کد خبر: ۶۰۶۳۸
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
پیش از این، دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور صراحتاً فروش لوازم حیوانات خانگی در درمانگاه‌های دامپزشکی را بلامانع اعلام نموده بود ...
 

حکیم مهر: هنوز چند روزی از نامه ادارات دامپزشکی استان گیلان به درمانگاههای دامپزشکی مبنی بر ارسال اسامی و شماره تلفن همراه دارندگان حیوانات خانگی (سگ و گربه) مراجعه‌کننده به مراکز دامپزشکی برای ارائه به دادستان نگذشته است که نامه دیگری در این استان ما را شگفت‌زده کرد.

به گزارش حکیم مهر، در این نامه که اخیراً به دست ما رسیده است، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شفت در نامهای به کلیه داروخانههای دامپزشکی و مراکز درمانی دامپزشکی این شهرستان، با استناد به نامه دادستان، توزیع و عرضه هرگونه لوازم تزئینی، پوشاک سگ و متعلقات مربوط به آن را در این داروخانهها و مراکز درمانی ممنوع اعلام نموده است!

 

این اقدام در حالی صورت میگیرد که علاوه بر اینکه اختصاص بخشی از داروخانهها، درمانگاهها و بیمارستانهای دامپزشکی در سراسر کشور برای فروش لوازم و تجهیزات حیوانات خانگی اقدامی رایج و معمول میباشد، دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور، صراحتاً فروش لوازم حیوانات خانگی در درمانگاههای دامپزشکی را بلامانع اعلام نموده است.

 

متاسفانه برخورد ناشایست یکی از شهروندان رشت با یک آمر به معروف موجب شده است که موج محدودسازی شاغلین حرفه دامپزشکی در این استان در دستور کار قرار گیرد و متاسفانه مسئولین بخش دولتی دامپزشکی استان نیز به جای عمل به دستورالعملهای موجود و توجیه مسئولین قضایی و ارائه دستورالعملها در این خصوص، همگام با این موج به پیش میروند.

در همین جا هشدار میدهیم چنانچه مسئولین سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی با تعامل و همکاری با مسئولین قضایی و توجیه آنها، این موج را متوقف نسازند، در آیندهای بسیار نزدیک شاهد محدودسازی هرچه بیشتر دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی در سایر استانها و لطمه به وضعیت معیشتی ایشان خواهیم بود.

 ضمناً به مسئولین سازمان دامپزشکی کشور پیشنهاد مینماییم پیش از انتصاب مسئولین و رؤسای ادارات دامپزشکی در سراسر کشور، کلیه دستورالعملها و بخشنامههای مربوط به بخش خصوصی را در اختیار آنها قرار دهند تا حداقل برای یک بار هم شده آنها را مطالعه نموده و با حقوق شاغلین حرفه دامپزشکی در بخش خصوصی بیشتر آشنا شوند!

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
5
19
گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری.

