کد خبر: ۶۰۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر خالد خداویردی» افزود: در حال حاضر در ۱۷ استان کشور امکان تشخیص آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان امکان‌پذیر شده است ...
 

حکیم مهر: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۷ استان کشور امکان تشخیص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امکانپذیر شده است، گفت: در گذشته تشخیص و معدوم سازی پرندگان بیمار ناشی از این بیماری ۱۰ تا ۱۲ روز زمان نیاز داشت، ولی با قابلیت‌های ایجاد شده این زمان بین ۱۵تا ۷۲ ساعت کاهش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر خالد خداویردی» امروز در مراسم رونمایی از بذر واکسن فوق حاد پرندگان، تولید این واکسن را موجب ایجاد امنیت و اعتمادسازی برای ذی نفعان و تولید کنندگان طیور دانست و افزود: معمولا مخاطرات در طیور به صورت بحران بروز می‌کند و یکی از وظایف سازمان دامپزشکی واکنش سریع به این بحران‌ها است که برای این منظور اقدام به راه‌اندازی شبکه ملی گسترده آزمایشگاه در سطح کشور کردیم.

وی با بیان اینکه ۳۷۵ آزمایشگاه با این شبکه همکار هستند، اظهار کرد: علاوه بر آن ۴۵ آزمایشگاه نیز با اخذ مجوز به عنوان آزمایشگاه‌های همکار با این سازمان همکاری دارند.

خداویردی با بیان اینکه تا سال ۹۷ کیت‌های تشخیصی مورد نیاز از طریق مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی تهیه می‌شد، ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد کیت‌های مورد نیاز با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور تولید می شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با اشاره به اقدامات عدم تمرکزگرایی در این سازمان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در ۱۷ استان کشور امکان تشخیص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امکان‌پذیر شده است.

به گفته وی در گذشته تشخیص و معدوم سازی پرندگان بیمار ناشی از این بیماری ۱۰ تا ۱۲ روز زمان نیاز داشت ولی با قابلیت‌های ایجاد شده این زمان بین ۱۵ تا ۷۲ ساعت کاهش یافته است.

خداویردی با تاکید بر اینکه تشخیص بیماری تب برفکی در ۵ استان، مشمشه در ۴ استان و  PPR و هاری در ۱۳ استان امکان پذیر شده است، یادآور شد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های مخاطره‌آمیز از لحاظ اقتصادی و بهداشتی است که ما برای تولید واکسن آن نیازمند ماده اولیه بودیم که در مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی تولید شد و می‌توانیم دانش فنی آن را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان برای تولید قرار دهیم، ضمن آنکه آنتی ژن  H ۵  نیز برای تشخیص را به تولید رساندیم .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
1
So , where is it?
نظر شما
ادامه