کد خبر: ۶۲۲۶۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

شرکتی دانش‌بنیان با تولید داروها و فرآورده‌های پیشرفته تشخیص و درمان دام و طیور، بازار داخلی این محصولات را رونق داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت تحقیقاتی و داروسازی از مجموعه‌های فناوری است که از سال ۷۷ برای تولید داروهای دام و طیور راه‌اندازی شد. این مجموعه با هدف‌گیری نیاز دارویی این صنعت اقدام به تولید انواع داروهای دام و طیور در اشکال گوناگون کرده است. محصولاتی چون محلول‌ها و سوسپانسیون‌های خوراکی، محلول‌های تزریقی، پودرهای استریل، پودر مخلوط در دان و محلول در آب، گروه آنتی‌بیوتیک‌ها، ضدانگل‌های داخلی و خارجی و غیره.

به گفته «زکریا زینالی» مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، این مجموعه با ایجاد آزمایشگاه‌های مجهز کنترل کیفی و استفاده از دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق، کیفیت و کمیت همه محصولات خود از نظر مواد اولیه، فرمولاسیون، بسته‌بندی، پایداری داروهای تولید شده، بررسی اثرات بر روی حیوانات و غیره را به صورت مستمر ارزیابی و کنترل می‌کند.

وی افزود: یکی از محصولات دانش‌بنیان ما تولید دارویی است که در درمان پاستورلوز گاوی کاربرد دارد. بیماری عفونی واگیرداری که در جمعیت گاو به صورت سپتی سمی و در جمعیت گوسفند و بز بیشتر به صورت پنومونی یافت می‌شود. این بیماری یا منجر به مرگ و میر دام می‌شود یا با علائم ریوی خود را نشان می‌دهد.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: یکی دیگر از محصولات فناورانه ما پنی‌سیلین‌های سوسپانسیون تزریقی است که در بیماری‌ها و عفونت‌های با منشأ باکتریایی کاربرد دارد. همچنین محصول دیگری برای درمان کمبود ویتامین، تحلیل عضلات، مشکلات رشد، ناباروری، کاهش اشتها و غیره کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور به صورت مداوم در معرض بیماری‌ها و امراض گوناگون قرار دارد، بیان کرد: تولید دارو برای درمان آنها ضروری است. بیماری‌های عفونی و همه‌گیر که تلفات این صنعت را زیاد می‌کند. داروهای تولیدی ما کمک می‌کند تا مرگ و میر در دام و طیور کمتر شود.

این فعال فناور همچنین بیان کرد: شرکت با ایجاد و تقویت بخش تحقیقاتی خود همواره سعی در شناسایی و برآورده کردن نیازهای دارویی دام و طیور کشور با بهترین کیفیت دارد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
3
0
............ يك مشت توليد كننده پماد سوختگي و چند تا مخلوط كن شدن دانش بنيان؟؟؟ معني دانش بنيان هم به ....... كشيدن...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
جالبه این شرکت کلا” خط تولید پماد نداره براعصاب خود مسلط باش دوست گرامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
چه خوب که یک مخترع حرفه ای پیدا کردیم. اقا شما بگو چنتا پتنت داری و شرکتت کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
ببخشید شما روش فرموله کردن پماد سوختگی رو بلدید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
0
با ارزوی موفییت

فقط خوب بود میگقتی تکنولوژی ساخت چی هست و کدوم شرکته و ...؟
نظر شما
ادامه