کد خبر: ۶۳۶۷۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
دبیر انجمن صنفی تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مسعود رسولی» به حکیم مهر می‌گوید: اگر وزیر را رها کنیم فردا می‌گوید مردم جلوی مرغداری مرغ زنده بخرند و خودشان کشتار کنند!
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور در واکنش به تصمیم اخیر وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ممنوعیت عرضه مرغ قطعه‌بندی بسته‌بندی، این اقدام را تصمیمی در جهت آسیب به کل کشور عنوان کرد.

 «دکتر مسعود رسولی» در گفت‌وگو با حکیم مهر، گفت: «طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی، در کشور مرغ به اندازه کافی تولید شده است. اگر این طور است پس متولیان وزارتخانه، خود را از بازار کنار کشیده و مطمئن باشند که بازار خود را تنظیم می‌کند.»

وی با بیان اینکه آمارهای وزارت جهاد کشاورزی بر اساس تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه است، تصریح کرد: «بعدا کاشف به عمل آمد که تخم‌مرغ و جوجه یک روزه از کشور قاچاق شده و رفته است. البته این موضوع به ما ارتباطی ندارد، اما صنعت ما به‌گونه‌ای است که مرغ برای آن یک ماده اولیه محسوب می‌شود. محصولات ما مشتری دارد و ما سال‌ها روی این موضوع کار کردیم. همین الان که کشور درگیر کروناست، تعداد کثیری از بیمارستان‌ها نیاز به قطعات آماده مرغ دارند. اما متاسفانه اقای وزیر یک مصاحبه کرده و در آن گفته روزی هزار تن مرغ به شرکت‌های بسته‌بندی‌ می‌رود و به همین دلیل این شرکت‌ها را تعطیل کردیم تا مرغ به بازار برود.»

دکتر رسولی تصریح کرد: «شرکت‌های بسته‌بندی‌ که مرغ را جذب خاک نمی‌کنند، بلکه دوباره آن را به صورت یک محصول به بازار می‌دهند که بازارپسندی خود را دارد. همه مردم که نمی‌توانند در صف بایستند و مرغ کامل بگیرند و در منزل پاک کنند و ضایعات آن را هم بیرون بریزند. مردم تمایل دارند به فروشگاه زنجیره‌ای شیک مراجعه و یک یا دو بسته گوشت مرغ بهداشتی خرید کنند.»

وی با تاکید بر اینکه این تصمیم وزیر آسیب شدیدی به کشور زده است، خاطرنشان کرد: «اولا حدود ۲۵ هزار نفر نیروی کار مستقیم و ۲۰۰ هزار نفر نیروی غیرمستقیم بیکار شدند. دوما وقتی مرغ به منازل می‌رود و پاک می‌شود، ۳۰ درصد آن پوست و ضایعات است که به سطل‌های زباله‌ خانگی می‌رود و به محیط زیست آسیب می‌زند. سوما حالا با این تصمیم تمام مرغفروشی‌های کشور بدون مجوز مرغ بسته‌بندی و طعم‌دار عرضه می‌کنند و تمام کسانی که مرغ بسته‌بندی نیاز دارند، آن را از زیرزمین‌ها تامین می‌کنند؛ به این معنا که بهداشت و سلامت و چیزی که سال‌ها دامپزشکی روی آن کار کرده و همچنین سرمایه‌های شرکت‌ها از بین رفت.»

چند صد دامپزشک بیکار شدند

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور با اشاره به اینکه شرکت‌های بسته‌بندی حاضرند امضا کنند که اگر با تعطیلی کارخانه‌ها، مشکل مملکت حل می‌شود، این کار را انجام دهند، گفت: «اما متاسفانه با این تصمیم، مشکل کشور که حل نشد هیچ، هزاران مشکل دیگر هم به مملکت اضافه شد. کمااینکه درحال حاضر چند صد دامپزشک که به صورت مسئول فنی در شرکت‌های بسته‌بندی کار می‌کنند، همه بیکار شدند. ما نیز به کارگران می‌گوییم که اگر حقوق می‌خواهید، به همانجا بروید که شما را بیکار کرده است. لذا کارگران روبروی وزارت جهاد تجمع می‌کنند و می‌گویند در سالی که قرار بوده از تولید پشتیبانی شود، آقای وزیر بزرگترین مانع را سر راه تولیدکنندگان گذاشته است. به کارگران گفتیم بهتر است تا روزی که آقای وزیر بگوید سرکار بروید، این مساله را پیگیری کنید.»

وی خاطرنشان کرد: «گذشته از اشتغالزایی، سازمان دامپزشکی حداقل ۲۵ سال است که روی این موضوع کار می‌کند تا قطعه‌بندی و عرضه مرغ به صورت بهداشتی و تحت کنترل دامپزشک باشد. اگر وزیر را رها کنیم فردا می‌گوید مردم جلوی مرغداری مرغ زنده بخرند و خودشان کشتار کنند. مردم چرا باید مرغ کشتار شده را به قیمت کیلویی ۲۵ هزار تومان بخرند؟ بلکه در مرغداری می‌توانند مرغ زنده را کیلویی ۱۷ هزار تومان بخرند و با این کار مرغ ارزان می‌شود.»

