کد خبر: ۶۳۳۹۶

محیطزیست شهرستان بجنورد دلیل تلف شدن حدود ۳۰۰ قطعه بچه ماهی کپور را در بند روستای عبدل آباد را ناشی از کمبود اکسیژن اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بجنورد روز یکشنبه گفت: این بچه ماهیان کپور پرورشی از طریق تانکر در شرایط نامناسب برای به آب انداختن در بند حمل شد، که تعدادی از آنها پیش از ورود به داخل بند به دلیل کمبود اکسیژن تلف شدند.

«محمد خالقی» اظهارداشت: تاکنون در بررسی های سم شناسی مشکل زیست محیطی که باعث تلف شدن بچه ماهی شده باشد، مشاهده نشد و پیمانکار نیز لاشه این ماهیان را از داخل بند جمع آوری و دفن کرد.

وی اضافه کرد: با وجود اطمینان از عدم مشکل زیست محیطی، چند قطعه از لاشه ماهیان برای بررسی بیشتر به دامپزشکی خراسان شمالی ارسال قرار داده شد و تاکنون نتایجی از این بررسی اعلام نشده است.

مدیریت بند عبدل آباد که در ۲۳ کیلومتری شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است، پس از اجرا از سوی سازمان جهاد کشاورزی به شورای اسلامی این روستا واگذار شد که اعضای شورا نیز برای کسب درآمد از محل این بند، آن را به پیمانکاران برای پرورش ماهی اجاره می دهند که طبق آمار سالانه حدود ۱۶ هزار قطعه ماهی از این بند تولید می شود.

در استان خراسان شمالی۱۸۷ مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی فعال است که در سال گذشته دو هزار و ۲۰۰ تن ماهی از این مزارع برداشت و به بازار داخل و خارج استان عرضه شد.

این  استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۶ هزار و ۲۵۰ منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.

 
نظر شما
ادامه