کد خبر: ۶۰۸۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
براستی بکار بردن عبارت (دختره‎ی دامپزشک) در پاسخ به توهین‎های یک دختر روانپزشک در این برنامه و برابر نمودن ناسزاهای دختر با عبارت مذکور توسط یک پسر، هر چند در برنامه‎ای طنز چه توجیهی دارد؟! / مستدعی است دستور فرمایید عوامل برنامه مذکور توبیخ گردند تا از این پس کیان حرفه ارزشمند دامپزشکی دستمایه تمسخر و توهین عده‎ای ناآگاه قرار نگیرد...

حکیم مهر -  برنامه طنز و پرمخاطب "جمعه ایرانی" 27 خرداد ماه سالجاری در یکی از بخش‎های نمایشی خود دست به توهین عجیبی به دامپزشکان زد که این امر واکنش مدیرمسئول حکیم مهر را در پی داشت.

در این بخش نمایشی که ساعت 50/9 صبح جمعه 27 خرداد ماه با عنوان "آقای جَوگیر" پخش شد، پسری با مشاهده تبلیغات یک دختر روانپزشک که توسط کارت‎پخش‎کن توزیع شده بود به مطب وی مراجعه می‎کند و با توجه به جنبه طنز این آیتم نمایشی مدعی می‎شود که دختر روانپزشک با پخش کارت تبلیغاتی از وی خواستگاری نموده است.

این پسر وقتی با ناسزاهای دختر روانپزشک نظیر "خفاش شب" ، "خون‎آشام" ، "دیوانه" ، "بوقلمون صفت" روبرو می‏شود در پاسخ به این ناسزاها از عبارت "دختره‎ی دامپزشک" استفاده می‎کند و با پخش صدای خنده حاضرین در استودیو این بخش به پایان می‏رسد!

این توهین در حالی به دامپزشکان صورت می‏گیرد که پیش از این نیز در صدا و سیما مسبوق به سابقه بوده است.

دکتر محمد لطفی‎زاده مدیرمسئول حکیم مهر هم در پی این اقدام توهین‎آمیز در نامه به رئیس سازمان صدا و سیما خواستار توبیخ عوامل برنامه جمعه ایرانی شد.

متن کامل نامه مدیرمسئول حکیم مهر خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس عزت‎الله ضرغامی

رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراماً نظر به پخش آیتم نمایشی با عنوان (آقای جَوگیر) در ساعت 50/9 صبح جمعه 27 خرداد ماه سالجاری در قالب برنامه طنز (جمعه ایرانی) و توهین غیرقابل توجیه در این آیتم به دامپزشکان خدوم و عزیز کشورمان، مستدعی است دستور فرمایید برخلاف رویه قبل که منجر به تکرار و تداوم انجام چنین توهین‎هایی گشته، این بار بطور جدی عوامل برنامه مذکور توبیخ گردند تا از این پس کیان حرفه ارزشمند دامپزشکی دستمایه تمسخر و توهین عده‎ای ناآگاه قرار نگیرد. براستی بکار بردن عبارت (دختره‎ی دامپزشک) در پاسخ به توهین‎های یک دختر روانپزشک در این برنامه و برابر نمودن ناسزاهای دختر با عبارت مذکور توسط یک پسر، هر چند در برنامه‎ای طنز چه توجیهی دارد؟!

مزید استحضار حضرتعالی حرفه ارزشمند دامپزشکی امروز پایه تأمین بهداشت عمومی است و همه ایرانیان مدیون ساخت واکسن‎های یک دامپزشک عزیز و چهره ماندگار، مرحوم استاد دکتر میرشمسی هستند و اینگونه توهین‎ها به دامپزشکان که در سخت‎ترین شرایط و در مواجهه با انواع عوامل خطرناک و مهلک بیماریزا مشغول پیشگیری از شیوع بیماریها در بین انسان‎ها و تأمین بهداشت مواد غذایی در هر سه وعده اصلی غذایی از مزرعه تا میز غذا هستند در رسانه‎ای فراگیر نظیر رادیو آنهم در شبکه سراسری به هیچ وجه پذیرفتنی و قابل چشم‎پوشی نیست. در صورتی که سازمان صدا و سیما پیش از این با اینگونه موارد نظیر آنچه در سالیان اخیر در قالب برنامه تصویر زندگی شبکه دو سیما رخ داد به طور جدی برخورد می‏کرد و با فرهنگ‎سازی، جامعه را از نقش دامپزشکان در تأمین بهداشت مواد غذایی و پیشگیری آگاه می‎نمود چه بسا شاهد اینگونه اتفاقات ناپسند نبودیم و شأن رسانه ملی تحت تأثیر اقدام توهین‎آمیز عده‎ای قلیل قرار نمی‎گرفت.

