کد خبر: ۶۳۷۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

این عنوان یک آگهی از طرف فردی است که برای حیوان خانگی خود به دنبال پرستار می‌گردد و در یکی از شبکه‌های مجازی ثبت آگهی در بخش پرستار کودک منتشر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دانشجو، استخدام پرستار، مربی و مراقب برای نگهداری از کودکان موضوع جدیدی نیست و بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشغله‌ها و دغدغه‌هایی که دارند برای فرزند خود فردی را استخدام می‌کنند تا از او مراقبت کند.

با تغییر سبک زندگی مردم جوامع مختلف طی سالهای اخیر بسیاری از افراد برای سرگرمی خود و یا فرزندی که در خانه دارند، به خرید حیوانات و نگهداری آن در خانه روی آورده‌اند.

تا پیش از این در روزگاری نه ‌چندان دور سگ و انواع حیوانات را بیشتر در بیرون از خانه و جایی مثل باغ و یا مجتمع‌های بزرگ برای نگهبانی می‌دیدیم اما امروزه در کمتر مجتمع آپارتمانی حداقل یک حیوان خانگی مثل سگ و گربه وجود ندارد.

علاوه بر اینکه نگهداری از حیوانات در خانه و در شرایط نامناسب در واحدهای مسکونی برای خود آن موجودات هم  مشکلاتی را ایجاد می‌کند، ایجاد برخی از بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان برای فرد نگهدارنده هم همواره افراد فوق را مورد تهدید قرار می‌دهد.

تنها درصد کمی از خانواده‌ها و افراد می‌توانند جای مناسبی برای حضور حیواناتی چون سگ و گربه در خانه‌های مسکونی ایجاد کنند و این مسئله موجب اذیت و آزار حیوانات زبان بسته‌ای می‌شود که اینطور آفریده شده‌اند که باید در طبیعت و محیط بیرون از خانه زندگی کنند و یا در محلی خاص نگهداری شوند.

استخدام پرستار برای یک کودک یا استخدام نگهبان سگ!

در ادامه این گزارش تصاویری مرتبط با انتشار یک آگهی در برنامه دیوار را مشاهده می‌کنید که فردی برای نگهداری از سگ خانگی خود را در بخش درخواست پرستار را به ثبت رسانده است که توسط یکی از مخاطبان خبرگزاری دانشجو به این رسانه ارسال شده است.

از وجود عدم نظارت کافی در درج آگهی‌های برنامه اینترنتی دیوار که بگذریم، از آگهی‌های عجیب و غریب این چنینی نمیتوان به سادگی عبور کرد.

نگهداری از حیوانات خانگی، راهی برای رهایی از تنهایی و بی‌کسی

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو گفت: افراد در زندگی روزمره فعلی با مشکلات متعددی روبرو هستند و جوانان هم از این شرایط دور نمانده‌اند و برای ازدواج نکردن و تجرد گرایی علل و دلایل مختلفی را دارند.

وی تصریح کرد: جوانان برای رهایی از تنهایی و بی‌کسی و فاصله گرفتن از مشکلاتی که در زندگی دارند، به نگهداری حیوانات در خانه روی آورده‌اند و آن‌ها را به عنوان همدم و همراه جایگزین انتخاب کرده‌اند.

این جامعه شناس اضافه کرد: با افزایش تجرد گرایی و کاهش فرزندآوری که اغلب جوانان را درگیر خود کرده است، نگهداری از حیوانات در خانه و سرگرم شدن افراد با این حیوانات دیگر کمتر جوانی را به فکر ازدواج و تلاش برای پرورش و تربیت فرزند خود وامی‌دارد.

ترس از آینده، جوانان را از ازدواج و فرزندآوری منصرف کرده است

قرائی مقدم تاکید کرد: بر خلاف گذشته‌های نه چندان دور که فرزندآوری نوعی ارزش بود و برای مردم اهمیت داشت، در حال حاضر بسیاری از زنان و مردان هر دو از بچه‌دار شدن و فرزندآوری ترس و واهمه دارند و ذهنیت جوانان حتی در صورت ازدواج نسبت به بچه‌دار شدن تغییر کرده است.

وی همچنین یادآور شد: ترس از شرایط فعلی جامعه امروز، فقر، بیکاری، نداشتن شغل مناسب همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا جوانان بهانه عدم ازدواج و فرار از فرزندآوری را در مقابل مسئله نگهداری از حیوانات خانگی ارائه کنند.

این جامعه شناس خاطرنشان کرد: برخی از افراد نگهداری از حیوانات و عدم فرزندآوری را برای خود نوعی فخر فروشی و امتیاز می‌دانند و با این عنوان که ما امروزی هستیم و از پس هزینه‌های چند میلیونی نگهداری حیواناتی چون سگ و گربه برمی‌آییم، از ازدواج و بچه‌دار شدن طفره می‌روند.

