کد خبر: ۶۲۹۲۱
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علیرضا منادی سفیدان» می‌افزاید: بچه‌های دامپزشکی اجتماعی‌تر از بچه‌های پزشکی هستند/ آموزش دامپزشکی چه زیرمجموعه وزارت علوم باشد و چه وزارت بهداشت، هیچ فرقی ندارد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به حکیم مهر می‌گوید آموزش دامپزشکی چه زیرمجموعه وزارت علوم باشد و چه وزارت بهداشت، هیچ توفیری ندارد. کمااینکه دامپزشکی دانشگاه آزاد زیرمجموعه پزشکی قرار گرفت و هیچ تاثیری نداشت، بلکه تمام این کارکردها بستگی به خود دانش‌آموختگان دارد.

 «دکتر علیرضا منادی سفیدان» که خود یک دامپزشک است، معتقد است که هر چه تعداد دامپزشکان در کشور زیاد باشد، باز هم لازم است و لذا نباید به فکر تعطیلی واحدهای دانشگاه آزاد بافت و رشت باشیم، بلکه باید به سراغ تقویت کردن آنها برویم تا خروجی خوبی داشته باشند.

او به حکیم مهر میگوید که نظام دامپزشکی کشور نمی‌تواند به فارِغ‌التحصیلان این دو دانشگاه شماره نظام یا پروانه کار ندهد، کمااینکه مجلس برای تاسیس رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی قانون دارد و لذا نمی‌توانند هیچ مدرکی از دانشگاه آزاد را زیر سؤال ببرند.

حکیم مهر: آقای دکتر، به نظر شما جایگاه آموزش دامپزشکی در وزارت بهداشت است یا وزارت علوم؟

به نظر من هیچ تفاوتی نمی‌کند. کمااینکه همین الان رشته‌های پزشکی که زیرمجموعه وزارت بهداشت هستند، محل چالش است که به وزارت علوم برگشته و آموزش کشور در یک وزارتخانه متمرکز شود. البته در مورد این طرح در دو جبهه، مقاومت‌ها و طرفداری‌هایی وجود دارد. دامپزشکی در واقع گل سرسبد رشته‌های وزارت علوم است و در حوزه علوم تجربی در جایگاه اول قرار دارد.

از طرف دیگر، از سال ۱۳۱۳ تا امروز و در این قریب به ۹۰ سالی که آموزش دامپزشکی در کشور ما شکل گرفته، خروجی‌های خوبی داده و موفق بوده است. در مقاطعی زیر نظر پزشکی بوده و الان هم دامپزشکی دانشگاه آزاد را زیر مجموعه رشته‌های پزشکی قرار داده‌اند که هیچ تاثیری ندارد. واقعیتی که وجود دارد این است که تمام این کارکردها بستگی به خود دانش‌آموختگان دارد. رشته‌های دامپزشکی دانشجویان مجد، کوشا و باهوشی دارد. به نظر من بچه‌های دامپزشکی اجتماعی‌تر از بچه‌های پزشکی هستند. موضوع مهم‌تر در مورد آموزش دامپزشکی این است که یک‌سری تغییرات اساسی در سرفصل‌های آن داده شود.

حکیم مهر: مثلا چه تغییراتی؟

دانش امروز به سرعت در حال رشد است و سرفصل‌های موجود، دیگر جوابگو نیستند. در بحث واکسن و کرونا یک دنیای جدید باز و در مورد بیماری‌های نوظهور سرفصل جدیدی ایجاد شده که مشکل خاص خودشان را دارند و قبلا این مشکلات نبوده‌اند. در مورد بیماری‌های عفونی نیز همین وضعیت وجود دارد. اینکه مثلا پیش‌بینی شود که در آینده چه بیماری‌هایی امکان ظهور دارند. پیش از این هشدار می‌دادند که ممکن است یک روز کرونا مشکل‌ساز شود و همین هم شد.

به طور کلی باید در مورد بیماری‌های نوظهور برخی پیش‌بینی‌ها صورت گیرد. به علاوه اینکه جمعیت کره زمین در حال افزایش است و به بالای ۸ میلیارد نفر رسیده است. تامین غذای این جمعیت نیازمند روش‌هایی است که بخش عمده آن در حوزه دامپزشکی معطوف است. لذا اعتقاد دارم باید یک تغییر اساسی در سرفصل‌های رشته‌ دامپزشکی داده شود.

