کد خبر: ۶۳۰۳۱
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر غلامحسین کرمی» افزود: پیش‌بینی ما در سال جاری که آخرین سال فعالیت دولت است، این بود که بدنه دولت، هر تقاضایی که از دولت داشته باشند، «نه» نمی‌شنوند!
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، با بیان اینکه پرسنل سازمان دامپزشکی از نیروهای خدوم و زحمت‌کش دولت هستند، گفت: «مواجهه با بیماری‌های دامی یا در معرض خطر قرار گرفتن بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تنها بخشی از گرفتاری‌های این قشر پرتلاش است. لذا حق آنهاست که مشمول قانون تسری فوق‌العاده خاص شوند.»

 «دکتر غلامحسین کرمی» با اشاره به اینکه شرایط کاری برای همکاران ما در سازمان زندان‌ها نیز سخت است، تصریح کرد: «تسری فوق‌العاده خاص هنوز برای پرسنل سازمان زندان‌ها نیز اجرایی نشده است. آنها نیز بسیار پیگیر این مساله بوده و پیام‌های زیادی را به دست نمایندگان مجلس می‌رسانند. ما امیدوار هستیم که این قانون برای هر دو سازمان، به صورت همزمان اتفاق بیفتد.»

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن رویکرد مجلس نسبت به اجرای این قانون، خاطرنشان کرد: «ما در مجلس امیدوار هستیم که خبر خوبی در این زمینه داشته باشیم. اما لازم است که در این خصوص، دولت هم کمی نرمش بیشتر نشان دهد. کمااینکه پیش‌بینی ما در سال جاری که آخرین سال فعالیت دولت است، این بود که بدنه دولت، هر تقاضایی که از دولت داشته باشند، «نه» نمی‌شنوند. درخواست اجرای تسری هم کار سختی نبود و دولت معمولا با درخواست‌های این چنینی موافقت کرده است. بنده تعجب می‌کنم که چطور هنوز با این مساله موافقت نشده است.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: «درخواست اجرای فوق‌العاده تسری باید از طرف دولت مطرح شود، چراکه لایحه بودجه از طرف دولت مطرح می‌شود. مجلس نیز در این موارد هر تغییری که بخواهد ایجاد کند، به صورت مشترک است و سعی می‌کند که با نظر موافق دولت همراه باشد.»
 
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
12
باز گلی به گوشه جمال شما

سازمان چرا کمک نمی کنی خوب
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
10
باز گلی به گوشه جمال شما