قرائی مقدم خاطرنشان کرد: همانطور که گفته شد رهایی از تنهایی و بی‌کسی عمده‌ترین علت روی آوردن بسیاری از مردم و به ویژه جوانان برای نگهداری از حیوانات خانگی است و این موضوع یکی از معضلات زندگی به ظاهر مدرن امروز است.

وی تاکید کرد: دخیل بودن مشکلات اقتصادی و معیشتی در معضل فرار جوانان از فرزندآوری و بچه‌دار شدن، تنها یکی از دلایل شکل گیری این معضل است و عوامل مهمترین چون معضلات تربیتی و آموزشی و نگرانی از بیماری و سایر موارد این چنینی نقش بیشتری در این ماجرا ایفا می‌کنند.

این جامعه شناس اضافه کرد: آموزش و پرورش فعلی مدارس و دانشگاه صحیح نیست و از طرفی ما به عنوان والدین جوانان آن‌ها را مسئولیت پذیر و وظیفه مدار بار نیاورده‌ایم و آموزش‌های مورد نیاز را به آن‌ها ارائه نکرده‌ایم و آن‌ها هم جایگزین کردن حیوانات خانگی با فرزندآوری را انتخاب کرده‌اند.

 ضرورت حمایت مسئولان از جوانان!

قرائی مقدم خاطرنشان کرد: جمعیت باید به گونه‌ای رشد کند که امکانات لازم مثل مسکن، آموزش و پرورش و شغل مناسب برای زندگی و رفاه نسبی آن‌ها فراهم باشد و از طرفی برای فرهنگ سازی فرزندآوری صحیح میان جوانان هم باید تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: امید به آینده جوانان در حال حاضر بسیار کاهش یافته است و عدم تلاش مسئولان برای رفع مشکلاتی که جوانان در ازدواج پیش روی خود دارند آن‌ها را از ازدواج و فرزندآوری منع کرده است و انتخاب نگهداری از حیوانات خانگی تنها راهی برای فرار از تنهایی و بی‌کسی محسوب می‌شود.

این جامعه شناس یادآور شد: انتخاب حیوانات به عنوان همدم و همراه در زندگی جوانان جای نگرانی دارد و جایگزین شدن این مسئله با فرزندآوری و بچه‌دار شدن زنگ خطری است که مسئولان باید با حمایت‌های صحیح و به موقع و رفع معضلات مرتبط با آن، در صدد رفع این معضل باشند.

وجود مشکلات متعدد موجب بالا رفتن سن ازدواج و تن ندادن بسیاری از جوانان به این پیوند مقدس و تکامل بخش شده است و جلوگیری از افزایش معضل نگهداری از حیوانات در خانه و پناه بردن جوانان به حیوانات و جایگزین کردن ازدواج و تشکیل خانواده با این اقدام، در آخر دومینوی رفع موانع ازدواج جوانان قرار گرفته است.

پازل زندگی اغلب جوانان این کشور به جز آقازاده‌ها و فرزندان مسئولانی که خود را جدا از مردم می‌دانند و در رفاه کامل به سر می‌برند، تکه‌های گمشده‌ای به نام وجدان و مسئولیت پذیری آقایان مسئول را کم دارد و وضعیت کنونی نتیجه اهمال و بی‌مسئولیتی آن‌ها به شمار می‌رود.





انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
421176
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
2
این مشکل که کشف(!) کردید حاصل چی هست؟؟؟
حاصل ممنوعیت درج هرگونه آگهی حیوانات خانگی !!
خودتون مردم مجبور میکنین اینطوری اگهی بدن بعد میایین از مردم انتقاد میکنین؟
وجود حیوان خانگی در آپارتمان خطر بیماری مشترک انسان و دام برای ساکنین دارد؟ حضور آدم های دیگر در ساختمان هم خطر بیماری های مشترک انسان و انسان دارد که خیلی بیشتر هم هست.
داشتن حیوان خانگی هیچ ربطی به فرزند آوری و ازدواج و هزاران مشکل مردم جامعه ی ما ندارد. علت این مشکلات بی کفایتی مسئولین مربوطه و شرایط بد اقتصادی اجتماعی است. در آمریکا و خیلی کشورهای دیگر میبینی طرف ۳ تا بچه داره ۲ تا هم حیوون خونگی. هر چی سر جای خودش هست.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
.............
بعد از هزار سال یک نفر هم آگهی این مدلی بده! خب چی شده حالا؟!! بابا سوژه کم دارید؟!!1 ........... اسم تون رو گذاشتد خبرگزاری اون هم دانشجو؟!!!!! ..............
نظر شما
ادامه