حکیم مهر: آقای دکتر، برخی واحدهای دانشگاه‌ آزاد مثل واحد رشت در صدد راه‌اندازی دانشکده‌ دامپزشکی بدون اخذ مجوز هستند. اتفاقی که قبلا در مورد واحد بافت افتاد. آیا موفق می‌شوند؟

هر دوی این واحدها تلاش می‌‌کردند که مجوز بگیرند. اما به نظر من ما نباید به فکر جمع کردن آنها باشیم، بلکه باید به سراغ تقویت کردن آنها برویم تا خروجی خوبی داشته باشند. هر چه دامپزشک در کشور زیاد باشد، باز هم لازم است.

حکیم مهر:‌ پس شما با افزایش پذیرش دانشجوی دامپزشکی مخالف نیستید؟

خیر. چون بحث تامین غذای ۸ میلیارد جمعیت کره زمین مطرح است، به اضافه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام. کمااینکه از حدود ۱۷۵۰ بیماری، قریب به ۸۳۵ بیماری بین انسان و حیوان مشترک هستند. در بین غیرمشترک‌ها هم ۲۰ یا ۳۰ درصد فقط در دام است. لذا بیماری‌های دامی و مشترک عدد قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند و باید به دامپزشکی اهمیت داده شود. پزشکی چیزی است که آخر خط است. اگر هم هیچ نتیجه‌ای از آن‌ نگیریم، در نهایت به درمان پزشک می‌رسد. اما دامپزشکی پیشگیری می‌کند و طب پیشگیری است. یک بیماری تب مالت را که حذف می‌کنیم، جان ۵۰ انسان را نجات می‌دهیم. بیماری‌هایی مثل بروسلوز که پزشکان نمی‌توانند آنها را درمان کنند؛ داروها و آنتی‌بیوتیک‌هایی برای تاثیرگذاری تجویز می‌کنند اما این بیماری‌ها عملا تا آخر عمر همراه مریض هستند.

ما باید به این فکر کنیم که سرفصل‌های دانشکده دامپزشکی جدید و بحث‌های جدید اضافه شود. برنامه‌های عملی آن به اضافه فعالیت‌های مولکولی و بایوتکنولوژی بیشتر شود. چون دامپزشکی بخش و شاخه‌ای از رشته بایولوژی زیست‌شناسی است و اگر همه اینها را کنار هم بگذاریم، باید رونق بیشتری به دامپزشکی بدهیم تا سلامتی جامعه ما برای آینده تامین شود و در این مسیر درمان دام خیلی مهم است. خاص آنکه الان بخشی از جامعه به نگهداری پت و حیوانات خانگی روی اورده و لازم است که دامپزشک کنار آنها باشد. حفظ و نگهداری سرمایه دامی کشور خیلی لازم است و دامپزشک باید اینها را حفظ کند. اگر نفت سرمایه کشور است، دام هم سرمایه مهمی برای کشور محسوب می‌شود، چون اگر سرمایه دامی نباشد، مردم از گرسنگی می‌میرند.

حکیم مهر: اما بعضی از واحدهای دانشگاه آزاد امکانات لازم برای جذب دانشجوی دامپزشکی ندارند.

اینجا دو راه حل وجود  دارد؛ یا باید این واحدها را تقویت کنیم یا حذف، و راه دیگری نیست. دانشگاه یا باید به طرف تولید دانشجوی عالی برود یا باید به طور کلی از این مسیر بیرون بیاید و آبروی دامپزشکی را نبرد.

حکیم مهر: ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی اعلام کرده بودند که به فارغ‌التحصیلان دامپزشکی دانشکده‌های فاقد مجوز، پروانه فعالیت و شماره نظام دامپزشکی نمی‌دهند. آیا این امکان‌پذیر است؟

خیر. نمی‌تواند این کار را انجام دهد. اگر مدرک آنها را وزارت علوم تایید کند، نظام نمی‌تواند پروانه ندهد. دانشگاه آزاد برای هر رشته‌ای که تصویب می‌شود، از زمان قدیم مجوز دارد.

