کد خبر: ۶۳۳۷۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

استفاده از حیوانات غیر بومی در سریال جدید مهران مدیری با عنوان دراکولا باعث نگرانی و اعتراض فعالان محیط زیست و حقوق حیوانات شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست ایران، متاسفانه در سریال جدیدی به کارگردانی مهران مدیری به‌نام «دراکولا» به‌طرز غیر مسئولانه‌ای از گونه‌های مختلف جانوران وحشی برای نمایش سو استفاده شده است.

 این اقدام غیر اخلاقی تبعات و اثرات منفی زیادی در فرهنگ جامعه نسبت به حیات وحش به‌همراه دارد.

 ترویج قاچاق حیات وحش از طریق تشویق جامعه به نگهداری جانوران وحشی در محیط‌های انسانی بزرگترین تاثیر منفی و مخرب این سریال است.

 برنامه‌هایی از این دست، افراد جامعه را تشویق می‌کند تا یک یا چند جانور وحشی مانند عقاب، ببر، تمساح و ... را در محیط‌ خانه، باغ یا محل کار خود نگهداری نمایند و این افزایش تقاضا، گردش مالی قاچاق حیات وحش و در نتیجه صیدو شکار، توله‌کشی، ورود غیرقانونی و همه جرائم مرتبط با حیات وحش را افزایش می‌دهد.

در تیزر تبلیغاتی سریال دراکولا استفاده‌ی غیرمسئولانه از انواع جانوران وحشی ازجمله ببر، عقاب، تمساح، زرافه، کرکس، لاما و ... مشخص است.

 در بخشی از این سریال که به‌تازگی پخش شده است، یک توله ببر لنگ‌لنگان وارد صحنه می‌شود که دچار نرمی استخوان شدید و به‌دنبال آن احساس درد در مفاصل ازجمله پاها است. احساس درد در هنگام راه رفتن متعاقب نرمی استخوان و احتمالا شکستگی‌های متعدد در استخوان‌ها در رفتار این توله ببر کاملا مشخص است.

 نرمی استخوان در گربه‌سانان به‌دلیل این اتفاق می‌افتد که قاچاقچیان و توله‌‌کش‌ها، توله‌ها را پس از تولد برای اینکه کاملا دستی شوند پیش از موعد از مادر جدا می‌کنند و توله‌ها به‌دلیل عدم تغذیه مناسب و کافی با شیر مادر و تغذیه زودهنگام با گوشت، دچار نرمی استخوان می‌شوند.

 متاسفانه گویا عوامل این سریال برای استفاده از جانوران وحشی مجوزی نیز از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده‌اند که مشخص نیست این مجوز دقیقا برای چه گونه‌هایی صادر شده است.

 به‌نظر می‌رسد جانوران وحشی استفاده شده در این سریال از یک یا چند باغ‌وحش در و یک قاچاقچی شناخته‌شده حیات وحش در استان تهران تهیه شده است.

 عوامل این سریال پس از اعتراض طرفداران محیط زیست، متنی را به‌ تیتراژ برنامه اضافه کرده‌اند مبنی بر اینکه: «جانوران استفاده شده در سریال پس از سه روز به زیستگاهشان بازگردانده شده‌اند . »

این متن کاملا بی‌محتوی و عوام‌فریبانه است، چراکه همه‌ی حیوانات استفاده شده در سریال کاملا دستی هستند و امکان زندگی در زیستگاه طبیعی را ندارد. ضمنا تعداد زیادی از آن‌ها اصلا بومی ایران نیستند و زیستگاهی در کشور ندارند.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حق گو
|
Australia
|
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
3
3
واو کارگاه پوآروی کی بودی تو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
4
2
خوب شاید منظورشون از زیستگاه همون باغ وحش باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
1
5
بعد این دوستان فعال محیط زیست تا الان کجا تشریف داشتن؟ چقدر هم که اطلاعاتشون آبگوشتیه
ناشناس
|
Japan
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
2
4
مشخصه دلخوری از کجاست مجوز ساخت فیلم از یه کاسکو یا پرشین کت تا پاندا در فیلم حضور داشته باشه باید به اختیارات و مجوزهای بی نهایت دامپزشکان اضافه بشه(مجوز کارگردانی) وگرنه مهران مدیری در فیلم مرد هزار چهره ده سال پیش از مار پیتون و ایگوانای وحشی استفاده کرده بود هم در مرد هزار چهره 1 و هم در سریال مرد هزار چهره 2
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
1
4
مهران مدیری هنرمند خلاق و ارزشمندی هست و همین که برای خودش مدرک دانشگاهی جور نکرده و حد و حدود خودش رو هوشمندانه رعایت می کنه و هیچ گاه به ابتذال کشیده نشده آثارش نشون می ده بسیار کاربلد و حرفه ای هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
0
5
الان سازمان یهو میاد وسط میگه برای سریالهایی که توی اونها حیوون زنده استفاده میشه یا فراورده های خام دامی مثل گوشت و مرغ توی سکانسهای اشپزی در اشپزخانه استفاده میشه حتما با یک مسول فنی قرارداد ببندن ! وطنم پاره تنم
نظر شما
ادامه