کد خبر: ۶۳۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

یک شرکت فناور و دانش‌بنیان موفق به ایجاد یک روش درمانی نوین مبتنی بر بیوفتون‌ها شده که می‌تواند برای حیوانات و انسان‌ها استفاده شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، یک شرکت فناور و دانش‌بنیان موفق به ایجاد یک روش درمانی نوین مبتنی‌بر بیوفتون‌ها شده که می‌تواند برای حیوانات و انسان‌ها استفاده شود. درواقع این شرکت از یک روش درمانی مبتنی‌بر تئوری بیوفتون‌ها استفاده می‌کند که به لحاظ فنی جزء نسل پیشرفته کاربردهای لیزر کم‌توان است.

این شرکت فناور که در پارک علم و فناوری البرز مستقر است، تحقیقات و مطالعات گسترده‌ای روی خواص اپتیکی یا الکترومگنتیک بافت‌ها انجام داده و موفق شده 17 دستگاه در زمینه لیزرهای پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و کشاورزی به‌عنوان مکمل درمان بسازد. تاکنون از این دستگاه‌ها برای موارد متعددی استفاده شده که ازجمله می‌توان به بهبود و درمان 60 رأس گوسفند دارای صدمات اعصاب محیطی و پوست، افزایش ضریب تبدیل علوفه به گوشت در گوسفند، بهبود بیماری ورم پستان و بهبود ضریب تبدیل علوفه به گوشت در 500 رأس گاو، درمان بیماری تخریب بافت لامینای سم و ناباروری در 30 رأس اسب، درمان تعدادی سگ با آسیب‌های عصبی و نخاعی به‌طوری‌که پس از درمان قادر به حرکت مجدد بودند، درمان 100 خرگوش دارای زخم‌های عفونی و درمان 330 هزار قطعه مرغ مبتلابه بیماری عصبی نیوکاسل و برونشیت اشاره کرد.

این شرکت از لیزر صرفاً به‌عنوان یک ابزار اپتیکی قابل‌درمان استفاده نمی‌کند، بلکه به‌عنوان داده و ارسال اطلاعات فیزیولوژیکی استفاده می‌کند، چراکه درهرصورت تمام طول‌موج‌های ویزیبل و بخشی از طول‌موج‌های دیگر می‌تواند عوارض درمانی و تخریبی داشته باشند.

در این شرکت فناور 16 نفر مشغول به کار هستند که اخیراً یکی از محصولاتشان دانش‌بنیان شده است. محصولات این شرکت در مرحله ورود به تولید انبوه بوده و قرار است به‌زودی محصولاتشان در زمینه لیزرهای فیزیوتراپی، دندانپزشکی و مغز و اعصاب شروع شود.

گفتنی است دستگاه‌های ساخته شده توسط این شرکت فناور از نظر طیف و توان نمونه خارجی دارد ولی از نظر کُد، فرکانس و دیتاهایی که ما به آن داده می‌شود هیچ نمونه خارجی یا داخلی ندارد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
0
جناب آقای لازار بحق تجربیات ارزنده ای در خصوص لیزر دارند
نظر شما
ادامه