کد خبر: ۶۲۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: دو کانون جدید بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان سقز شناسایی و مهار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مجتبی  ورمقانی»  اظهار کرد: در ادامه طرح رصد و پایش بیماری  آنفلوانزای  فوق حاد پرندگان اکیپ‌های اداره کل دامپزشکی استان کردستان طی ۴۸ ساعت گذشته دو کانون جدید از این بیماری را در دو روستای «خوشه دره فیض الله بیگی» و  «شمسه » شهرستان سقز شناسایی کردند.

وی افزود: پس از تأیید آزمایشگاهی بلافاصله عملیات معدوم سازی طیور بومی، ضد عفونی منازل و آموزش روستاییان انجام شد و این دو کانون مختومه و مهار شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان اعلام کرد: در همین راستا ۳۵۰ میلیون ریال غرامت به  روستاییانی  که طیور آنها معدوم شده است، پرداخت شد.

ورمقانی  از روستاییان درخواست کرد که هر گونه تلفات طیور را به سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند و مرغداران استان نیز ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای را رعایت کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دامپزشک بخش خصوصی
|
United States of America
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
1
2
برای جناب آقای دکتر ورمقانی آرزوی موفقیت و سلامت دارم . به مدیریت دکتر و تیم خوبشان افتخار می کنم . در بین ادارات استان کمترین اداره ای را داریم که مثل دامپزشکی مقدر و توانا و خالصانه کار کند .بنده فعالیتم به شکلی است که با دامپزشکی استان ارتباط کامل دارم انصافا" در همه زمینه ها و بدون حاشیه کار می کنند و این ناشی از مدیریت خوب آقای دکتر ورمقانی است . امنیت غذایی ، کنترل بیماریهای دام و طیور ، نظارت بر داروها و هماهنگی خوب بین بخشی کاملا" مشهود است . بنده در ارائه مطالب فوق ذینفع نیستم فقط خواستم عرض کنم در این شرایط بیماری و اقتصادی و بی تفاوتی ، عملکرد دامپزشکی کردستان مطلوب است و وظیفه اخلاقی و انسانی خود می دانم از این عزیزان تشکر کنم .
نظر شما
ادامه