کد خبر: ۶۳۸۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه این اداره از کمبود شدید نیروی متخصص و خودرو عملیاتی رنج می‌برد، برنامه‌های پیش رو برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره برنامه‌های این اداره در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: همه دستگاه‌های کشور پس از انتخاب شعار سال ۱۴۰۰، باید برنامه‌ریزی مناسبی را در جهت تحقق شعار سال انجام دهند. اداره کل دامپزشکی استان اصفهان نیز در همین راستا تلاش می‌کند با اصلاح ساختار سازمانی خود در سال جاری حجم مراجعات غیرحضوری به اداره کل استان و یا سازمان دامپزشکی در تهران را کاهش دهد.

وی افزود: واگذاری بخشی از خدمات به بخش خصوصی، تفویض اختیار به شبکه‌های دامپزشکی، افزایش بهره‌وری کارکنان، بهبود و توسعه خدمات میز خدمت و الکترونیکی کردن خدمات با توسعه استفاده از دولت الکترونیک از جمله این اقدامات محسوب می‌شود. بسیاری از سامانه‌هایی که اکنون در دامپزشکی استان در حال فعالیت است در جهت رفع مشکات و موانع تاثیرات بسزایی داشتند؛ سامانه GIS‌، قرنطینه، دارو و درمان و دیگر سامانه‌ها از این جمله هستند. استفاده از این سامانه‌ها با توجه به اطلاعاتی که در آن‌ها وجود دارد تاثیر قابل توجهی در رفع موانع تولید دارند.

۵۰ درصد پست‌های سازمانی خالی است

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: علی رغم اینکه با کمبود نیروی شدید مواجه هستیم و تقریبا ۵۰ درصد پست‌های سازمانی این اداره خالی است اما موفق شدیم با ساماندهی و متناسب سازی نیروهای انسانی این کمبودها را پوشش دهیم. در سال جاری درصدد هستیم تا با ارزیابی پرسنل در تکریم ارباب رجوع، وضعیت موجود را بهبود بخشیم. ارتقا سلامت اداری، مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی از دیگر برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود. هر گونه پیشنهادات و انتقادات با شماره ۱۵۱۲ و پست الکترونیک قابل انتقال به این اداره است.

موحدی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را به چند شیوه از جمله صدا، صندوق موجود در این اداره، بخش بازرسی ویژه و حراست منتقل کنند. تفکیک برنامه‌های عملیاتی و استفاده از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های همکار مانند اداره کل امور عشایر، سازمان جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، اداره منابع طبیعی، فعالان فرمانداری‌ها و استانداری و ... نیز در برنامه این سازمان به منظور است.

کمبود نیروی انسانی در شبکه‌های دامپزشکی استان اصفهان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اظهار کرد: اگرچه دولت با شرایط دشوار به لحاظ تحریم‌ها مواجه است اما کمبود نیروی انسانی باید دامپزشکی استان به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. این مسئله به ویژه در برخی مناطق استان که به دور از مرکز هستند مانند شهرستان‌های خور و بیابانک، نایین، اردستان، فریدن و فریدونشهر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کمبود قابل توجه خودرو عملیاتی برای انجام وظایف حساس دامپزشکی

موحدی ادامه داد: مسئله بعدی که تا حدی شبکه های دامپزشکی استان را آزار می‌دهد، کمبود خودروی عملیاتی است. هدفگذاری بسیاری از اهداف ما در مناطقه عشایری، روستاها، مناطقه صعب العبور و جاده‌های خاکی است که با خودروهای سواری موجود نمی‌توان انجام داد. ضمن اینکه خودورهای سواری موجود نیز برای انجام این وظایف کافی نیست. بنابراین ما واقعا نیازمند خودرهای عملیاتی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه سازمان دامپزشکی کل کشور همه تلاش خود را برای رفع این موضوع انجام داده است و حتی سازمان برنامه و بودجه استان نیز کمک‌هایی در این حوزه انجام داده اما این خلاء به اندازه‌ای بزرگ است که با این اقدامات نیز مرتفع نشده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
1
5
یه مشت سهمیه ای بدون ازمون استخدام کنید. تامام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
1
1
پس چرا از سهمیه ها استفاد ه درست نمیکنید؟!
نظر شما
ادامه