کد خبر: ۶۳۲۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

نشست تعیین اهداف کاروان سلامت و افزایش بهره‌وری دام در مناطق محروم با حضور علی‌عسگری معاون اجتماعی ستاد فرمان امام در راستای خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور و با شعار دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد روستایی برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری دانشجو، «علی عسگری» معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، راه‌اندازی کاروان سلامت را یک فرصت برای ستاد دانست و افزود: سالانه گروه‌های قابل توجهی در حوزه کشاورزی و دام در ستاد اجرایی فعالیت می‌کنند، اما این بخش جزو نقاط استراتژیک است که به بالا بردن راندمان کار ما نیز کمک خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که این گروه جهادی به ۵۰ گروه جهادی در تمام استان‌های کشور تبدیل شده و با در اختیار گرفتن امکانات به روستاییان و عشایر کمک کند و اظهار داشت: همانطور که در حوزه انسانی با بیماری‌های ویروسی روبرو هستیم، برای دام هم پیش‌بینی می‌شود که با بحران‌هایی مواجه باشیم و باید گروه امداد و نجات دام را تشکیل دهیم تا اگر اتفاقی مشابه بیماری کرونا برای دام رخ دهد، فاجعه رقم نخورد.

«مقداد همتی» مدیرعامل شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس نیز در این نشست با بیان اینکه رسالتی در زنجیره ارزش و تأمین دام سبک و سنگین برای این شرکت تعریف شده گفت: یکی از این مباحث جدی و ویژه بحث خدمات دامپزشکی به مردم است. ما مشکلات زیادی در بحث بیماری‌های دام، بهره‌وری و باروری دام داریم، مثلا در شتر در حال حاضر ۵۰ درصد باروری ما تلفات است و اگر با یکسری تجهیزات و امکانات و آموزش جلوی این تلفات را بگیریم نیاز به واردات نیست و حتی می‌توانیم به صادرات در این زمینه نیز بپردازیم و این نشان می‌دهد که با کار ریشه‌ای می‌توان هم به دامدار کمک کرد، هم مردم بهره آن را ببرند و هم صادرات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

همتی تاکید کرد: امیدواریم که با کمک ستاد اجرایی فرمان امام بتوانیم یک پایلوت موفق را پشت سر گذاشته و گزارش‌های مثبتی را ارائه دهیم و این فعالیت را توسعه دهیم و چه به لحاظ تجهیزات و چه گروه‌های جهادی شاهد پیشرفت باشیم.
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید محمد مسعود احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
5
پرچم مجموعه شهید افسری همیشه بالاست دمتون گرم رفقا
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
3
دم ستاد اجرایی گرم که همه جا فعاله
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
1
0
آخر پاییز خوش است
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
1
0
همش بازی با کلمات وجملات
نظر شما
ادامه