کد خبر: ۶۱۵۴۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
اطلاعیه شماره ۳ سازمان دامپزشکی کشور:
یک کانون جدید بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان تهران، شهرستان ملارد، شهرک جعفریه در یک واحد خانه‌باغ به تعداد ۱۰ قطعه طیور بومی شناسایی شد ...
 

حکیم مهر: یک کانون جدید بیماری در استان تهران، شهرستان ملارد، شهرک جعفریه در یک واحد خانه‌باغ به تعداد ۱۰ قطعه طیور بومی شناسایی که بلافاصله نسبت به معدوم‌سازی و دفن بهداشتی لاشه‌ها اقدام گردید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، بر اساس عملیات انجام گرفته رصد و پایش برنامه ملی کنترل بیماری آنفلوانزای فوقحاد پرندگان، یک کانون جدید بیماری در استان تهران، شهرستان ملارد، شهرک جعفریه در یک واحد خانهباغ به تعداد ۱۰ قطعه طیور بومی شناسایی که بلافاصله نسبت به معدوم‌سازی و دفن بهداشتی لاشه‌ها اقدام گردید.

بر اساس این اطلاعیه در همین ارتباط و با هدف جلوگیری از شیوع بیماری در کشور از تمامی هموطنان محترم تقاضا شده است ضمن محصور نمودن طیور بومی و قطع ارتباط آنان با پرندگان آزاد پرواز، نسبت به ضدعفونی جایگاه نگاهداری آنها و خودداری از خرید طیور از فروشندگان دوره‌گرد اقدام نموده و هرگونه تلفات غیرمتعارف طیور را به نزدیک‌ترین مراکز دامپزشکی و یا خانه‌های بهداشت اطلاع‌رسانی نمایند.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
5
با سلام با توجه به وجود واحدهای غیرمجاز در ملارد همیشه شروع بیماری در استان تهران از این منطقه بوده است. متاسفانه دامپزشکی همیشه مظلوم بوده دلیل دخالت و صدور پروانه های غیراصولی در گذشته از سوی جهاد بوده است. شنیده ها بر این اساس است که اداره کل دامپزشکی استان تهران و نظام دامپزشکی استان تهران با همکاری یکدیگر عزم جدی بر اصلاح واحدهای غیر اصولی و تعطیلی واحدهای غیرمجاز دارند ولی افراد ذینفع در ..... با فشار و تحریک برخی در جهاد اقدام به تحت فشار گذاشتن اداره کل دامپزشکی استان تهران و نظام دامپزشکی استان تهران با کمک افرادی در وزارتخانه نموده اند. پیشنهاد می کنم در اولین اقدام از جهاد بخواهند مسئولیت شیوع بیماری آنفلوانزا را بپذیرند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
3
باسلام . آغاز یک پایان.
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
1
به عنوان عضو کوچکی از جامعه ی دامپزشکی عاجزانه از مردم محترم تقاضا دارم که هشدارهای نطام دامپزشکی رو در رابطه با دوری از کانون های آلوده، خرید و فروش نکردن طیور تا حد ممکن به صورت سنتی، گزارش هرگونه تلفات مشکوک، و دوری از تماس با پرندگان مهاجر و وحشی و نیز خصوصا حیوانات ولگرد مانند سگ ها رو جدی بگیرند. این مسئله نه تنها خسارات جبران ناپذیری به بخش پرورش طیور وارد می کنه بلکه با توجه به امکان انتقال بیماری به انسان و میزان خطر مرگ به مراتب بالاتر از آنفولانزای خوکی و کرونا (بیش از 60 درصد موارد ابتلا فوت میشن) حتی امکان جهش ژنی و سرایت انسان به انسان رو هم داره که اگر این اتفاق بیافته الفاتحه مع الصلوات. مسئولیت پذیر باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
1
پس آن همه پول که دادند برای واکسن آنفلوانزا په تاثیری داشت
بیماری که شیوع یابد معلوم می شود چه فاجعه ایی رغم زده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
2
شیوع یک سوی داستان است نوترکیبی و ایجاد سویه جدید داستان دیگر مثل همان غلطی که در مورد 91-4 انجام دادند ایران را کرده اند آزمایشگاه واکسن های هندی و چینی و روسی
فقط شوالیه دارویی جاش خالی نباشه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
1
صدها میلیون یورو هزینه واردات واکسن های بی کیفیت هندی و چینی و روسی شد
نظر شما
ادامه