کد خبر: ۶۲۰۳۳
تعداد نظرات: ۷ نظر

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور، در خصوص حذف سهمیه‌های آزمون‌های ورود به دانشگاه گفت: حذف سهمیه‌های کنکور به پیشنهاد وزارت علوم و بهداشت بوده است و رییس سازمان سنجش این پیشنهاد را نداده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «فاطمه زرین آمیزی» سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در خصوص اینکه همه سهمیه‌های کنکور حذف شوند و چهار گروه از سهمیه‌ها شامل سهمیه مناطق کم برخوردار، سهمیه استعداد درخشان، سهمیه ایثارگران و سهمیه مناطق همچنان باقی بمانند، به میزان گفت: اصلاح نظام پذیرش دانشجو و توجه ویژه به استعداد و علاقه مندی دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی و توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیل و تحقیق در آموزش عالی در سراسر کشور به صورت یک سیاست کلی ابلاغ شده است.

زرین آمیزی ادامه داد: اقدامات ملی و راهبردی کلان در نقشه جامع علمی کشور تصریح شده که این اقدامات مبنی بر استقرار نظام سنجش و پذیرش در آموزش عالی و اصلاح لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف تحصیلی و آموزش عالی طراحی شده است.

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور مطرح کرد: در آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه‌ای سهمیه‌های پذیرش به صورت آزاد مناطق یک دو و سه ایثارگران می‌باشد. در آزمون‌های فنی حرفه‌ای کاردانی پیوسته و ناپیوسته علمی کاربردی کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته آزمون دکترا و آزمون‌های پزشکی و دامپزشکی پذیرش به صورت آزاد و ایثارگران می‌باشد که سهمیه‌های آن‌ها در پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی اعمال می‌شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت سهمیه‌های هر رشته در آزمون سراسری در مجموع به میزان ۵۰ درصد نسبت شرکت کنندگان به هر یک از مناطق و مابقی ۵۰ درصد به صورت آزاد به تمامی داوطلبان متقاضی هر کد رشته محل اختصاص می‌یابد. شورا مجاز است با توجه به امکانات آموزشی پژوهشی آزمایشگاهی رفاهی موسسه در جهت ارتقای سطح علمی پذیرفته شدگان به حفظ کیفیت آن‌ها نسبت به تعدیل سهمیه داوطلبان آزاد و مناطق اقدام نماید.

همچنین زرین آمیزی در خصوص اینکه کدام سهمیه‌ها حذف نخواهند شد، گفت: سهمیه همسر و فرزندان شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به بالا و همسر و فرزندانشان بوده است. سهمیه مصوب شورای هدایت استعداد درخشان در خصوص المپیاد‌های دانش آموزی داخلی دارای مدال طلا، نقره و برنز به میزان ۵۰ درصد ظرفیت را به صورت مازاد صرفاً در رشته‌های مرتبط به شورا تعیین می‌نماید. توسط سازمان تخصیص داده می‌شود.

وی اظهار کرد: در تمامی سازمان‌ها برای تامین نیاز مناطق محروم و کم‌برخوردار با توجه به نیاز سنجی‌های وزارتخانه‌ها در صورت نیاز حداکثر ۵ درصد افزایش به صورت مازاد بر ظرفیت در دانشگاه‌های استان مربوطه اختصاص می‌یابد در صورت عدم وجود رشته در همان استان می‌تواند در نزدیک‌ترین موسسه واقع در استان‌های همجوار این ظرفیت را اختصاص دهند.

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور بیان کرد: هر داوطلب فقط یک بار مجاز به استفاده از سهمیه به استثنا سهمیه مناطق در هر مقطع تحصیلی است. مصوبه تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی این قانون لغو می‌شود و پذیرش دانشجو در کلیه مقاطع و دوره‌های آموزش عالی بر اساس این قانون و قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در مراکز آموزش عالی کشور انجام می‌شود.

 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
7
مردم رو با سهمیه بدبخت کردید
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
8
6
ایثارگران جزئ طبقه اشرافی شده اند همکارایثارگرما سه تا خونه داره تاکی میخواهید به این روال باطل ادامه دهید.نمیدانم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
4
5
واقعا افرین ،بر حکیم‌مهر عزیز باید تمام‌،سهمیه حذف گردد ،چون الان ،جنگ‌نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
2
6
همه چی ،بهشون بدهید مال ثروت ماشین ،ولی بگزارید ،با استعدادها مون ،برند بالا.بزارید،نابغه هامون ،بمونند ،شماها خودتان ،باعث فرار مغزها شدید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
4
اخه علم که رانت نداره بابا کی میخواید متوجه بشید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
1
در یک اتاق خانواده ایثارگر اجازه ادامه تحصیل در دکترا دارد و من اجازه ندارم چون مرخصی و ماموریت تحصیلی دارن هم قبول شدن امتیاز داره هم استخدام هم ادامه تحصیل
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
1
1
باعث تاسف در مملکت اسلامی چنین بی عدالتی هایی
نظر شما
ادامه