البته تو این مورد آهنگره هم مقصر نبوده، اونی که دخالت تو زندگی دیگران میکنه مقصره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
6
8
اتحادیه گل فروشان....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
9
11
افرادی که درجایگاه حاکمیتی وجود دفاع از دامپزشکی وپرسنل خودشون روندارند مدعی حضوردرشورای نظام ودفاع ازحقوق بخش خصوصی دارند همون مدیرکلها هم نباید درشورا باشند با این روندهای مضحک حتی کوچکنرین مقاومتی توجیه علمی و...هم درچنین مواردی نمیکنند .................
ناشناس
|
Japan
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
12
11
خوب راست میگه دیگه با عرضه لوازم جانبی و پوشاک سگ عفت عمومی به خطر می افته...!!
ناشناس
|
Japan
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
11
11
چون همکاران دولتی حقوق و مزایاشون و از دولت می گیرند و حفظ سمت‌شان هم دست مقامات وزارت کشور و مقامات قضایی است جلب رضایت بخش خصوصی دامپزشکی از اولویت ها نبوده و ارزشی ندارد ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
6
16
مشکل دامپزشکی نیست بلکه صاحبان حیوانات خانگیست که فرهنگ نگهداری آنرا ندارند.درنتیجه شکایت شهروندان محدودیت ایجاد میشود.پیشنهاد میکنم بااستفاده ازتجربیات سایر کشورها وفرهنگ بومی خودمان قوانینی برای نگهداری حیوانات خانگی تنظیم شود ونظام دامپزشکی از راهکارهای قانونی آنرا تصویب کند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
13
6
مشکل شبکه شفت هست که به جای ارائه مستندات لازم به دادستانی و جلوگیری از این امر، نامه زدند کلینیک ها.
همیشه هم دیواری کوتاه تر از کلینیسین ها نیست.
...........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
7
3
سلام - در مورد رشت هم صحبت از تعامل با بخش خصوصی و همچنین برگزاری جلسات هم اندیشی برای ارائه پاسخ مناسب و هر چه بهتر به نامه های تکلیفی - و همچنین پیش بینی احتمالی رویداد حاصل از تصمیم اتخاذ شده که مهمترین تفاوت بین یک مدیر با یک فرد عادی است و احساس مسوولیت و پاسخگو بودن در قبال آن بدون کنار کشیدن خود و زیر سوال بردن مدیر مافوق می باشد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
7
4
مایه تاسف می باشد.
یگانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
3
9
جالبه که دنبال اسم و شماره تلفن مراجعه کننده ها هم بودن.
گربه که از نظر اسلام و قانون اساسی مشکلی نداره و یه نگه داریش توصیه شده
در مورد سگ هم هر کسی اختیار خونه خودش رو داره اما درباره خیابون باید یه سری قوانین وضع بشه مثل اینکه سگ گردانی بدون قلاده و پلاک هویتی و شناسنامه ممنوعه
با محدود کردن دامپزشکی ها نه تنهاموجب جلوگیری از نگه داری حیوانات خانگی نمیشن بلکه باعث میشن مردم یواشکی ازشون نگه داری کنن و بخاطر نداشتنت خدمات درمانی حیوانات خانگی بیماری های زیادی شیوع پیدا کنه که ممکنه به انسان هم ضرر بزنه
در قانون اساسی مشکلی برای نگه داری سگ وجود نداره
در قرآن ذکر شده حلال ترین گوش اونیه که از دهان سگ شکاری گرفته بشه
پیامبر خودش اگه سگی رو میدید که گرسنه یا تشنس شده از غذا یا آب وضوش کمی میزد و به اون حیوون میداد
منع سگ گردانی و دامپزشکی اونم به خاطر اینکه دو سه تا سگ به آدما حمله کردن (اونم چون مشکل به خاطر نداشتن فانون درست درخصوص سگ گردانی بوده) مثل این میمونه که بگیم چون من خودرو های زیادی در خیابون با مردم تصادف کردن پس آوردن خودرو به خیابون ممنوعه و با مکانیکی هایی که لوازم خودرو داشته باشن برخورد میشه
دوست دارم حرف هایی که زدم به گوش کسایی که این قوانین مسخره رو میزارن برسه. اگرم بخوان باهام برخورد کنن مشکلی نیست من سالهاست دارم راجع به سگ ها تحقیق میکنم و دوست دارم کامل توضیح بدم که
#سگ_نجس_نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
احسنت
ناشناس
| Australia |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
احسنت
این یک دیدگاه کاربردی است.
شما به عنوان دامپزشک در جامعه ایران که دارای دغدغه های خاصی میباشد باید به عنوان یک مشاور برای قوه قضاییه عمل کنید .
باید با قوه قضاییه وارد صحبت و گفتگو شوید مطمئن باشید که مسئولان قوه قضاییه در ابتدا از نظرات کارشناسی شما استفاده میکنند .
برای اینکار شما نیازمند استفاده از مشاوره های دینی هستید .
. باید نگهداری از حیوانات خانگی به عنوان یک ضرورت در زندگی شهر نشینی امروز ، بیان و توجیهات آن ، مورد نظر سیستم حاکمیت قرار بگیرد .
. باید برای تبعات ناشی از نگهداری از حیوانات خانگی مانند حیوان گزیدگی و ایجاد هزینه سربار برای بخش بهداشت و درمان فکری بشود .با اینکار نقش بهداشتی مطب های دامپزشکی برای وزارت بهداشت جا افتاده و با این تفسیر که مطب های دامپزشکی میتوانند هزینه های وزارت بهداشت را تا میزان زیادی کاهش دهند مشکل تعیین ماهیت بهداشتی مطب های دامپزشکی توسط دایره حقوقی وزارت بهداشت هم حل خواهد شد.
همزمان توجیهات و روش های شرعی مورد نیاز جامعه هم باید پیگیری شود.
برای مسائلی مانند سگ گردانی هم میتوان مکانهای خاصی را که در مکانهای خصوصی قرار دارد را میتوان به اینکار اختصاص داد که هم جنبه رعایت برخی جوانب و هم درآمد زایی خواهد داشت.
این موارد به صورت خلاصه و خام بیان شد . شرط اول و اساسی بکار گیری این فکر است که محیط کار توسط خود بخش خصوصی مهیا خواهد شد برای اینکار بهتر است از هاله خود بزرگ بینی و همه چیز دانی خودمان بیرون بیاییم ، نقش و جایگاه خود را در جامعه به درستی ببینیم و رایزی های موثر و کاربردی را پیاده کنیم .
متاسفانه تا کنون حرکت خاصی از بخش خصوصی دیده نشده فقط در زدن نامه ید طولایی دارند .
نظر شما
ادامه