کد خبر: ۶۱۰۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران گفت: احتمال جهش ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و انتقال به انسان وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر رضوانی» مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: افراد از شکار پرندگان مهاجر و مصرف گوشت آن‌ها خودداری کنند چون احتمال جهش این ویروس و ترکیب و انتقال با بیماری جدید برای انسان وجود دارد.

او با بیان اینکه همه ساله با حضور پرنده‌های مهاجر به استان این احتمال وجود دارد که با خود این بیماری را بیاورند، افزود: طبق گزارش‌ها در منطقه ازباران فریدونکنار تلفاتی یک یا دوبال از پرندگاه مهاجر را داشتیم.

دکتر رضوانی گفت: با نمونه برداری‌های انجام شده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تایید شد و ما بر اساس دستورالعمل این منطقه را پاکسازی کردیم.

او افزود: منطقه به ظاهر پاک است ولی پرنده مهاجر همچنان وجود داشته و چون این ویروس از طریق این پرندگان انتقال می‌یابد افراد از شکار این پرندگان و مصرف گوشت آن‌ها خودداری کرده چون احتمال  آلوده بودن پرنده  و انتقال بیماری به افراد وجود دارد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران به روستاییانی که طیور بومی پرورش می‌دهند هشدار داد انتقال این بیماری می‌تواند از طریق فضولات پرندگان مهاجر هم صورت گیرد بر این اساس روستاییان  طیور بومی خود را به سمت جا‌هایی که پرنده‌های مهاجر هستند هدایت نکنند.

او افزود:تمام مرغ‌های تولیدی در استان تحت نظارت دامپزشکی بوده و سالم هستند و هیچ گونه نگرانی بابت مصرف آن برای هموطنان وجود ندارد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: تورم روی صورت یا تاج طیور، پرخونی تاج و لکه‌های خون در صورت یا خونریزی زیر پوست در ساعد پای مرغ از علایم این بیماری است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
تمام مرغها؟ پس لطفا بروید تو ایام کرونا بازار و خیابانهای نور را بینید .پراست از مرغهای محلی مرده بدون بسته بندی.عجب نظارتی!!!!
نظر شما
ادامه