امید است این مسئله مورد توجه جدی حضرتعالی و مسئولین محترم رادیو قرار گیرد و ضمن عذرخواهی آن برنامه از جامعه بزرگ دامپزشکان کشورمان از تکرار چنین اقدامات ناپسندی جداً پرهیز گردد.

دکتر محمد لطفی‎زاده / مدیرمسئول حکیم مهر

 

گفتنی است متأسفانه عدم واکنش مناسب و صحیح مراجع مسئول نظیر سازمان نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی و جامعه دامپزشکان ایران در موارد مشابه سبب تداوم این رویه ناپسند در صدا و سیما شده که امید است مسئولین مرتبط با این موضوع بیش از گذشته به وظایف خود عمل نمایند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکترمحمد ر.
|
-
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۷
0
1
با سلام
اولا از مدیر مسئول محترم برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر لطفی زاده بدلیل دقت نظر و تعصب جالب توجه ایشان نسبت به حرفه دامپزشکی کمال تشکر و امتنان را دارم. در ثانی میخواهم عرض کنم ببینید در ایران چقدر شان و مقام دامپزشک را تنزل داده اند که در یک برنامه طنز، با چه دیدی به این حرفه نگریسته می شود. صد جای افسوس و صد جای تامل برای مسئولان دلسوز !!! دامپزشکی دارد.
دامپزشک
|
-
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
از پیگیری های دکتر لطفی‎زاده متشکریم.
اشکان پورشهباز
|
-
|
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
با سلام
واقعا این طور مسالی یعنی توهین به عناوین و مشاغل باید به طور جدی پیگیری شود و ..... مجازات اجرا شود
دكتر موحدي
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
با سلام : لطفا بنا به دلايل شخصي نسبت به حذف پيام بنده اقدام فرماييد . با تشكر
ن.
|
-
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
0
از ماست که بر ماست. . . . .
vet
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
با تشکراز دکتر لطفی زاده
دکتر قهرمانی
|
-
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
0

اولا اکثر افرادی که در رادیو ایران فعالیت دارند از هنرمندان و فرهیختگان جامعه ایرانی هستند که با تهیه و اجرای برنامه جمعه ایرانی و قبل از ان برنامه صبح جمعه با شما تبسمی هرچند کمرنگ برسیمای مردم این مرزوبوم نشانده و مینشانند که بسی جای تقدیر و تشکر دارد که اهل فضل میدانند گریاندن بسی اسان ولی خنداندن بغایت مشکل است واز طرفی تشخیص اینکه این عبارت طنز بوده یا توهین از عهده متخصصین برمی اید ودر صلاحیت دامپزشکان نیست لذا به نظر اینجانب این مورد را اشکال نمیبینم و به سهم خود اجازه میدهم که دامپزشکان را نیز وارد مقوله طنز نمایند که تبسم بر چهره احادی از مردم این مرز و بوم بسی بالاتر و ارزشمندتر از این حرف و حدیث هاست برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد مینمایم سری به کارتونها یا همان کاریکاتورهای ینگه دنیا بیندازید و انموقع به ضرس قاطع معلومتان خواهد شد که چه شوخی هایی که با مشاغل مختلف و ... میکنند و اتفاقی هم نمی افتد. به قول اندره مالرو( زندگی ارزشی ندارد ولی هیچ چیز هم ارزش زندگی را ندارد) بگذارید مردم زندگی کنند همینکه به بهانه های مختلف مردم را از مطالعه طنزهای مکتوب و فاخر عبید ذاکانی- سعدی- ایرج میرزا- و چه و چه محروم کرده ام کافیست .دلتان چون اقیانوس باد و سلامت باشید .
مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
0
با سلام و احترام / بیننده محترم / ضمن تشکر از بازدید و اظهار نظرتان / قویاً عرض میکنم که چنین توهینی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و ابداً این به معنای طنز نیست. بلکه استفاده از عنوان یک حرفه برای ناسزاگویی جای بسی تأسف است. استفاده از حرفه دامپزشکی در طنازی و ایجاد آثار طنز اشکالی ندارد اما تبدیل طنز به هزل کار شایسته ای نیست. محمد لطفی زاده
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
0
0
آقای دکتر لطفی زاده عزیز ممنون از واکنش به جای شما اما کافی است سری به مراکز جهاد کشاورزی بزنید تا ببینید جایگاه دامپزشکی در کجا قرار دارد.
petmehdivet
نظر شما
ادامه