کد خبر: ۶۲۶۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران شمار پرندگان مهاجر آبزی تلف شده در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان را بیش از پنج هزار بال بیان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حسینعلی ابراهیمی» با بیان اینکه طی ۱۳ روز گذشته پنج هزار و ۱۰۰ قطعه پرنده مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان تلف و لاشه آنها جمع آوری شده است، افزود: روز چهارشنبه هزار و ۴۶۲ بال پرنده تلف شده از سطح خلیج و تالاب جمع آوری شدند.

وی با اظهار اینکه چنگر معمولی، فلامینگو و مرغابی بیشترین شمار گونه‌های تلف شده را تشکیل می‌دهند، افزود: عملیات پایش و جمع آوری لاشه‌ها توسط اکیپ‌هایی از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستانی‌های گلوگاه، بهشهر و اداره کل در حال انجام است.

وی افزود: بیشتر لاشه‌های از سطح حوزه خلیج در حوزه بندرگز به سمت تالاب، در حوزه قلعه پایان گلوگاه و ضلع جنوبی ساحل جمع آوری شده است.

ابراهیمی با تقدیر از حضور یگان حفاظت بندرگز در عملیات پایش و جمع آوری لاشه‌ها اظهار داشت: علت تلفات پرندگان از سوی دامپزشکی در حال بررسی است.

به گزارش مهر، دامپزشکی مازندران سم بوتولیسم را دلیل مرگ پرندگان اعلام کرده است. سال گذشته نیز ۴۰ هزار قطعه پرنده مهاجر براثر این بیماری در تالاب میانکاله تلف شدند.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
2
آقایون متخصص سازمانی لطفاً اقدامی کنید،
اگه قراره هر سال این تعداد تلف بشن، خب شکار رو آزاد کنید لااقل از ترس هم که شده پرندگان فرار کنن
حداقل زنده میمونن، شاید برن جایی که ...................
رحیمی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
2
4
آقای ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور و مدیران کل ... بجای نشستن در پشت میزها و بررسی سیستم ها الکترونیکی و سامانه ها و گزارشات خوشبینانه مسولان استانی، لطفا به سواحل تالابی میانکاله گلستان از بندرگز تا ترکمن و گمیشان حضوری بیایید و تلفات در پرندگان مهاجر زبان بسته رو ببینید... چطور پرندگان مهاجر در کردستان، اراک، خراسان جنوبی، آنفلوآنزا فوق حاد بوده ولی این تلفات تالاب بدون تلف شدن آبزیان، بوتولیسم اعلام می کنید با جان و سلامتی مردم اینگونه بازی نفرمایید شما در آینده پاسخگوی اعمال و گفته هایتان خواهید بود ... تلفات در مرغداری‌ها و طیور بومی منطقه هم بوتولیسم هست؟؟ اکثر این پرندگان که بی حال هستن و یا مردن توسط قاچاقچیان ماهی جمع آوری و به فروش و یا به مصرف می رسن....
نظر شما
ادامه