودجه ای که می توانید هزینه کنید باخبر سازید. برخی افراد به همان ویزیت معمول و همیشگی قناعت می کنند و برخی سایر آزمایشات مثل چک کردن ضربان قلب، گوش ها، چشم ها، دندان ها و حتی آزمایش مدفوع را هم از دامپزشک مطالبه می کنند

از سؤال کردن و یادداشت برداشتن از توصیه های دامپزشکتان خجالت نکشید؛ به هر حال شما برای همین آنجایید!

موارد اورژانسی   

برخی موارد و موقعیت ها مستلزم این است که به سرعت به اورژانس کلینیک دامپزشکی مراجعه کنید مانند:

مشکل در تنفس 

هر گونه لمس شدن یا فلج شدن ناگهانی بخشی یا تمام اعضای بدن حیوانتان 

از هوش رفتن 

استفراغ به کرار در طول روز

تصادف با ماشین یا هر شئ سنگین

خونریزی از چشم، گوش، بینی و یا دهان حیوان 

وجود خون در مدفوع حیوان

شکستگی استخوان

خوردن مواد شیمیایی مانند شوینده های خانگی، رنگ، مواد آرایشی، ضدیخ و غیره.

از عادات و رفتارهای حیوانتان آگاه باشید. به عنوان مثال، برخی خزنده ها می توانند یک ماه چیزی نخورند! و یا ممکن است گربه یا سگ شما عادت دارد یک وعدۀ خاص را نخورد و مشکلی هم برایش پیش نمی آید. اما مثلاً اگر حیوان خانگی کوچکی مثل خرگوش، موش خرما یا چینچیلا میلی به خوردن نداشته باشد یعنی مشکلی هست

چنانچه سگ یا گربۀ شما یکی دو مرتبه دچار اسهال شد مشکل بزرگی نیست؛ همینطور برخی خزنده ها ممکن است حتی تا یک ماه هیچ مدفوعی نداشته باشند! اما هر گونه تغییر در دفع پرندگان را بایستی فوراً به اطلاع دامپزشک رساند!

پس از ویزیت دامپزشک  

چنانچه یک ویزیت و چکاپ معمول باشد احتمالاً فقط نیاز است تا برای ویزیت بعدی وقت بگیرید.

اما چنانچه دوست کوچولوی شما بیمار است یا مورد اورژانسی پیش آمده پس از گرفتن درمان های لازم، دامپزشکتان به شما می گوید که بایستی مراقب چه نشانه هایی باشید و یا با دیدن کدام علائم یا تغییرات بایستی دوباره رجوع کنید. همچنین اطلاعات لازم در مورد داروها و اندازه های مورد نیاز را به شما می گوید. چنانچه نیاز به ویزیت مجدد هست، هرگز اهمال نکنید!

ترجمه: ندا ترابی

 

نظر شما
ادامه