کد خبر: ۶۱۸۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

نشست هماهنگی در اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های نظارت بهداشتی و قرنطینه ای درکشتارگاه های طیور با حضور مدیرکل و معاون سلامت دامپزشکی استان کرمان، جمعی از روسای ادارات ستادی و شهرستان ها و نیز مسئولین واحد نظارت شبکه های دامپزشکی شهرستان ها و مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه های طیور شهرستان های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بردسیر، زرند، بم و بافت به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر مینا قاضی زاده» رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی بیان کرد: مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاههای طیور، مهمترین نقش را در ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت گوشت مرغ بر عهده دارند.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت حضور فعال مسئولین فنی بهداشتی بعنوان نماینده اصلی دامپزشکی در کشتارگاههای طیور اعلام کرد: مطابق شرح وظایف ابلاغی، مسئولیت کلیه امور کنترل بهداشتی خودروهای حمل طیور زنده، بازرسی بهداشتی قبل و پس از کشتار، کنترل بهداشتی محیط کشتارگاه، فرآیند سالن های قطعه بندی و بسته بندی و سردخانه ها، خودروهای سردخانه دار حمل گوشت و آلایش طیور، واحد تبدیل ضایعات و رعایت بهداشت فردی کارکنان و ثبت آمار و اطلاعات بر عهده مسئولین فنی بهداشتی بوده و بخش دولتی بعنوان ناظر عالیه بر فعالیت ایشان نظارت دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود و اهمیت ارائه آمار دقیق کشتار در اخذ تصمیمات ستاد تنظیم بازار، کنترل گواهی بهداشتی قرنطینه ای مرغ زنده از نظر مبدا و مقصد و پلاک خودروها، ارائه آمار دقیق کشتار بر اساس آمار شمارشگر پرنده در کشتارگاهها و ثبت و تطابق وزن مرغ کشتارشده منجمد و تازه  با خروجی کشتارگاهها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت صدور گواهی بهداشتی قرنطینه ای به مقصد مراکز عرضه اعلام کرد: با توجه به مباحث قیمت مرغ در کشور و ضرورت حمایت از مصرف کنندگان، مسئولین فنی بایستی دقت و نظارت کافی در تخلیه کامل امعا و احشا مرغ و قطع مفصل پا از زانو به منظور جلوگیری از هر گونه تقلب و تخلف احتمالی را اعمال نمایند.

دکتر قاضی زاده افزود: با توجه به سرمای هوا و ضرورت پیشگیری از بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان، غوطه وری و شستشوی  کامل خودروهای حمل مرغ زنده با  آب گرم و صدور گواهی شستشو ی خودروهای حمل مرغ زنده و خودروهای سردخانه دار حمل مرغ کشتار شده الزامی می باشد.

وی با اعلام اینکه مرغ عرضه شده به بازار می بایست مدت زمان ماندگاری در پیش سردکن را طی کرده باشد، بیان داشت:  نظارت بر سرعت خط کشتار و استفاده از پاکتهای با اندازه مناسب بمنظور جلوگیری از افزایش خونابه در مرغ بسیار مهم بوده و کشتار بیش از ظرفیت پروانه بهداشتی صادره ممنوع می باشد.

این مقام مسئول خواستار همکاری بیشتر مدیران کشتارگاهها در اجرای  هرچه بهتر طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در استان شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی گفت: مرغ هایی که بصورت غیر مجاز  و فاقد گواهی بهداشتی وارد کشتارگاه ها می شوند بایستی در انتهای خط، کشتار شده و بعد از نمونه گیری منجمد گردند تا پس از مشخص شدن نتیجه آزمایشگاه، مورد قضاوت قرار گیرند.

دکتر قاضی زاده در پایان گفت: مسئولین فنی بهداشتی بایستی جهت اجرای دقیق دستورالعملها و ضوابط ابلاغی، هماهنگی های لازم با شبکه های دامپزشکی را بطور کامل و مستمر انجام دهند.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناظربهداشتی
|
Russian Federation
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
2
باسلام
ضمن عرض ادب واحترام خدمت همه همکاران مسئولین فنی بهداشتی بایدعرض کنم که جایگاه ناظرین بهداشتی بعنوان دستیاران مسئولین فنی نبایدفراموش یاحتی کم رنگ بشه.همه مابخوبی به این امرواقفیم که ناظرین بهداشتی بعنوان بازوی قدرتمنداجرایی درکشتارگاهها نقش بسزایی دارندکه متاسفانه بندرت موردتوجه قرارمیگیرند.وبسیاری ازوظائفی که برای مسئولین فنی بهداشتی تعریف شده توسط این عزیزان انجام میشودپس خواهشم ازمسئولین این است که دربیانات خودجایگاه این قشرزحمتکش رادرنظربگیرندوفراموش نکنند.
ناصر
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
2
و کمترین رسیدگی هم به همین قشری‌ میشه که سلامت چندین میلیون‌ آدم دستشونه‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
درست فرمودید خانم دکتر .ان شا الله روسای شبکه خودشون با این قشر مظللوم مقایسه نکنند و اگر هم فکر می کنند چرا یه 400 الی 500 تومنی کمتر می گیرند یه هفته بیایند هر شب بیاین کشتارگاه
نظر شما
ادامه