حکیم مهر:‌ یعنی چه؟

یعنی مجلس برای تاسیس رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی قانون دارد و لذا نمی‌توانند هیچ مدرکی از دانشگاه آزاد را زیر سؤال ببرند. قانون تاسیس رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۶۸ تصویب شده و می‌توانند به آن استناد کنند. اگر رشته‌ای مجوز هیات سه نفره‌ای را که در قانون یپش بینی شده، داشته باشد، نمی‌توانند از ایجاد آن جلوگیری کنند.

حکیم مهر: یعنی الان گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد بافت به صورت قانونی در حال فعالیت است؟

البته یک تغییراتی در این قانون ایجاد کرده‌اند. مسئولان دانشگاه آزاد بافت هم پیگیر بودند و در حال اخذ مجوز لازم از وزارت علوم هستند. بنده با معاون وزیر علوم که صحبت کردم، به این نتیجه رسیدم که دکتر منظری توسلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و دکتر نفر معاونت پزشکی دانشگاه آزاد پیگیر این مساله هستند و فکر می‌کنم که نتیجه گرفتند.

حکیم مهر: پس یعنی در نهایت مجوز را می‌گیرند؟

پاسخ این سؤال را باید از رئیس دانشگاه آزاد استان کرمان بگیرید.

حکیم مهر:‌ ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۹
دانشجو بافت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
2
23
من دانشجو بافتم اصلا امکانات داره که میگین نباید منحل بشه .......................
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
2
22
چرا این اقایون نمی خوان واقعیت ها رو قبول کنند؟ دانشجویان دامپزشکی اجتماعی تر از دانشجویان پزشکی هستند یعنی چی دیگه؟ درحالیکه نیروهای بهداشتی خیلی نیاز بیمارستان های کشور هستش ولی شخص وزیر بهداشت می گفت اجازه نمیدم دانشگاههای اضافه برسازمان تاسیس شوند. بعد با این همه دامپزشک ایشون میگن دانشگاه ازاد باید راه بندازه دامپزشکی. پس سالی هم ۵۰۰ تا دامپزشک استخدام دولت کنین تا بیکار نباشن. سالی ۲۰۰۰ تا مسئول فنی بگیرین تا بیکار نباشن.بودجه پژوهش روهم افزایش بدین تا برن سراغ پژوهش. مگه امنیت غذایی با افزایش دانشگاههای دامپزشکی تامین میشه اخه؟ کیفیتو ببرین بالا
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
3
17
............ ریس دانشگاه ازاد کرمان بافتی تشریف دارن چرا باید منحل کنه بافت رو این دانشگاه هیچ امکاناتی نداره ایشالا که منحل میشه به زودی
ناشناس
|
France
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
1
22
من خودم دانشجوی سنندج بودم ، اقا این دانشکده ها باید منحل بشن ، ما که اشتباه کردیم وارد شدیم ، نمی گم الان بیکاریم نه ، ولی هرچی بلدیم خودمون خوندیم و کار کردیم ، نه امکانات درست خسابی داشتیم ، نه ....... درست حسابی نه کیس ، تنها راهش انحلاله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
1
31
دانشکده دامپزشکی تاسیس کنیم چون امنیت غذای ۸ میلیارد جمعیت زمین مهم است؟؟؟؟
الان ایران مسئول تربیت دامپزشک برای کره زمین است؟ .....................
دامپزشک
|
Germany
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
2
16
..................... منتظر افزایش ظرفیت و تاسیس دانشگاه های دیگه و متعاقبا بروز فاجعه در این رشته باشید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
اصلا نگران نباشید چیزی عوض نشده فقط آگاه شدید
Mohsen
|
United States of America
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
14
با این کار فقط بازار رو خراب تر و رشته رو تخریب تر میکنید

