کد خبر: ۶۰۵۶۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
اعتراض تشکل‌های دامپزشکی به دنبال اطلاع‌رسانی حکیم مهر درباره نامه جنجالی:
در بخشی از نامه رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان دامپزشکی آمده است: این نامه موجب عدم مراجعه صاحبان حیوانات خانگی به مراکز درمانی دامپزشکی خواهد شد ...
 

حکیم مهر: جامعه دامپزشکان ایران خواستار حفظ حریم خصوصی صاحبان حیوانات خانگی و امنیت شغلی کلینسینهای دامپزشکی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی جامعه دامپزشکان ایران، در پی انتشار نامه رئیس دامپزشکی شهر رشت به کلینیکهای دامپزشکی حیوانات خانگی و درخواست اسامی و تلفن صاحبان حیوانات خانگی حهت ارائه به دادستان عمومی و انقلاب گیلان، «دکتر شاپوررضا شجاعی» رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان نامهای خطاب به رئیس سازمان دامپزشکی صادر کرد.

متن کامل این نامه به شرح ذیل میباشد:

به نام خدا

جناب آقای دکتر ماکنعلی

ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور

موضوع: پیگیری موضوع درخواست اسامی و شماره تلفن صاحبان حیوانات خانگی

سلام و علیکم

احتراماً پیرو انتشار نامه رئیس محترم اداره دامپزشکی شهرستان رشت به مراکز دامپزشکی بخش خصوصی در خصوص ارسال اسامی و تلفن صاحبان حیوانات خانگی به آن اداره جهت ارسال به مرجع قضایی در رسانههای خبری، به استحضار میرساند صرفنظر از علت و محتوای نامه دادستان محترم عمومی و انقلاب استان گیلان، به نظر میرسد دامپزشکی استان در خصوص این مسئله مهم میبایست با سازمان طرح موضوع و درخواست ارائه طریق مینمودند.

با توجه به درخواست کلی مشخصات اسامی و تلفن صاحبان حیوانات خانگی، ظاهرا موضوع جنبه موردی و پرونده شخصی نداشته است و انتشار این نامه از رسانههای عمومی سبب نگرانی تمام افرادی میشود که از حیوانات خانگی نگهداری مینمایند.

مسئله نگهداری از حیوانات خانگی با هیچ یک از قوانین جاری کشور مغایرت ندارد لذا این اقدام بجز تحدید فضای کسب و کار دامپزشکان که موضوع بسیار مهمی میباشد، موجب عدم مراجعه صاحبان حیوانات خانگی بهویژه افرادی که در آینده نسبت به تهیه و نگهداری از حیوانات میکنند به مراکز درمانی دامپزشکی خواهد شد که مسلما سبب تهدید جدی بهداشت عمومی و شیوع گسترده بیماریهای مشترک انسان و حیوانات در آینده نزدیک خواهد شد.

از سوی دیگر، تبعات این اقدام از حیث عدم اعتماد عمومی به سازمانهای مسئول در حفظ و نگهداری از اطلاعات حریم خصوصی مردم تاثیرات نامطلوبی دارد که مسلما مدنظر مسئولان عالیه نظام قضایی کشور نمیباشد.

لذا خواهشمند است مقرر فرمائید در اسرع وقت موضوع به نحو شایسته از طریق رایزنی با مراجع قضایی مورد تمشیت قرار گرفته و با صدور اطلاعیه مناسب از نگرانی همکاران و صاحبان حیوانات خانگی جلوگیری شود.

پیشنهاد میگردد جلسه مشترکی بین سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی و تشکلهای اصلی بخش خصوصی از جمله جامعه دامپزشکان ایران و جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک و مسئولین قضایی ترتیب داده شود تا از تکرار این قبیل مکاتبات جلوگیری گردد.

بدیهی است جامعه دامپزشکان ایران در راستای وظایف خود پیگیریهای لازم را رأسا از مسئولین محترم قضایی به عمل خواهد آورد و آمادگی خود را جهت هرگونه تشریک مساعی در این خصوص اعلام میدارد.

با سپاس و تجدید احترام

دکتر سید شاپوررضا شجاعی

رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران

رونوشت به:

- جناب آقای دکتر محمدرضا صفری، ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی ایران جهت استحضار و دستور اقدام مقتضی

- جناب آقای دکتر فرخرضا کبیر، رئیس محترم جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک جهت استحضار

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
وت
|
Australia
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
4
3
دولت با ابن کسری بودجه ای که داره به هر دری میزنه پول دربیاره و جریمه کنه!! از چند روز بعد شاهد ارسال پیامک های تهدید آمیز به صاحبان حیوان خانگی هستیم!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
8
0
امیدوارم اقدام عملی بشه
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
5
5
جالبه امروز تو شبکه یکی از کارمندها به من که بخش خصوصی مطب دارم می‌گفت چرا صبح‌ها دیر درب مطب رو باز می‌کنید؟ منم تو جوابش گفتم از این به بعد یه اثر انگشت حضور غیاب بزارین تو شبکه بیام براتون ساعت بزنم، آخر ماه هم حقوقتون رو بدین به من، به سازمان هم بگین بیمه‌ام کنه. متاسفانه بخش دولتی دامپزشکی جزو بدترین‌هاست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
2
7
هه مگه این جنازه هنوز نفس میکشه
مگه جامعه دامپزشکان هنوز زنده است
نظر شما
ادامه