سازمان چرا کمک نمی کنی خوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
13
با تشکر از مدیر مسئول حکیم مهر بابت پیگیری تسری و همراهی با همکاران عزیز از طریق مجلس شورای اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
فداي مسوول حکیم مهر
درود به شرفتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
1
4
سلام وقت بخیر ، دوستان تسری برای دامپزشکی اجرا شده ، منتها از محل ماده ۱۴ ، بنا به دلایلی از جمله پایین بودن تعرفه ها ( متاسفانه چند سالی است تعرفه ها ، افزایشی نداشته و برای زمان دقیانوس و اصحاب کهف می باشد و مسولین سازمانی به خودشان در سالهای قبل زحمت ندادند و برای همین خیلی پایین هست و در حاضر نیز پیشنهاد افزایش تعرفه داده شده ولی هنوز تایید نشده است ) و همچنین عدم تخصیص صد درصد ماده ۱۴ و ضمنا اینکه این محل درآمد برای تهیه سموم و سایر مصارف دامپزشکی نیز هست و شایعه نیز در خصوص منبع تامین هزینه محرومیت از مطب همین ماده ۱۴ هست ، متاسفانه مسولین سازمانی شفاف سازی نکردند و پیگیر موضوع نبودن و افرادی هم در سازمان پیگیر بودن و شکایت از عدم اجرایی تسری شدن ، حمایت نکرده و سنگ جلوی پایشان انداختند .
بهر حال پیشنهاد می گردد مسولین سازمان ، مدیران استانی با هماهنگی هم ، با نمایندگان مجلس رایزنی کرده و بصورت تبصره یا ماده محل تامین اعتبار تسری را از بودجه تغییر داده و وازیر صد در صدی آن دیگیر باشند .
در خصوص دریافتی استانی ، چرا مسولین سازمان به ما کمک نمی کنند در حال حاضر که یکسال میشه ( پس از دو هفته ) ما فقط و فقط یکماه گرفتیم . بابا چطوری بگیم مدیر ما از لحاظ گرفتن بودجه ، ضعف داره و زورش به استان ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی نمی رسه ، (سایت حکیم مهر تو رو خدا سانسور نکن ) ما چه گناهی کردیم ....من از همین جا اعلام می نمایم حقی که متعلق به من و خانواده من هست هر چند کم و ناچیز و مسولین یا از کم کاری و یا هر چیز دیگر نمی توانند پیگیری نمایند ما از حقمان نخواهیم گذشت و پیگیر حق و حقوقمان در دنیای باقی خواهیم بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
لطفاً بفرماييد ماده 14 چيه؟ ضمناً محروميت از مطب هم خيلي مهم است كه همپاي نرخ تورم پرداخت و هر دوي اين ها يعني تسري و محروميت از مطب در حكم وارد شود. كساني كه بازنشست مي شوند همه فرصت ها را براي زدن مطب و كار در اين زمينه از دست داده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
8
ضمن عرض سلام و تشکر از پایگاه خبری حکیم مهر. خواهشمندیم موضوع از طریق سازمان و دولت محترم پیگیری شود و نتیجه پیگیری از طریق همین پایگاه به اطلاع رسانیده گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
9
با سلام.همکاران عزیز بحث پرداخت تسری از ماده14 اگر هم 100 درصدی اجرا بشه و اگر هم تعرفه ها رو هم بالا ببرند با توجه به تورم موجود بعد از مدتی دوباره به وضعیت الان بر میگرده.با توجه به عدم شفافیت در پرداخت که استانها و شهرستانهه هم وضعیت یکسانی ندارند خیلی بهتره که قانون یه مقدار تغییر کنه و تامین اعتبار تسری از محل اعتبار عمومی و دولتی باشه و نه از سمت درآمدهای اختصاصی ماده 14 باید سازمان در خصوص ارایه لایحه جدید به دولت فشار بیاره و رایزنی کنه و مطمینا اگر دولت لایحه بده مجلس حتما رای میاره و مشکل معیشتی و پایین بودن حقوقها تا حدودی برطرف خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
5
بودجه از طریق دولت مطرح می شود و نمایندگان هم را زیر رو می کنند و انچه به نفعشان هست تغییر می دهند
بودجه های مذهبی چندین بربر می شود ولی برای کسانی که زحمت می کشند فقط ادا و اصول است
ایرج گرامی نیا - بوشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
14
با سلام خدمت همکاران در سراسر کشور
آنقدر که در این مدت ما مزاحم جناب آقای دکتر کرمی نماینده دلسوز و باسواد (دقیقا عرض میکنم با سواد به معنای تام) شدیم و ایشان با اغوش باز و سعه صدر پای نگرانی ها و حرفهای دردمندانه ما نشستند و قول همواری و مساعدت دادند و الحق و والانصاف پیگیر ماجرای تسری دامپزشکان بودند و هستند ، یک هزارمش هم ؛ سه ر ییس قبلی سازمان دامپزشکی از دکتر خلج تا دکتر ماکنعلی بزرگوار برای سامان دادن به وضعیت معیشتی دامپزشکان قدم بر نداشتند و حرفی نزدند و اقدامی عملی انجام ندادند.
خب هنگامی که پدر یک خانواده از سر هر چیزی که اسمش بگذاریم حاضر به تامین مایحتاج زندگی فرزندانش نباشد چه توقعی از در و همسایه و دیگران داریم که به فرزندان این خانواده ظلم نکنند و تأثیرشان نسازند.
جناب آقای دکتر ماکنعلی بزرگوار ؛
دو رییس قبل ازشما ، امدند و بی هیچ دست اوردی میز ریاستشان را به بعدی داند و رفتند و در اذهان و افکار پرسنل دامپزشکی کشور خاطره ای نه چندان خوب بر جای گداشتند و حال زمان شماست و دوره ؛ دوره فرمان شما. عنقریب این دولت نیز با تمام ضعف و قدرتهایش (ضعفهایش بسیار بیشتر و مشهود تر بود حداقل برای ما دامپزشکان و بالطبع کارمندان دولت )خواهد رفت و شما نیز لاجرم در پی آن . چرا در مدت باقی مانده خاطره خوبی به مانند آنچه ما از دکتر دستور سراغ داریم و می شناسیم از خود به یادگار نمی گذارید ؟ چرا قدمی و سخنی ملموس برای تغییر این وضع موجود نابسامان وضعیت معیشتی و مالی پرسنل خود بر نمی دارید و نمی زنید؟ چرا در این روزهای بررسی بودجه که بهترین و تنها زمان تغییر و تصویب و اجرایی شدن قوانین قبلی در خصوص احکام حقوقی و مالی پرسنل خود است هیچ خدایی از شما و دوستان و معاوننانتان بلند نمی شود و نماینده ای می آید و میگوید باید دولت لایحه بدهد و دریغ از دولت و شما و وزیر.
چرا از وزیر نمی خواهید که یک بار برای همیشه کاری برای پرسنل دامپزشکی انجام دهد تا ما به داشتن چنین رییس سازمان و وزیری به خود ببالیم ؟
چرا بیشتر از هفتاد درصد پرسنل دامپزشکی آرزوی جدایی از وزارت جهاد کشاورزی دارند و شما نمی دانید و نمی خواهید بدانید که چرااااا؟
