کد خبر: ۶۱۸۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

رسوایی تقلب در عرضه گوشت با عنوان گوشت حلال در مالزی که پس از یک گزارش رسانه ای برملا شد، خشم عمومی در این کشور که اکثر جمعیتشان را مسلمانان تشکیل می دهند را برانگیخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، وب سایت «نیو استریتس تایمز» نخستین منبع رسانه ای بود که گزارش کرد بیش از ۴۰ سال است یک کارتل با پرداخت رشوه به مقامات سازمانهای دولتی، همه نوع گوشت غیرحلال را از کشتارگاههای کشورهایی نظیر چین، اوکراین و آفریقای جنوبی وارد کرده و با عنوان گوشت حلال در مالزی عرضه می کند. برخی از این گوشتهای وارداتی شامل گوشت کانگورو و اسب بوده اند که ترکیب و به عنوان گوشت گاو حلال فروخته شده اند.

گواهی حلال تایید می کند که محصولات طبق شرع اسلام تهیه شده اند و این مسئله برای همه مسلمانان از جمله مسلمانان مالزی که حدود ۶۰ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، اهمیت دارد. همچنین محصولات حلال کسب و کار بزرگی در مالزی محسوب می شود که تلاش دارد به قطب جهانی بازار حلال بین المللی به ارزش ۲.۳ تریلیون دلار تبدیل شود. این کشور در حال حاضر حدود ۹ میلیارد دلار محصولات با گواهی حلال شامل مواد غذایی، آرایشی و دارویی به چین، سنگاپور، آمریکا، ژاپن و کشورهای دیگر صادر می کند.

در این گزارش به هویت افراد این کارتل اشاره نشده و تنها یک نفر دستگیر شده است. پلیس مالزی قول داده است تحقیقات فوری درباره کسانی که در قاچاق، نگهداری و عرضه این محصولات تقلبی دست داشته اند، انجام دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این بین، یک گروه صنفی در کوالالامپور از ۶۰۰۰ عضو خود خواست فروش محصولات گوشت گاو را متوقف کنند. وزارت تجارت داخلی و امور مصرف کننده مالزی اعلام کرد سه تامین کننده گوشت منجمد بزرگ در این کشور از نظر عرضه گوشت حلال مطمئن هستند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
گوشت های برزیلی اینگونه نباشند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
ما یک یک عمر گوشت حلال خوردیم یعنی بهشت میریم ؟
نظر شما
ادامه