دیگه رتبه های خوب هم این رشته رو انتخاب نمیکنند و عدم فرد با استعداد رو رشته بیکاری بالا و .... هزار تا مشکل دیگه
نیاسری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
7
6
خبرگزاری حکیم مهر دقیقا میخواد از این پیگیری ها چه بشنود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
1
8
جناب آقای دکتر منادی
..................
این همه رزیدنتهای دامپزشکی دانشگاه آزاد به شما نامه نوشتند و درخواست‌کردند به وضعیت بی قانونی در مورد انها رسیدگی کنید . اما سکوت کردید .......... و مسئول دامپزشکی دانشگاه آزاد همچنان به رفتار فرا قانونی خود ادامه می دهد و علی رغم درخواست چندین باره صدها دانشجوی دکترای تخصصی دانشگاه آزاد همچنان سکوت کرده اید
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
1
9
........... اخه چه پیش‌بینی باید بشه اصلا مگر میشود توی دانشگاه درس پیش بینی بیماری های جدید رو گذاشت یک چیزی بگین که با عقل جور دربیاد ............... دانشگاه های کشور مثل همین بافت اصلا امکانات داره ؟!اصلا کیس داره ؟! ...................
جوجه یه روزه
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
2
6
از تبرک جذب بسیار دانشجو دامپزشکی این است که توئیتر استعداد های نهفته این دوستان رو نمایان کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
6
از ماست که بر ماست
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
1
12
وقتی امکانات نداره چرا الکی دانشجو میگیرن؟
فقط سیاهی لشگر تو دامپزشکی زیاد میکنن.
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
ستاد مبارزه با حق گویی وارد میشود
خیلی حق گفتید دوست عزیز
ناشناس
|
Australia
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
1
9
این خانه از پایه ویرانه است.....
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
7
به نظرم رشته دامپزشکی را با دامپروری و کشاورزی اشتباه گرفته ! یعنی چه دامپزشکان مسئول تامین غذای ۸ میلیارد نفر اند پرورش و تولید وظیفه ما نیست ایشان مگر ظرفیت پذیرش دانشجو را در سایر کشور ها نمی بینند .....................
دکتر
|
Germany
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
6
4
چه فرقی به حال ما داره که داریم خودمونو میکشیم براش. کسی که کارش خوبه توی منطقه جا می افته نه درگیری داره نه چیزی. بذار انقدر بگیرن تا ............... بی سواد تحویل جامعه میدن مهمه مگه؟ ما اگه کننده ایم بریم دنبال کار خودمون. حالا میخوان یه مشت مسئول فنی تحویل بدن دیگه...
چیزی که درست نیست تو این کشور، انتظاری داریم ما از مسئولین
در یکی از کامنت ها شکوایه‌ بچه های ازاد بود به دکتر منادی و... اشتباه کردن .............. عمق فاجعه هنوز دستشون نیومده. هم سراسری و هم آزاد کلا باید منحل بشه با یکسری از دیدگاها. اساتید...... دانشجوی .....تر.
سخت نگیرید جون دلا :))))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
موافقم جونه دل بر قراری عزیز؟
مسوول فنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
سلام ادای حال بدهارو درنیارعزیز خداروشکرازخداتشکرکن که داری توی ایران نفس میکشی جون دل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
اقا عالی بود عاالییی :)))) این همکارارو ادم باهاشون کار کنه هیچ وقت پیر نمیشه .پایه و باحال
امیررضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
0
8
سلا. گویا ایشون از وضعیت درامد و شغلی دانش اموختگان این رشته خبر ندارن.
.............. خدایا خودت کمک کن
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
2
6
سلام.سازمان سنجش به دانشگاه بافت کد انتخاب رشته نمیدهد
تو دفترچه اسمی ازش تیست چطوری دانشجو میگیرن که حالا بخان شماره نظام بدن.
الهم جعلنا متمسکین به ولایت امیرالمومین.
روز پدر مبارک .
پاسخ ها
صادق نوجوکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
اصلاحیه دفترچه رو نگاه کرده. و آهی سوزناک بکشید دوست من
ناشناس
| Finland |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
جناب دانشجو ، انظر الی اصلاحیه و من الله توفیق!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
1
9
................................ دکتر دامپزشکی که ۷ سال درس خونده ....... با ماهی ۲ میلیون داره میره سر کار.وضعیت دامپروری ما هم به واسطه مدیران لایق جهادی هر روز به وضعیت فلاکتبار بیشتری میرسه
کجای دنیا این تعداد دانشکده و فارق التحصیل دامپزشکی وجود داره