دکتر ماکنعلی بزرگوار و دانشمند؛ اولی از خواستگاه علم و ازمایشگاه امد و سه سال سکاندار بود و هیچ کس ندانست که چرا امد و چه و کرد و در اخر قبای کوتاهمان کوتاه تر شد و هیچ ، هیچ ، هیچ ندانستیم که چه کرد و سرانجام افسار زعامت را به دست دومی داد . این هم با ندای جبهه و جنگ و بسیجی و جهادی و ... آمد و بعد سه سال ردای ریاست را پاره تر و حقیرانه تر و مندرس تر به دست شما سپرد و در میان هزاران کار ناکرده و قدم بر نداشته و حرف نزده و از میان ما پرسنل سفره کوچکتر شده رفت و عبای خلافت را به شما سپرد. اینک ید اختیار شدست شما راست. بگو چه کرده ای و چه گفته ای که بدانیم تا باورتان کنیم . نه به مثابه اینک که بخار نمایند مجلس از اتشفشان کلام شما بیشتر گرما می بخشد و روشنی می افروزد. دکتر ماکنعلی عزیز؛ انگلیسی ها در فوتبال ضرب المثلی دارند که می گوید ؛ گلی بزن که صد هزار تماشاگر بگن گل نیست و یک نفر بگوید گل است و ان هم داور باشد. حال شما برادر بزرگوارم، صد هزار کار انجام نده و یک کار تسری و محرومیت انجام بده شما که هر روز ندای علمی بودن و مدیریتتان گوش اسمان را کر کرده و اینجانب به بسیاری از توانایی علمی شما لیمان دارم پس کمی تا اندکی هم وقت برای مشکلات معیشتی و مالی پرسنل خود بگدارید که فرصتها بنا به گفته امیر مومنان چون ابر ها می گذرند . تا هستید و فرصت دارید قدمی بر دارید که فرصتی دیگر نخواهید داست که اینجانب امیدوارم خاطره ای چون روسای قبل در ذهن و فکر و اندیشه و حرفهای پرسنل دامپزشکی سرا سر کشور از خود به یادگار نگذارید. و کلام آخر دکتر جان ؛ من می گویم آدمی باید کاری کند که در زمان مرگش افرادی به غیر از زن و فرزند و خواهر برادر و پدر و مادر برایش رحمت بخواهند و متاثر گردند و بگذار و بخواه که دعای خیر ما بدرقه راه و زندگی این جا و سرای باقیتان باشد.
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
ما تا زمانی که زیر نظر جهاد هستیم وضع به همین منوال است
کارشناس علو آزمایشگاهی دامپزشکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
سلام دکتر گرامی نیای عزیز و دوست داشتنی با آن لهجه زیبایت
به خدا قسم من نمی دانم چرا همه همکاران در سراسر کشور حرف از تسری می زنند اما کارمندان سازمان دامپزشکی و مسئولین هیچ چیزی نمی گویند؟ ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
9
سازمان اصلا به فکر معیشت کارمنداش نیست اخه چرا اقدامی نمیکنین تا کارمند تامین نشه کلیه طرحها در حد حرفه تا کارمند تامین نشه اصلا دست و دلش به کار نمیره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
2
امید واهی...
کاردان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
2
اگه تسری اجرایی بشه چقدر به حقوق اضافه میشه دوستان؟
در حد چن درصده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
حق شغل و شاغل بین 250 تا 350 درصد بر اساس مدرک تحصیلی و سوابق.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
1
4
سلام . دوستان یه پیشنهادی داشتم بجای فرستادن پیام و اسمس در شبکه های مجازی و تلفن همراه نمایندگان مجلس و آقای نوبخت که مدتی است در جریان هست و این بزرگواران دل میسوزانند و پیگیر موضوع هستند ، بیاید فقط و فقط در سایت حکیم مهر و تلفن همراه رییس سازمان دامپزشکی ، معاونین ایشان و ارسال مشکلات معیشتی و درخواست خودمان از جمله پیگیری تسری جهت درج در حکم کارگزینی و تامین آن از بودجه دولت ، پیگیری ضریب ۱/۱ حقوق ، پیگری سختی شرایط کار ، پیگیری بیمه تکمیلی مرکزی و سازمانی ، پیگیری فشار بر مدیران کل استان جهت رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها جهت جذب و پرداخت اضافه کار و ماموریت ( در حال حاضر ما تنها استانی هستیم که فقط یک ماه در طول سال اضافه کار گرفتیم و دیگر هیچ ) ، پیگیری تبعیض در همان پرداخت یک ماه پرداختی ........................................
اگر همکاران دامپزشکی این پیام ها رو رییس سازمان ، معاونین ایشان بدهند قطعا ریس سازمان ، مدیر حوزه ریاست ، معاونین با مشکلات استان ها آشنا شدند و حتما به مشکلات استانی که باعث تخلفات استانی شده است و همچنین مشکلات تسری و غیره را حل گرده و سر و سامان میدهند .
ضمنا یک سری هم به قرنطینه و واحد صدور پروانه استلن ها بزنید ............................ آقای دکتر ماکنعلی لطفا لطفا و لطفا هم مشکل تسری را حل کنید ...................... لطفا همکاران موارد را فقط به ریس سازمان انتقال دهند تا مشکلات حل شوند
خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
5
اداره دامپزشکی تنها اداره ای هست که رایگان خدمات میده به دامدار
چرا دامپزشکی هم مثل دیگر ادارات تعرفه نگیره
امور عشایر آرد میده به عشایر ۴۰ هزار تومان، جهاد کشاورزی سبوس نصف قیمت بازار میده به دامدار
ما اینهمه واکسن کار می کنیم رایگان، چرا نباید درآمدی داشته باشین که بتونین تسری و اضافه کار، کارکنان را بدین
پاسخ ها
همکار دولتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
برای واکسن ها تعرفه بگیرید
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
3
تو قانون تسری از اول یه روزنه کوچیک گذاشتن که باعث همه این مشکلات شده و اون اینه که پرداخت منوط شده به درامدهای ماده 14 و چون تعرفه های ماده 14 حدود 30 سال هست که تغییر نکرده بنابراین مقدار بسیار کمی میشه و همین مصیبت ها برای کارمندان را در پی داره.
البته اینکه سازمان دامپزشکی تسری را اونجور که قانون گفته نمبرده تواحکام همکاران یه جور تخلف هست!
راهکار هم اینه که
1- اولا ردیف تسری بره داخل حکم همکاران و تثبیت بشه طبق قانون
2- پیگیری سریع و مجدانه برای اصلاح تعرفه های ماده 14
آخه یعنی چه برای نظارت مثلا 1 تن گوشت مرغ رقم 162 تک تومانی تعرفه گفته شده!!!! خیلی غیر واقعی هست. وقتی ما میخواهیم توی کشتارگاه مثلا برای یه محموله 5 تنی فیش صادر کنیم میشه حدود 800 تومن ! و طرف یه هزار تومنی که بده باید بگردیم دنبال 200 تومنی که بقیش را بدیم و کلا مسخره خاص و عام میشیم .
در آخر ماه هم کلا یه مبلغ ناچیزی میشه! بابا این تعرفه ها بعضی هاش مال سال 65 هست!

