کد خبر: ۶۳۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

قصه رعایت حقوق حیوانات در بشرویه قصه درازی است که تا مصداق آن وقفی برای حمایت از گربه هاست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در تاریخ اسلام خیرین بسیای اموال خودشان را برای نیات مختلفی وقف کردند، رعایت حقوق حیوانات در بشرویه از جمله موضوعاتی است که همواره به آن توجه شده است.

خیر بشرویه‌ای در زمان قاجاریه وقفی به عنوان زمین گربه‌ای داشت و اگر به شخصی از ناحیه گربه وارد شد خسارت را از درامد زمین‌ پرداخت می‌کرد تا کسی گربه را اذیت نکند.

مردم بشرویه به موش که حیوان موذی هست هم رحم می کردند و وقتی موش در تله گرفتار می‌شود تله را به خارج از شهر می بردند و موش را رها می کردند.

خانم رضایی گفت: بعضی افراد طنابی را برای جوجه های پرندگان می بندند تا وقتی به دنیا می‌آیند و پرواز کردن را یاد ندارند با استفاده از طناب آموزش ببینند و سپس پرواز کند.

اینجا حتی حرف از حقوق ریزترین موجودات زنده است

خانم گنجی گفت: مادرهایمان از قدیم به ما گفتند وقتی جارو می کنید خاکروبه‌ها را همان موقع جمع نکنید تا مورچه‌ها وقت برگشت به لانه خود راداشته باشند.

این رسم‌ها با کمی تغییر نسبت به گذشته، همچنان ادامه دارد.

بانوی بشرویه ای گفت : هرخانه‌ای ظرف غذا و آبی در حیاط وجود دارد تا حیوانات ناامید برنگردند.

آقای احمدی گفت : خانه قدیمی را که مرمت می کردیم به دلیل لانه پرنده ای که در قسمتی از سقف وجود داشت محل را مرمت نشده تا خانه پرنده خراب نشود.

نزدیک به ۳۰ مورد از شیوه برخورد مردم بشرویه با حیات وحش و رعایت حقوق حیوانات در شهر وجود دارد  که نشان دهنده علاقه بشرویه ای ها به حیوانات است و این کار می تواند الگویی برای دیگران باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
درود بر چنین مردمی
نظر شما
ادامه