جایی خوندم تعداد دانشکده های دامپزشکی در ایران با تعداد اونها در چین برابری میکنه
یه زمانی برای قبولی دامپزشکی رتبه سه رقمی میخواست
الان با ۷۰ هزار هم دامپزشکی قبول میشن
.......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
2
7
چرا به فکر اینکه بقیه دانشگاه ها مثل آب خوردن دانشجو دامپزشکی میگیرن نیستین.بافت که دیگه سهله.لطفا یه نگاهی هم به دانشگاه ......... بکنین که سال ۹۷ چه افتضاهی به بار اورد ،همان ورودی بهمن ۹۷ به کل بازار دامپزشکی کشور گند زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
هنوز فارغ‌التحصیل نشدن ......... زدن!!!
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
تو اول یاد بگیر به جای افتضاح ننویسی افتضاه، بقیه اش پیشکش ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
7
از شما بعید دکتر جان یه کاری کردید دامپزشکی الان از پرستاری هم پایین تر
دبیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
2
2
دانشگاه آزاد بافت مجوز وزارت علوم دارد و تمام ورودی های خود را از طریق سازمان سنجش گرفته و این حداقل را کاش می دانستید مگر خودش همینجوری دانشجو جذب کرده، امسال هم ۳۵ دانشجو از طریق کنکور سراسری و انتخاب رشته متمرکز وزارت علوم جذب کرده است.
تارا صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
5
2
در زمینه آزمایشگاهی و وسایل مربوطه واحد بافت یکی از بهترین واحدهای بهترین اساتید دانشگاههای تهران هم در این دانشگاه تدربس می کنند تا زمانی که کلاسها حضوری بود بهترین اساتید تهران هر هفته در این واحد تدریس داشتند که اکنون نیز تدریس دارند از جمله مدیر گروه پاتولوژی واحد علوم و تحقیقات تهران.
در ضمن با توجه به کاهش شدید سهمیه پذیرش در این رشته در اکثر واحدهای دانشگاه آزاد، نگرانی افزایش بی رویه نیز منتفی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
سرکار خانم با کمال احترام میشه بفرمایید مدل دستگاه اسپکتروفتومتر شما چه هست ؟ و چه مدل دستگاههای اتوانالایزری دارید با چه دامنه کاربردی؟ در رابطه با امکانات دید ورزی و میکروسکوپهاتون هم یه توضیح بدید .کنجکاوی بنده رو ببخشید
بافت شناسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
سلام خانم دکتر
ی نکته رو یادتون رفت بگین رتبه های عالی کنکور(توان قبولی پزشکی هم داشتن بعضا) که فقط و فقط به خاطر دوری راه واحد بافت رو انتخاب کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
شما میرید آزمایشگاه مدل دستگاه حفظ میکنید که از این بنده خدا مدل دستگاه میخواید؟ شماره سریال دستگاه و کد اموال و مقدار ولت اسپکتوفتو متر و اتوانالیزور الایزا هم میخواید؟
ناشناس
| Finland |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
جناب ناشناس هر چه فردی عالم تر سربه زیر تر ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
بله قطعا باید با جزییات در باره ازمایشگاه صحبت کرد.بنده 17 سال هست که ازمایشگاه دارم این دوستان خوبم که بعدا به عنوان مسول فنی ازمایشگاه وارد این حرفه تخصصی میشن نباید از جزییات غافل بشن. اینکه شما حتی اسم و دستگاههایی که بعدا قراره با اونها تخصصی کار کنید رو ندونید و یا از حدود دقت و اساس عملکرد اونها اگاه نباشید درست نیست جسارتا. این که میفرمایید بهترین امکانات ازمایشگاهی از دید تخصصی باید درست عنوان بشه وگرنه مقایسه درستی از اب در نمیاد و میشه دید شخصی.
sir Walter Scott
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
جناب آقای دکتر صاحب آزمایشگاه، با سلام و احترام لطفاً بیاید پایین سرمان درد گرفت .. با تشکر
کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
1
5
مگر سازمان دامپزشکی چگونه به فارغ التحصیلان دامپزشکی امثال ارمنستان، تاجیکستان، مالزی و.... مجوز می دهد اگر مورد تایید وزارت علوم باشد
ملاک تایید وزارت علوم است حال چگونه می تواند به دانشجویی که از طریق سازمان سنجش و وزارت علوم جذب شده مجوز ندهد.
سازمان طبق قانون بایستی به تمامی دارندگان مدرک مورد تایید وزارت علوم مجوز بدهد. از جمله بافت. تمام.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
2
4
اولا اشتغال فارغ التحصیل مهمه ................ ما دکتریم کاردان نیستیم هر چقدر زیاد بهتر باشه دوما بافت و امثال ان باید متوقف شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اولا شما نظر نده . دوما شما دکتر نیستی
دام
|
Turkiye
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
1
از این رشته گل سرسبد در نمی یاد!! زندگی رو به باد می ده.
نظر شما
ادامه