کد خبر: ۶۲۵۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
نتایج آزمایشگاهی حاکی از آن است که آلودگی با فلزات سنگین، سموم ارگانوفسفره، سموم ارگانوکلره، بیماری‌های ویروسی و باکتریایی نقشی در این رخداد نداشته‌اند ...
 

حکیم مهر: روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیهای، به صورت رسمی علت تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله را بیماری «بوتولیسم» اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

با توجه به بررسی‌های همهجانبه به عمل آمده و تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از این بررسی و نتایج آزمایشگاهی نمونه‌های اخذ شده در شش محور مختلف، عامل اصلی رخداد مرگ و‌ میر بالای پرندگان در تالاب بین‌المللی میانکاله، بوتولیسم (مسمومیت ناشی از سم باکتری کلستریدیا بوتولینوم) بوده است و نتایج آزمایشگاهی حاکی از آن است که آلودگی با فلزات سنگین، سموم ارگانوفسفره، سموم ارگانوکلره، بیماریهای ویروسی و باکتریایی نقشی در این رخداد نداشتهاند .

سازمان دامپزشکی کشور با همکاری سازمان حفاظت محیط‌ زیست با حضور فعال در محل تالاب، نسبت به رصد و پایش وضعیت پرندگان و انجام تمهیدات لازم برای مدیریت رخداد اقدام می‌نماید .

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
1
2
چرا نمونه ها به یک آزمایشگاه مرجع خارجی یا سازمان جهانی بهداشت ارسال نمیشه یا از کارشناسان اونها کمک گرفته نمیشه. چه اشکالی داره یک تیم بین المللی در مورد این مسئله نظر بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
سموم پایرتروئید، سموم کارباماته، سموم ارگانونیتروژن چطور؟
دکترای سم شناسی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
الگال بلوم سموم جلبک سبز ابی میکروسیستیین و غیره
نظر شما
ادامه