کد خبر: ۶۰۵۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

با عنایت به اینکه فروش دام و طیور زنده به صورت غیر مجاز زمینه ساز شیوع بیماری های واگیر و مشترک بین انسان و دام می شود، با پیگیری های اداره دامپزشکی دماوند و دستور مقام قضایی گشت مشترکی جهت برخورد با این موضوع تشکیل شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان دماوند، «دکتر امامی» رئیس اداره با بیان اینکه کشتار و زنده فروشی غیر مجازدام و طیور زمینه را برای شیوع بیماریهای خطرناک فراهم می سازد تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و در راستای صیانت از بهداشت عمومی که از اهداف مهم سازمان متبوع می باشد و با پیگیری این اداره و دستور مقام قضایی گشت مشترکی با حضور نیروی انتظامی و شهرداری منطقه در این رابطه تشکیل شد که در این راستا تعداد 450 قطعه طیور زنده کشف و به کشتارگاه طیور منتقل شد. (قابل ذکر است لاشه طیور بعد از ذبح بهداشتی و معاینه دکتر دامپزشک و تایید سلامت به صاحبان آنها تحویل داده می شود)

دکتر امامی در پایان از شهروندان فهیم شهرستان درخواست نمود گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه کرده از خرید طیور بومی غیرمجاز که سلامت آنها تأیید نشده به‌ویژه در حاشیه جاده‌ها خودداری کنندو در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن 02176314858 اطلاع رسانی کنند.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کارمند دامپزشکی
|
France
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
1
2
سلام و عرض ادب
من از همینجا از دکتر ماکنعلی میخوام مطابق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری جمع آوری مرغ زنده و ماهی فروشان و اصطبلهای دامی وظیفه ی اصلی شهرداری است. لذا لطفا با نوشتن یک نامه به مدیرکل های کشور و توضیح این بند از اتلاف وقت کارمندان سازمان جلوگیری کنید.
برخی از مدیران دامپزشکی به علت عدم آشنایی با قانون وظایف شهرداری و محیط زیست و مرکز بهداشت رو به گردن کارمندان ضعیف و نحیف دامپزشکی می اندازند.
اگر هم گشت مشترک رفتید دیگه قضیه رو بولد نکنید، چون شما فقط یک ناظر بهداشتید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
1
2
همكار محترم
با سلام و تشكر از پيام دلسوزانه شما
لازم است به اطلاع برساند:
۱- قوانين رفع سد معبر شهرداري ها(بند٢٠ ماده ۵۵) فقط در محدوده هر شهر قابل اجرا میباشد.
۲- فروشندگان سیار هم در نقاطی تجمع میکنند که حد فاصل بین حریم شهرها بوده که از آسیب عوامل رفع سدمعبر شهرداری ها در امان باشند
۳- این وظیفه در خارج از محدوده شهرها به عهده اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای است که مطمئنا به اندازه اداره دامپزشکی دغدغه بهداشتی ندارد. دراین شرایط با رایزنی و پیگیری انجام شده توسط کارشناسان حقوقی اداره دامپزشکی، اداره راهداری متولی رسیدگی به امر طبق دستور قضایی در گشت مشترک حاضر شد.
۴- مدیران سازمان دامپزشکی دوره های آموزشی آشنایی با قوانین رو گذرانیده و آشنایی کامل دارند.
۵- در صورت عدم جمع آوری طیور کنار جاده ها و رخداد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد در واحدهای صنعتی شهرستان، فشار وارد شده به همکاران شاغل در اداره بسیاربالاتر بوده و حضور در واحد آلوده ریسک ابتلا به بیماری را نیز در آنان و خانواده ایشان افزایش خواهد داد بنابراین پیشگیری بهتر است تا معدوم سازی واحد صنعتی.
۶- شهرستان دماوند حوزه استحفاظی پنج شهر دماوند-رودهن - کیلان - آبسرد- آبعلی میباشد که در این گشت عوامل شهرداری نیز حاظر بوده و همراهی لازم را داشتند.
۷- ارتقا جایگاه دامپزشکی در جامعه وظیفه تک تک همکاران بوده و این امر تنها با معرفی خدمات و وظایف این دستگاه مقدور است. لذا توصیه بر این است به جای انجام وظایف به صورت سطحی و فقط برای رفع تکلیف ، با کمی دلسوزی زحمات واقعی همکاران معرفی ( و به قول فرمایش شما بولد) شود تا بیش از این اسم دامپزشکی در جامعه به حاشیه رانده نشود.
به امید روزهای بهتر
باتشکر-
دکترسیدعلی امامی
مسول اداره دامپزشکی دماوند
پاسخ ها
کارمند دامپزشکی
| Singapore |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
دکتر سید علی امامی عزیز ممنونم از توضیحات کامل تون ، باور بفرمایید من یک بار رفتم از گوشه ی خیابان یک دست فروش که ماهی رودخانه ای میفروخت رو جمع کنم. فروشنده چند جمله کفرآلود و فحش داد و ما هم جمع کردیم. تا چند ماه در ذهنم بود من دکترا گرفتم تا برم نقش سد معبر رو اجرا کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟
به اداره کل هم گفتم این که وظیفه ی شهرداری و محیط زیست هستش ، ولی به خاطر چاپلوسی عده ای حرفم رو قبول نکردند.
مدیران کل بایستی اول به فکر رفاه و آرامش کارمندها باشند بعد انجام مسئولیتهای اصلی
چون قراره این کارمند ۳۰ سال با ماهی ۱۵۰ دلار حقوق زندگی بکنه ( یعنی یک دکتر حقوق یک پارکبان رو نمیگیره )
به هر حال از تلاش شما و تمام همکاران سپاسگزارم‌.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
همکار بزرگوار و پرتلاش من
جناب دکتر عزیز
فرمایش شما کاملا صحیح و درست است و شجاعت شما در بیان موضوعات هم قابل تقدیر.
مقدار حقوق و مزایای پایین دکتر دامپزشک که دامن گیر همه همکاران هست. و بحثی جدا
در مورد ماموریت شما برای جمع آوری دستفروش باید گفت که ماموران و بازرسان و کارشناسان دامپزشکی در ماموریت ها هیچگاه به عنوان ضابط قضایی نیستند مگر در موارد خاص و با حکم مقام قضایی.
همراهی نماینده نیروی انتظامی ( به عنوان ضابط قضایی ) به حکم قاضی در ماموریت های بهداشتی از واجبات و الزامات کار است و انجام ماموریت بدون حضور مامور نیروی اننظامی، خطا و خطرناک است.
دامپزشکی به عنوان یکی از دستگاه های اعلام کننده جرایم بهداشتی بوده که توجه شما را به قوانین حقوقی مرتبط با آن جلب مینمایم.
با تشکر
دکتر امامی
نظر شما
ادامه