3- یه راهکار درست تر هم این هست که این قید "به شرط ماده 14 " را از قانون حذف کنند و دولت از منابعش رقم را تامین کنه1
آخه مگه بقیه کارمندهای سایر دستگاه ها که افزایش حقوق میگیرن، اون را مشروط میکنند به درامد بیشتر ؟!
ما دستگاه حاکمیتی هستیم نه شرکت انتفاعی. مگه حقوق معلم اضافه میشه میگن از درامد مدرسه یا حقوق پزشک و پرستار را میزارند از محل درامد بیمارستا ن.!؟؟ خیلی از مراکز درمانی دولتی هم تعرفه پایین دارند ولی نیروی پزشکی حقوق کاملش را میگیره!!

با اینکه تعداد نیروهای اونها بالای میلیون نفر هست
در مقابل
کلا تعداد نیروهای سازمان ما 7 هزار نفره و به نسبت بودجه چندانی نمیخواد
دکتر دامپزشک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
3
آقای ریس سازمان فکری جدی کنید زندگیمان با این حقوق ناچیز متلاشی شده شب عید جلو خانواده شرمنده ایم بی‌خیالی تاکی. !
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
0
0
خاک بر سر من که اینهمه درس خوندم شدم دامپزشک. حقوق آبدارچی اکثر ادارات از حقوق دکتر دامپزشک بیشتره. شرمتون نمیشه؟؟؟؟؟ مدیون همه پرسنل هستید. بترسید از روزی که خدا بختطر سهل انگار مواخذتون کنه.
نظر شما
ادامه