دکتر رسولی تصریح کرد: «همه ما دامپزشکان مسئولیتی نسبت به جامعه داریم و قسم خوردیم که وظیفه خود را به درستی انجام دهیم. اینکه مرغ بهداشتی و تحت کنترل دامپزشکی عرضه شود، کار یک روز و ۲ روز نیست، بلکه باید سال‌ها روی آن کار شود. تمام همکاران ما قبلا روی این قضیه زحمت کشیدند و سرمایه‌گذاری کردند که یک روز این اتفاق بیفتد. اما ما به ۴۰ سال قبل برگشتیم که مردم در صف بایستند و مرغ کامل بخرند. وزیر که می‌گوید مرغ به مقدار کافی هست، به دست ما برساند. شرکت‌های بسته‌بندی هم قیمتشان تحت کنترل سازمان حمایت و هم بهداشت آنها تحت کنترل سازمان دامپزشکی بود؛ چه خلافی کرده بودند که دستور تعطیلی آنها داده شده است؟»

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
همکار سازمان
|
United States of America
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
21
9
سلام
دوست عزیزم جناب آقای دکتر رسولی
بفکر مردم هم باشیم بهتر است ...........
بنظرم باید طوری برنامه ریزی صورت بگیره که دامپزشکان عزیز هم بیکار نشوند
ولی همه میدانیم مرغ قطعه بندی بیشتر برای افزایش قیمت است بنده مخالف قطعه بندی نیستم اما اصولی و طبق بخشنامه ها.
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
3
13
یک سوم وزن مرغ شامل پوست و.....درمراکزقطعه بندی ساماندهی میشد با این بخش نامه چه ضایعه اقتصادی ایجاد می شود حساب کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
8
13
این دستور وزیر جهاد کشاورزی ، مثل این است که بگوییم ، زمانی که گوجه فرنگی گران است، کارخانه های تولید رب و سس گوجه ، حق تولید ندارند!
مرغ کامل و مرغ قطعه بندی هرکدام قیمت و بازارمصرف و مشتری خاص خود را دارد.
وقتی توانایی ومدیریت صحیح تولید ( شامل تمام موارد از جوجه یکروزه و تامین نهاده و ...) و توزیع را ندارید ، چرا مشکلات بیشتری بوجود می آورید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
3
6
بهتر این بود که مجوز بسته بندی داده شود ولی دقیقا محاسبه شود که با قیمت مصوب مزغ،قیمت بسته بندی چند باید باشد و در این رابطه نظارت کامل انجام می شد تا قیمت افزایش عیر متعارف نداشته باشد چون حتما عده ای هستند که درخواست خرید مرغ بسته بندی داشته باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
6
9
در ابتدای سال جدید، با این تصمیم اشتباه خوب مانع زدایی کردن. متأسفم.
کیوان نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
3
17
تصمیم برای تعطیلی مراکز قطعه بندی، تصمیمی عجولانه و بدون پشتوانه کارشناسی بود.
بایستی به ذائقه و سلیقه مصرف کننده نهایی احترام گذاشت. کما اینکه بسیاری از مردم دوست ندارند مرغ کامل بخرند و بجای آن تمایل به خرید قطعات دلخواه دارند.
اجبار به خرید مرغ کامل موجب می شود برخی که بال ، دنده، گردن و ... را دوست ندارند دور بریزند که هم زیان اقتصادیست و هم آسیب به محیط زیست... لذا قطعه بندی تمامی این مشکلات را برطرف نموده و مهمتر از همه اشتغالزایی مناسبی را فراهم کرده است.
امیدوارم در تصمیم گرفته شده تجدیدنظر شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
4
7
آفای وزیرِ بلانسبت بلانسبت روم به دیوار، محترم!!
با پاک کردن صورت مسئله که مشکل حل نمیشه

وقتی توانشو نداری چرا وزارت قبول میکنی؟؟؟
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
4
8
فقط آبرو ریزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
11
5
هیچ دامپزشکی بیکار نشده است فاصله چند روزه برای عدم قطعه بندی می توانست فرصتی برای بهینه سازی ساختار و بسیاری از تغییرات و بهداشتی سازی اماکن باشد
و این به دور از انصاف است که این بحث ها انجام شود عدم قطعه بندی برای یک هفته ممنوعیت به بیکاری چه ربطی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
چند میگیری گریه کنی؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
2
5
....................... میدونی چن نفرو تو بلاتکلیفی گذاشتی ............
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
6
با حذف قطعه بندی در کشتارگاه مراکز قطعه بندی های زیرزمینی و غیر مجاز در شرایط افتضاح بهداشتی رو به رشد است کما اینکه ما در ادارات دامپزشکی شاهد ضبط و معدوم سازی مرغ های قطعه بندی غیر مجاز هستیم که خودش در این شرایط بحرانی ضربه مهلکی میتونه به پیکره اقتصاد کشور باشه
شایورد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
0
0
یکی از دلایل اصلی ممنوعیت موقتی قطعه بندی مرغ، تمایل به تخلف با مخدوش کردن ماهیت مرغ استحصالی و گرانفروشی در شرایط ویژه فعلی است(فراوانی قطعات مرغ و کمبود مرغ کامل) ؛ همچنین دیفراست مرغ های منجمد تاریخ نزدیک، و قطعه بندی آن با هدف مخدوش کردن زمان ماندگاری محصول و تهدید سطح بالاتری از سلامت مردم است!!! هر چند با اقدام شتابزده ممنوعیت قطعه بندی و بدون بررسی کارشناسانه همه جوانب آن، مخالفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
فعلا که سازمان دامپزشکی، وظیفه ذاتی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی رو، گردن گرفته است. احتمالا این معاونت جهاد، بعدا در پاسخ به دستگاه های محترم نظارتی و قضایی، هر گونه عدم موفقیت آتی در ساماندهی عرضه و توزیع مرغ را، به گردن دامپزشکی خواهد انداخت. در حالی که دامپزشکی بینوا فقط متولی "سلامت" مرغ است و نه نحوه توزیع آن!!
نظر شما
ادامه