کد خبر: ۶۳۷۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اثر مسمومیت و تلف شدن ماهی‌های مزارع پرورش ماهی شهرستان لردگان ۱۵۰ تن ماهی معدوم‌ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد اسدی» روز پنجشنبه افزود: ۲۰ تن ماهی صید شده از این مزارع نیز در سردخانه‌های استان موجود است که پس از نتیجه آزمایش‌ها و کالبدشکافی ماهی‌ها در خصوص آن تعیین تکلیف می‌شود اما تا آن زمان از توزیع این ماهی‌ها در بازار جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهی‌های تلف شده از سه مزرعه پرورش ماهی در فاز سوم منطقه سندگان لردگان بوده است، تصریح کرد: مزارع پرورش ماهی در حاشیه رودخانه سندگان در سه فاز ایجاد شده‌ است که فاز نخست که سرچشمه رودخانه است و فاز دوم مشکلی در این خصوص نداشته اما مزارع پرورش ماهی واقع در فاز سه با مشکل مسمومیت ماهی‌ها و تلف شدن آن مواجه شده است.

اسدی با بیان اینکه آزمایش‌های اولیه، مسمومیت ماهی‌های این سه مزرعه پرورش ماهی را تایید می‌کند، اظهار داشت: پس از کالبدشکافی ماهیان،مشخص شد که عارضه پرخونی در طحال، روده‌ها، کبد و کلیه‌ها مشاهده شده است و علائم موجود در ظاهر ماهی‌ها ناشی از مسمومیت است اما در خصوص منشا و علت ماده مسمومیت‌زا آزمایش‌ها و بررسی‌ها در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود بین یک تا ۲ هفته آینده به نتیجه برسد.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین به نظارت‌های دوره‌ای این اداره‌کل بر مزارع شیلات و پرورش ماهی استان اشاره کرد و گفت: به صورت دوره‌ای بر نحوه سلامت ماهی‌ها و آب مزارع نظارت می‌شود به این صورت که آب این مزارع طی چند بار در سال آزمایش می‌شود و نظارت بر سلامت بچه‌ماهی طبق دستورالعمل‌های موجود انجام می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، ۲۱ فروردین گزارشی مبنی بر تلف شدن ماهی‌های مزارع پرورش ماهی شهرستان لردگان منتشر شد و در پی آن فیلمی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که فردی در این فیلم مدعی شده است که پساب پتروشیمی منجر به تلف شدن این ماهی ها شده است.

در پی این حادثه اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست و دامپزشکی اقدام به انجام آزمایش‌های مربوطه کردند و همزمان با آن با شکایت شیلات‌داران با ورود دادستان لردگان رسیدگی به این موضوع در فرایند قضایی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهار محال و بختیاری قرار دارد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
به چه روشی معدوم شدند؟
چرا عکس نذاشتید.
مزرعه دار
|
France
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
خواهشمندیم دستگاههای نظارتی پیگیر موضوع باشند چونکه دلال های خرید ماهی با کامیون سردخانه دار در منطقه رویت شدند. و مقدار کمی ماهی معدوم شدند.با تشکر از رسانه محترم
نظر شما
ادامه